Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #1 Skrevet 19. oktober 2012 Mannen snorker som en motorsag. Han har vært på utredning for operasjon, men fikk avslag. "Slank deg", sa legen. det har han jo sikkert rett i, men det er jo ikke bare bare... De siste mnd har vi omtrent ikke sovet på samme rom. Tidligere kunne jeg bruke ørepropper og snu ryggen til, men nå som jeg har baby tør jeg ikke stenge ute all lyden, er redd jeg ikke våkner hvis babyen skriker. Mannen begynner ofte natten i vår seng, men så må jeg kaste han ut etter et par timer med irritasjon fra min side. Hvordan kan vi løse dette??!? Jeg håpet veldig på denne operasjonen...
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #2 Skrevet 19. oktober 2012 Da får han slanke seg da. Noe må han klare å bidra med selv for å bli bedre
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #3 Skrevet 19. oktober 2012 samme problemet her vi har sovet på hvert vårt rom i flere år nå, prøver stadig å dele seng, men ender alltid opp med at jeg tusler på gjesterommet etter å ha blitt vekket hvert 5 min i timesvis.har desverre ikke noen gode råd annet enn å sove separat. bestemor og bestefar gjorde det, og de var lykkelig gift i over 50 år
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #4 Skrevet 19. oktober 2012 Joda, han jobber med saken, men det kan jo ta et år eller hvertfall måneder (har mange kilo som skal av), og jeg synes ikke vi kan bo på hvert vårt rom så lenge! Dessuten mener han at dette hovedsaklig er mitt problem, siden han sover godt, det er jeg som plages... HI
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #5 Skrevet 19. oktober 2012 Det er ikke verdens undergang å sove hver for seg vel? Det går an å kose om kvelden, for så å gå og legge seg på et annet rom når det skal soves.. Dessuten må han jo bare slanke seg.. Kanskje han får ut fingern med slankingen hvis dere sover på hvert deres rom, og han aner gulroten (sove sammen igjen) i det fjerne ;-)
Gjest Visten Skrevet 19. oktober 2012 #6 Skrevet 19. oktober 2012 Det har liten hensikt å behandle eller operere nese/gane dersom det er overvekt som er årsaken. Du kan sy en tennisball i ryggen på nattskjorta hans, da sover han ikke på ryggen og det kan redusere snorkingen. Han bør be fastlegen om hjelp til vektreduksjon, og fordi livsstilsendringer tar tid og kan være vanskelig betyr det at familien også bør være innstilt på endringer av kosthold og aktivitetsnivå
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #7 Skrevet 19. oktober 2012 Joda, han jobber med saken, men det kan jo ta et år eller hvertfall måneder (har mange kilo som skal av), og jeg synes ikke vi kan bo på hvert vårt rom så lenge! Dessuten mener han at dette hovedsaklig er mitt problem, siden han sover godt, det er jeg som plages... HI Er han seriøs? Hvis han hadde slått deg gul og blå så hadde det hovedsakelig vært ditt problem, siden du får vondt og han har det helt fint? Her har han et problem som går utover hele familien, og som legen mener vil bedres ved å gå ned i vekt - og så kaller han det ditt problem? herlighet!!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #8 Skrevet 19. oktober 2012 Her ble redningen cpap (?) maske løsningen. Hadde veldig like problemer som deg, men i tillegg så sov han tilslutt opp mot 16-18 timer i døgnet. Få han til utredning mot pustestopp.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #9 Skrevet 19. oktober 2012 Det har liten hensikt å behandle eller operere nese/gane dersom det er overvekt som er årsaken. Du kan sy en tennisball i ryggen på nattskjorta hans, da sover han ikke på ryggen og det kan redusere snorkingen. Han bør be fastlegen om hjelp til vektreduksjon, og fordi livsstilsendringer tar tid og kan være vanskelig betyr det at familien også bør være innstilt på endringer av kosthold og aktivitetsnivå nattskjorte? nå lo jeg godt her er vel ikke en mann på 90 år det er snakk om...
Gjest Visten Skrevet 19. oktober 2012 #10 Skrevet 19. oktober 2012 Joda, han jobber med saken, men det kan jo ta et år eller hvertfall måneder (har mange kilo som skal av), og jeg synes ikke vi kan bo på hvert vårt rom så lenge! Dessuten mener han at dette hovedsaklig er mitt problem, siden han sover godt, det er jeg som plages... HI Er han seriøs? Hvis han hadde slått deg gul og blå så hadde det hovedsakelig vært ditt problem, siden du får vondt og han har det helt fint? Her har han et problem som går utover hele familien, og som legen mener vil bedres ved å gå ned i vekt - og så kaller han det ditt problem? herlighet!! ...dessuten er snorking ødeleggende for søvnkvaliteten og kanskje har du opplevd at han har perioder med pustestopp når han snorker også? Det er ganske vanlig når man blir svært overvektig. Sover du ikke ordentlig, ja, da fungerer du ikke ordentlig heller. Det blir i siste omgang farlig og i høyeste grad hans problem, med mindre han synes det er greit å kveles i søvne da.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #11 Skrevet 19. oktober 2012 Takk for svar alle sammen! Han har vært på utredning nettopp. Med tanke på operasjon, men de sjekket pustestopp også. Stopper å puste innimellom, men det var ikke noe alvorlig (!) sa legen, og oksygenmetningen var fin (ikke spør meg hva det betyr...) Vi jobber med kosthold og trenger å ned i vekt begge to, men det vil som sagt ta tid... Får bare ha øynene på målet, og håpe vi kan ende opp på samme rom igjen til slutt! HI
Gjest Visten Skrevet 19. oktober 2012 #12 Skrevet 19. oktober 2012 Det har liten hensikt å behandle eller operere nese/gane dersom det er overvekt som er årsaken. Du kan sy en tennisball i ryggen på nattskjorta hans, da sover han ikke på ryggen og det kan redusere snorkingen. Han bør be fastlegen om hjelp til vektreduksjon, og fordi livsstilsendringer tar tid og kan være vanskelig betyr det at familien også bør være innstilt på endringer av kosthold og aktivitetsnivå nattskjorte? nå lo jeg godt her er vel ikke en mann på 90 år det er snakk om... Dersom man snorker som et godstog bør man nok vurdere nattskjorte dersom man ikke er innstilt på vektreduksjon
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #13 Skrevet 19. oktober 2012 Føler med deg, slik var det her også, han snorket som et lokomotiv! Men han var ikke kandidat for snorkeoperasjon, for alt var åpent i nase osv. Men det var noe nede på tungen, tungetonsilitter eller noe.. Ta det med en klype salt, har ikke helt sotte meg inn i det. Men han gikk til tannlegen, og fikk seg en "snorkeskinne" som han har på tennene, som drar underkjeven fram. Og vips, null snorking
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå