Gå til innhold

Kredittvurdering km tilbake som middels til høy risiko.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri hatt en betalingsanmerkning i hele mitt liv, har fått noen inkasso brev på ting som har blitt glemt eller regninger som har blittlevert til naboen og forsvunnet, sånne purregebyr, men det er også alt, og ingen av de har vært nylige.

Vi har vårt huslån om blir betalt hver måned, vi betaler vår strøm, barnehage, sfo, forsikringer. Har to kredittkort, for samlingav poeng og fordeler ved ulike kjøp, og bruker det unntaksvis, uten å noensinne gå over grensen, gjør dem opp etter bruk.

Tok ut en ekstra telefon med abo og fikk høre at jeg er middels til høy risiko, og dessuten sendte jeg en sånn sms for å sjekke meg selv, og var likedårligpå det byrået, uten at jeg husker akkurat hva de sa.

Jeg vet det er statistikk og loalområde, jeg bor på landet. Men eg føler meg virkelig diskriminert. Jeg er da ikke noe høy risiko! Hvordan de kan ha lov til å stigmatisere meg på den måten er noe jeg ikke kan fatte og begripe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har hatt "noen regninger til inkasso"?? Hvis du har hatt flere regninger til inkasso, så kan du jo ikke mene at du er en god betaler? For at en regning går til inkasso, så skal du jo ha fått flere purringer først og alle kan vel ikke ha blitt levert til naboen? Da ville jeg merket postkassen bedre og bedt naboen pent legge posten i deres postkasse hvis noe blir levert feil.

Skrevet

om du har fått gjentatte purringer, som går så langt at de går til inkasso, så vil jeg ikke kalle deg en god betaler. da er du faktisk en dårlig betaler, med høy risiko. deal with it!

Skrevet

Hvor du bor teller ganske lite.

Inntekt siste 3 år teller ganske mye, og alder har litt å si.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...