Gå til innhold

symptomer, ingen mens men to negative tester...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke hatt mens siden 12. september (første dagen i sist mens var 5. sept) - og har trodd jeg var gravid. Har hatt mange av de samme symptomene jeg hadde sist gang. Syklusen min er vel ganske nøyaktig 4 uker (altså 4 uker imellom mens). Tok en test 2 dager etter ikm, den var negativ, samme var testen jeg tok i 7 dager etter ikm. Jeg tok de på ettermiddagen, kanskje derfor de ble negative.

Vi har "stått på" rundt eggløsninga denne måneden, men skjønner ikke at begge testene skulle være negative, hvertfall ikke den siste, så lenge etter ikm?? Og skjønner i alle fall ikke hvor mensen blir av.

Noen tanker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leser på nett, og finner både at det er lite sannsynlig at man er gravid når man tester negativt, og at det ikke er uvanlig at det går omså to uker etter ikm før man får en positiv test. Hvorfor skal alt være så tvetydig :(

Skrevet

Det står forskjellige ting over alt, så det erikke lett å vite hva man skal gå etter.Men det er faktisk ikke så unormalt å gå noen uker etter forventet mens før den endelig viser positiv. Jeg er selv 9 dager etter forventet mens nå, og venter i spenning på om testen til slutt vil være positiv.

Med min første fikk jeg negativ flere uker etter forventet mens.

Skrevet

I starten av graviditeten er det viktig å ta prøve av morgenurin, da nivået av hcg er høyere i den.

Skrevet

Takk for svar. Må kjøpe en ny test som jeg kan ta i morgen tidlig. Er bare det at når jeg først kjøper en test, klarer jeg ikke å vente :)

Krysser fingrene for deg, Prinsesse07!

Skrevet

Da jeg ble gravid var eggløsninga 14 dager forsinka. Da testet jeg ikke positivt før 14 dager etter IKM (som da egentlig var IKM-dagen). Men det visste jo ikke jeg ;) Så de 2 ukene med ingen mens og ingen positiv test var lange. Så det KAN jo være noe tull i syklusen...?

Skrevet

Ja, det kan det så klart være. Har mange plagsomme symptomer, så jeg håper selvfølgelig på positivt resultat så det ikke er forgjeves :)

Skrevet

Med førstemann testet jeg positivt om ettermiddagen for ikm. Med andremann ble den ikke positiv før fire dager etter ikm om morgenen ( jeg testet og testet i ett sett). Denne gangen ble den positiv om morgenen 9 dager etter eggløsning, men da hadde jeg så tydelige gravidtegn at hele testen var bortkastede penger - hi hi!! Men har altså testet veldig forskjellig jeg da!! Er heldig og har alltid blitt gravid på første forsøk, men er alltid like spent på testene uansett!!! Lykke til!! Test med morgenurin, er spent på å høre hvordan det går :-)))

Skrevet

Takk for svar :) Nå kjenner jeg humøret stiger mer og mer. Skal ta en test tirsdag (om jeg klarer å holde meg så lenge) så får dere full rapport

Skrevet

Har du testet? Nysgjerrig :)

Skrevet

Jeg testet negativt med cb dagen etter ikm. Og veldig positivt med billigtest noen dager senere:-)

• 4 uker senere...
Skrevet

Hei, beklager sent svar :S Jeg testa ikke flere ganger, men dro til legen som sa at hormonene nok ikke er helt på plass, etter at jeg slutta på noen medisiner nå i sommer. Får vente å se til neste gang!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...