Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #1 Skrevet 19. oktober 2012 Er det noen som har noen smarte tips til rimelige julegaver? Vi har litt laber økonomi frem mot det nye året nå, men julegaver forventer folk å få uansett.. Vil det være dumt å gi strikka votter/sokker feks (jeg strikker ikke selv, men kan få bestilt til en grei penge) ? Alt sånt syltetøylaging osv utgår, jeg er ikke spesielt dyktig til slike ting ;-) De som skal få gaver er venninner på ca 25-30år, et par på ca 30, enslig far på ca 40, et par på rundt 50-60 og besteforeldre på 70-90 år. Kommer til å prioritere barna i familien denne jula, så der skal jeg finne på noe bra
craZy&roCkaNattTerorist Skrevet 19. oktober 2012 #2 Skrevet 19. oktober 2012 Jeg er 24 og elsker å gå deilige hjemmestrikka sokker! Og hjemmestrikka pledd:))
craZy&roCkaNattTerorist Skrevet 19. oktober 2012 #3 Skrevet 19. oktober 2012 Forresten, de på 60+ som gjerne har alt har jeg kjøpt noen fine kaffekrukker til, og kjøper med julekaffe til når det kommer:) og er det besteforeldre/oldeforeldre til barna får de bilde av barnebarn/oldebarn:)
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #4 Skrevet 19. oktober 2012 Det er 50% tilbud på alle lys og servietter på Kid Interiør nå. Ut oktober tror jeg. Ganske billig, og god kvalitet (ikke sånn som Nille som har hvitt inni lysene). Dt går godt an å kjøpe det til de som har alt, eventuelt sammen med kaffe/sjokolade. Fin nok gave synes jeg. Pakk pent inn og gjør deg flid så blir det kjempebra:) Evt. kjøp ei billig kurv el. og legg alt i, knyt på rødt julebånd...
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #6 Skrevet 19. oktober 2012 Snakke med venninnene om å kutte ut julegaver til hverandre? Det har vi gjort, og det er deilig å slippe å tenke på det!!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #7 Skrevet 19. oktober 2012 Det er 50% tilbud på alle lys og servietter på Kid Interiør nå. Ut oktober tror jeg. Ganske billig, og god kvalitet (ikke sånn som Nille som har hvitt inni lysene). Dt går godt an å kjøpe det til de som har alt, eventuelt sammen med kaffe/sjokolade. Fin nok gave synes jeg. Pakk pent inn og gjør deg flid så blir det kjempebra:) Evt. kjøp ei billig kurv el. og legg alt i, knyt på rødt julebånd... Fargen inni lysene har ingenting med kvaliteten å si da Faktisk Nille som har vunnet i nesten alle lystester
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #8 Skrevet 19. oktober 2012 Har vært inne på tanken om å slutte å gi til venninner ja, men det løser ikke problemet med gaver til familien.. Vi har familie som krever litt mer enn vi er gode for, feks så ønsker min mor seg nye gryter og panner til kjøkkenet de visstnok skal pusse opp snart. Alternativet var noen dyre vinglass de samler på.. HI
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #9 Skrevet 19. oktober 2012 Har vært inne på tanken om å slutte å gi til venninner ja, men det løser ikke problemet med gaver til familien.. Vi har familie som krever litt mer enn vi er gode for, feks så ønsker min mor seg nye gryter og panner til kjøkkenet de visstnok skal pusse opp snart. Alternativet var noen dyre vinglass de samler på.. HI Du kan jo spørre om dere kan kutte gaver til hverandre i år siden dere har dårlig råd. Da får dere selvfølgelig heller ikke fra de.Og kutte ut gaver til venner. Jeg har ikke gitt gaver til venner etter jeg ble 16-18 år.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #10 Skrevet 19. oktober 2012 Jeg leter ALLTID i tilbudsaviser ol forå finne "billige" julegaver. xxl har ofte mange fine tilbud. Jeg fant en ulldress der til 100 kr som tantebarnet får til jul. Den kostet egentlig 400 kr. Til de voksne synes jeg gaver er vanskelig. Men er jeg helt sikker på str så kan jeg godt kjøpe klær på tilbud. Lyslykter er kjempefint, men kanskje ikke så gøy for mannen :-/
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #11 Skrevet 19. oktober 2012 Jeg leter ALLTID i tilbudsaviser ol forå finne "billige" julegaver. xxl har ofte mange fine tilbud. Jeg fant en ulldress der til 100 kr som tantebarnet får til jul. Den kostet egentlig 400 kr. Til de voksne synes jeg gaver er vanskelig. Men er jeg helt sikker på str så kan jeg godt kjøpe klær på tilbud. Lyslykter er kjempefint, men kanskje ikke så gøy for mannen :-/ Det skal jeg prøve, vet jo ca størrelser på de fleste. Hehe, nei lyslykter er vel ikke mannfolkas drøm å få i julegave..
Mammaen til Annabel <3 Skrevet 19. oktober 2012 #12 Skrevet 19. oktober 2012 Jeg laget Pikekyss (sånne marengstopper) i lys rosa og hvit og la de i Norgesglass som jeg pyntet med bånd og en fin julekule/hjerte el. til mine venninner i fjor. Kjempesøte, og veldig enkle og ikke minst, veldig rimelige. De selger glass på Ikea.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2012 #13 Skrevet 20. oktober 2012 Lag fotoalbum med bilder av deg og dine venninner, gjerne med gamle bilder
Gjest Kornblå Skrevet 20. oktober 2012 #14 Skrevet 20. oktober 2012 Alle besteforeldre blir vel glad for et bilde av barnebarnet? Bildet tar du selv, Claes Ohlson har billige rammer.
B-gjengen Skrevet 20. oktober 2012 #15 Skrevet 20. oktober 2012 kalendere til besteforeldre for eksempel. Er gjerne tilbud på forskjellige nettbutikker som fotoknudsen osv
trineson Skrevet 23. oktober 2012 #16 Skrevet 23. oktober 2012 Julen hadde vært en hyggelig tid om det ikke hadde vært for alt gavestyret. Har aldri skjønt hvorfor vi skal gi hverandre en haug med ting bare fordi "Jesus har bursdag"! Gaver kan i stedet gis når det trengs uansett tid på året og til de som virkelig trenger det - og vi må satse mer på nyttige gaver, mat & klær og annet - her er en del tips: http://luksusfellen.info/tag/gaver/
Gjest Mammas mirakel <3 Skrevet 23. oktober 2012 #17 Skrevet 23. oktober 2012 Julen hadde vært en hyggelig tid om det ikke hadde vært for alt gavestyret. Har aldri skjønt hvorfor vi skal gi hverandre en haug med ting bare fordi "Jesus har bursdag"! Gaver kan i stedet gis når det trengs uansett tid på året og til de som virkelig trenger det - og vi må satse mer på nyttige gaver, mat & klær og annet - her er en del tips: http://luksusfellen.info/tag/gaver/ Jeg tror du bare må innse at gaver i julen har kommet for å bli Til HI: som en nevner over her så har Ikea mange glass som du kan fylle med diverse julegodt. Det er alltid en slager her
hol(L)y COW Skrevet 23. oktober 2012 #18 Skrevet 23. oktober 2012 Hvor mye kan dere gi? Man kan få abbonement på ukeblader til ca 200 kr. Genialt til de "som har alt" - som besteforeldre....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå