Gå til innhold

tips til god men sunnere helgemiddag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som har noen gode tips til en god, men sunn helgemiddag?

Her har jeg funnet en oppskrift på pølsegrateng som jeg er kjempe fornøyd med.

Oppskrift:

500 g kalkunpølser oppskjært

1/2 rødløk

1 paprika

1 boks med mais

4 dl fullkornmakaroni

1 boks creme fresh lett

1 boks økologisk tomatpure ( 250g)

Bland creme fresh,tomatpure,den oppskjærte paprikaen, den oppskjærte løken,og maisen.

Ha ferdig kokt fullkornsmakaroni nederst i en ildfast form, deretter blandinger med "saus" også et lag pølser. Gjennta dette enda e gang,slik at det blir "to lag".

ost etter eget ønske på toppen,og deretter i ovnen på 250 grader i 10 minutter,etterfulgt av 3 minutter grill for å få osten gyllen.

Smaker himmelsk!

Videoannonse
Annonse
Gjest peacock
Skrevet

Hjemmelaget pizza og hjemmelaget lasagne trenger ikke være usunt... Og gryteretter og supper nå på høsten er jo godt da, og lager nesten seg selv i tillegg. :)

Skrevet

Panert kyllingfilet, ris og salat:) enkelt og godt!

Skrevet

Tacos med karbonadedeig og grove tortillas, lettrømme eller kesam. Bacalao er supergodt :) Steik med sjysaus og kokte grønnsaker. Bondeomelett. Biff med lett tilbehør (f.eks. sjysaus, gratinert tomat, kokt brokkoli). Kyllingfilet med potet/blomkålmos og asparges. Åhhh, det er så mye god mat :D

Skrevet

I kveld hadde vi en barnevennlig sunn(ish) variant: Kalkunkarbonader i grovt pitabrød (fra hattings, de er kjempegode) med råkost salat og cremefresh dressing, den med 3% fett. Enkelt og kjempegodt.

Ellers har i ofte fahitas. Da kjøper vi rema 1000 fullkorn fahitas (best i test og uten palmeolje), kyllingfilet og masse gode grønnsaker, bruker som regel rømmekolje eller ekstra lett rømme til og hjemmelaget salsa og guacamole til. Ubersunt og godt!

Hjemmelaget pizza med grov bunn, mager ost ((synnøve finden light er god på pizza), pinjekjerner, ruccola, litt fetaost, tynne skiver med tomat og spekeskinke....nam!

Skrevet

Jeg stemmer for Taco med lettost, Kesam mager, karbonadedeig og fullkornstortilla :) Med avocado! Annet: Fårikål, rakfisk og oksestek med poteter/grønnsaker og sjysaus.

Pølsegryten hørtes god ut :)

Skrevet

Tacokrydder er jo nesten bare salt og skjellene inneholder masse palmeolje. Så det er ikke sunt. Men det er veldig lett å lage eget tacokrydder også kan man bruke grove lefser istedenfor skjell

Skrevet

Fiskepinner med pommfri.

Sunn mat? En bitteliten bit fisk inni masse frityrdritt, og chips?

Skjønner at folk blir tjukkere og tjukkere, når jeg ser noen av forslagene til "sunn" kos her... :o

Skrevet

Helstekt svinefilet, gjerne fylt med hvitløk, basilikum og soltørka tomater. Serveres med ønsket tilbehør, f.eks potetbåter, ris, masse gode grønnsaker. Nam!

Skrevet

Fiskepinner med pommfri.

Skjønner at folk blir tjukkere og tjukkere, når jeg ser noen av forslagene til "sunn" kos her... ohmy.png

åh ja gidameg, altså.

Skrevet

Fiskepinner med pommfri.

Skjønner at folk blir tjukkere og tjukkere, når jeg ser noen av forslagene til "sunn" kos her... ohmy.png

Kan dette kanskje ha vært et tilfelle av fenomenet "ironi", tro?

Ka du tru?

Skrevet

Kyllingsalat med creme fraich og baguetter.. Mmm...

Skrevet

Fiskepinner med pommfri.

Skjønner at folk blir tjukkere og tjukkere, når jeg ser noen av forslagene til "sunn" kos her... :o

Alle har ikke utviklet ironisk sans

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...