Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #1 Skrevet 19. oktober 2012 Hei. Noen av dere der ute som har døpt barnet deres med et eller to etternavn får så seinere å ta vekk/tilføye navn?
BulleDulle Skrevet 19. oktober 2012 #2 Skrevet 19. oktober 2012 Vi ble skilt, og da ønsket jeg at barna skulle ha mitt etternavn også. Sender navnendring/melding til folkeregisteret. Begge med foreldreansvar må underskrive. Like enkelt som og bytte adresse, faktisk...
løvemamma29 Skrevet 19. oktober 2012 #3 Skrevet 19. oktober 2012 Før vi ble gift hadde eldsten mitt etternavn også, for at d skulle vere noe felles. Når vi gifta oss tok eg mannens etternavn og har bare det..og tok bort mitt etternavn i guttens navn. Jenta ble døpt etter vi gifta oss :-)
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #4 Skrevet 19. oktober 2012 Dåp har ingentig med navngiving å gjøre så det spiller ingen rolle hva du sier til presten at barnet skal hete
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #5 Skrevet 19. oktober 2012 Like enkelt som og bytte adresse, faktisk... Det er ikke så lett, hvis den andre foreldre ikke vil skrive under på navne ending.
løvemamma29 Skrevet 19. oktober 2012 #6 Skrevet 19. oktober 2012 Dåp har ingentig med navngiving å gjøre så det spiller ingen rolle hva du sier til presten at barnet skal hete Om du tenkte på d eg skreiv..så va d at ho fekk samme etternavn som oss andre sia ho var født ETTER vi andre skifta navn. Så va logisk å gi ho samme :-)
2 prinsesser <3<3 Skrevet 19. oktober 2012 #7 Skrevet 19. oktober 2012 Før vi ble gift hadde eldsten mitt etternavn også, for at d skulle vere noe felles. Når vi gifta oss tok eg mannens etternavn og har bare det..og tok bort mitt etternavn i guttens navn. Jenta ble døpt etter vi gifta oss :-) eldstemann hos dere er felles? vi skal gifte oss til neste år og barna våre har begge sitt navn, men jeg vil ta vekk mitt navn og ha bare mannen sitt navn. Er dette teit siden det tstår begge sitt navn på dåpsattesten?noen som sa noe til dere på at dere tok vekk ditt navn?
BulleDulle Skrevet 20. oktober 2012 #8 Skrevet 20. oktober 2012 Like enkelt som og bytte adresse, faktisk... Det er ikke så lett, hvis den andre foreldre ikke vil skrive under på navne ending. Derfor skrev jeg jo at begge med foreldreansvar må undertegne... Det må de også gjøre med flyttemeldinger!
løvemamma29 Skrevet 20. oktober 2012 #9 Skrevet 20. oktober 2012 Før vi ble gift hadde eldsten mitt etternavn også, for at d skulle vere noe felles. Når vi gifta oss tok eg mannens etternavn og har bare det..og tok bort mitt etternavn i guttens navn. Jenta ble døpt etter vi gifta oss :-) eldstemann hos dere er felles? vi skal gifte oss til neste år og barna våre har begge sitt navn, men jeg vil ta vekk mitt navn og ha bare mannen sitt navn. Er dette teit siden det tstår begge sitt navn på dåpsattesten?noen som sa noe til dere på at dere tok vekk ditt navn? Ja han e felles:-) Ingen som reagerte..har faktisk ikkje tenkt på d sjøl at navnet står på dåpsattesten..hehe :-)
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2012 #10 Skrevet 20. oktober 2012 Før vi ble gift hadde eldsten mitt etternavn også, for at d skulle vere noe felles. Når vi gifta oss tok eg mannens etternavn og har bare det..og tok bort mitt etternavn i guttens navn. Jenta ble døpt etter vi gifta oss :-) eldstemann hos dere er felles? vi skal gifte oss til neste år og barna våre har begge sitt navn, men jeg vil ta vekk mitt navn og ha bare mannen sitt navn. Er dette teit siden det tstår begge sitt navn på dåpsattesten?noen som sa noe til dere på at dere tok vekk ditt navn? Ja han e felles:-) Ingen som reagerte..har faktisk ikkje tenkt på d sjøl at navnet står på dåpsattesten..hehe :-) Oki da tenker ikke jeg på det heller.. synes det holder med et navn jeg takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå