Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #1 Skrevet 19. oktober 2012 Saken er den at vi har mulighet til å arve et halvt hus på landet av mine foreldre og betale ut tante og onkel. Det er et stort hus m stor tomt, men trenger en del oppussing. Verditaksten ligger på 2,4mill og d blir da minst halvparten av dette og betale pluss gode 500 000 må beregnes til oppussing. Nesten alt må ordnes. Vi bor i byen med 1,3mill i lån samlet inkl bil, leilighet og studie. Har ca 73 i Boa og ekstra 20kvm i vinterhage. Trives godt, har foreløpig bare ett barn. Hadde dere vurdert et slik tilbud? Kan nevne at vi har foreldre og besteforeldre på landet v huset. D blir et roligere liv i d store og d hele. Selger vi leiligheten her får vi nesten garantert en halv million i egenkapital... Litt i tvil om hva vi skal gjøre...
Piny Skrevet 19. oktober 2012 #2 Skrevet 19. oktober 2012 relativt nærme byen selv om det er på landet også? i såfall hadde jeg ikke tvilt et sekund.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #3 Skrevet 19. oktober 2012 Nei dette er ikke nært byen, 3t til nærmeste storby. Men det bor en del mennesker på bygden, stadig flere unge der
geitemarken Skrevet 19. oktober 2012 #4 Skrevet 19. oktober 2012 Dette må dere nesten kjenne på selv. Det kommer ann på mange ting. Har dere krefter og energi til å pusse opp? Er det jobb til begge der? Klarer dere et høyere lån? Har huset vært i familien lenge? Osv. Personlig ville jeg helt klart ha gjort det. Jeg irriterer meg grønn på å bo "ihjel" i byen. Her er det også lang venteliste på alle aktiviteter ungene har lyst å være med på (må nesten sette de opp på venteliste når man er gravid allerede). Det er mer kriminaliteten i byen. Man kjenner ikke alle naboene osv. Det at det må pusset opp gjør jo at det blir litt arbeid, men da blir det jo i min smak. Hvis det er et hus som har vært i familien over generasjoner er det koselig. Jeg vil å flytte på landet!
Gjest Siklerotte Skrevet 19. oktober 2012 #5 Skrevet 19. oktober 2012 Hadde aldri i livet gjort det, men hvis man ser for seg at et liv på landet kan bli fint, er det vel bare å slå til.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #6 Skrevet 19. oktober 2012 Det er ikke huset jeg ville vært bekymret for. Spørsmålet er hvordan dere ønsker å leve og hvor dere får jobb.
Gjest overlord Skrevet 19. oktober 2012 #7 Skrevet 19. oktober 2012 Kommer an på hvordan du definerer "landet". Er det en Esso-stasjon, en skole og et samvirkelag ville jeg ikke vurdert det, mens en småby er helt supert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå