Gå til innhold

Hva hadde dere gjort ang huskjøp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saken er den at vi har mulighet til å arve et halvt hus på landet av mine foreldre og betale ut tante og onkel. Det er et stort hus m stor tomt, men trenger en del oppussing. Verditaksten ligger på 2,4mill og d blir da minst halvparten av dette og betale pluss gode 500 000 må beregnes til oppussing. Nesten alt må ordnes. Vi bor i byen med 1,3mill i lån samlet inkl bil, leilighet og studie. Har ca 73 i Boa og ekstra 20kvm i vinterhage. Trives godt, har foreløpig bare ett barn.

Hadde dere vurdert et slik tilbud? Kan nevne at vi har foreldre og besteforeldre på landet v huset. D blir et roligere liv i d store og d hele. Selger vi leiligheten her får vi nesten garantert en halv million i egenkapital...

Litt i tvil om hva vi skal gjøre...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

relativt nærme byen selv om det er på landet også? i såfall hadde jeg ikke tvilt et sekund.

Skrevet

Nei dette er ikke nært byen, 3t til nærmeste storby. Men det bor en del mennesker på bygden, stadig flere unge der ;)

Skrevet

Dette må dere nesten kjenne på selv. Det kommer ann på mange ting. Har dere krefter og energi til å pusse opp? Er det jobb til begge der? Klarer dere et høyere lån? Har huset vært i familien lenge? Osv.

Personlig ville jeg helt klart ha gjort det. Jeg irriterer meg grønn på å bo "ihjel" i byen. Her er det også lang venteliste på alle aktiviteter ungene har lyst å være med på (må nesten sette de opp på venteliste når man er gravid allerede). Det er mer kriminaliteten i byen. Man kjenner ikke alle naboene osv. Det at det må pusset opp gjør jo at det blir litt arbeid, men da blir det jo i min smak. Hvis det er et hus som har vært i familien over generasjoner er det koselig.

Jeg vil å flytte på landet! ;)

Gjest Siklerotte
Skrevet

Hadde aldri i livet gjort det, men hvis man ser for seg at et liv på landet kan bli fint, er det vel bare å slå til.

Skrevet

Det er ikke huset jeg ville vært bekymret for. Spørsmålet er hvordan dere ønsker å leve og hvor dere får jobb.

Gjest overlord
Skrevet

Kommer an på hvordan du definerer "landet". Er det en Esso-stasjon, en skole og et samvirkelag ville jeg ikke vurdert det, mens en småby er helt supert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...