Gå til innhold

Har dere hund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken rase?

Og hvordan fungerer deT?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Labrador og er helt fantastisk :)! veldig søt og snill.

Gjest Michael<3
Skrevet

Ja, jeg har hund:)

Har en gutt på 10,5 mnd og en valp på 7,5 mnd og det fungerer utrolig bra!! Har en belgisk fårehund, tervueren og hun er verdens snilleste med alt og alle .. Har vært utrolig heldig med henne, og tror det er en stoor fordel hvis barnet og hunden kan vokse opp sammen... Det er så positivt for barn å bli godt vandt til dyr, og det er mindre sjanse for allergier og lignende plager...

Det er klart vi Må ha noen grenser så hunden får være i fred av og til. Vi har blandt annet grind mellom kjøkken og stue og da er kjøkkenet "fri stedet" til hunden der hun har maten og vannet sitt. Veldig viktig å passe på at barnet Ikke under noen omstendigheter er i nærheten av hunden når den spiser eller har noe annet godt som tyggebein ol.. Selv om hunden er aldri så snill så er det fortsatt en hund og man kan aldri stole 100 % på et dyr...

Når det er sagt så er den rasen jeg har en rase som jeg har god erfaring med fra før , men det er en rase som ikke hvem som helst kan ha.. Man bør ha litt "hunde peiling" om man velger denne type hund, da det er en meget aktiv rase som trenger mye aktivisering og sosialisering og gode oppleveleser. Da det er fårehund så er de ekstra "vare" på situasjoner og ting så derfor må man passe på at de ikke får noen negative erfaringer som valp slik at man legger et godt grunnlag for dem senere i livet :) Dette gjelder forsåvidt alle raser men denne rasen er en av de som er litt mer vare ofte..

Vurderer du hund? Isåfall hvilken rase? Og har du hatt hund før? Hvor gammel er din lille?

Skrevet

Jeg har lest om den rasen og groenendael.. Forelsket meg veldig i de, men da jeg leste at ikke hvem som helst kan ha en slik, ble jeg litt i tvil da jeg ikke har hatt hund, annet enn som liten...

Jeg og samboer har akkurat blitt enige om å prove å få barn. Så ingen liten her enda. :)

Men jeg er veldig interessert i å skaffe hund, jeg er ikke sikker på rase, og det er det som stopper meg. Jeg går hjemme, og skal nå straks begynne med noe aktivtet i samarbeid med Nav.

Jeg har som sagt hatt hund som liten, og den var med å hjalp meg mye i barndommen da den var vanskelig. Derfor håper jeg at jeg kan få litt hjelp og ståpå vilje av hunden, samt bli en god eier.

Vi har ikke bestemt om å skaffe en enda, men jeg leser og ser ofte.

:)

Skrevet

Jeg har to schæfere og bedre familiehunder skal man lete lenge etter. Barna elsker vovvane og vovvane elsker barna <3<3<3

Skrevet

Har groenendael, hatt samme rase i 8 år, to hunder. Flott familiehund, men en stor fordel at man er glad i å gå tur. Våre har vært/er meget tilpasningsdyktige, snille og milde. Meget lærenemme og arbeidsvillige, masse energi. Mange seriøse oppdrettere i landet, mye godt blod. Kan bråke litt, men med god trening kan det unngås, der har vi sviktet litt... Går veldig godt overens med barn, men kan bli litt ivrige, gjeter litt. Dessuten utrolig pene, men et lite "mareritt" når de røyter. Maaaassse pels!

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Jeg har alltid hatt hund, og nå har vi en blanding mellom rottweiler, labrador og schæfer på snart 7 år. Veldig snill med barna, og aldri hatt noe problemer med henne. Hun oppfører seg som en labrador helt til det ringer på døren, da kommer vakthunden frem. Noe som er helt ok :)

Har erfaring fra mange forskjellige type raser gjennom min forrige jobb, og personlig foretrekker jeg retrivere. Hvis jeg skulle gått for en mindre hund, så elsker jeg energinivået til JRT.

Men husk at det er veldig viktig å finne den rasen som passer til deg og din familie. Har dessverre sett altfor mange eksempler på folk som velger hund basert på utseendet.

Skrevet

Har to border collier som vi bruker til å gjete sau og som turkamerater :) De trenger mye stimuli, men får de det er de verdens beste hunder! Perfekte familehunder, lærevillige og hengivne :)

Skrevet

Her i huset har vi en kongepuddelgutt på 13år. Veldig smart og som elsker å være med på alt man foretar seg. Veldig glad i barn og tantebarnet vårt på 4 har fått lov til å gjøre det meste med ham siden han var liten - både vært i munnen, nesen og ørene - og får nå lov å leie ham i bånd når vi går tur :)

Ekstra positivt med pudler er jo at de ikke røyter så man slipper mye hår rundt omkring når man har små barn :)

Når gutten vår en gang går bort (noe vi er innstilt på siden leddene er begynt å svikte) skal vi ha en ny kongepuddel, men da tispe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...