mamma07&09 Skrevet 19. oktober 2012 #2 Skrevet 19. oktober 2012 Vel, jeg ville prøvd å tenke på hvor bra du/dere kommer til å få det når alt har roet seg. Så ville jeg snakket med barna om at mamma og pappa er veldig glade i hverandre, men at dere ikke passer som kjærester lenger. Det kommer kanskje til å være den største krisen i ditt liv, så prat for all del med ei god venninne om dette. Forholdet deres funker ikke nå, men hvem vet om dere kanskje vil finne tilbake til hverandre etterhvert. Hvis du vet garantert at dette ikke vil skje er det uansett viktig å sørge en stund og så forsone deg med at det er sånn. Masse lykke til, håper du får det bedre!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #3 Skrevet 19. oktober 2012 Mange takk for råd.... Jeg trenger virkelig råd akkurat nå. Jeg prøver å mobilisere meg, men er nok ikke helt forberedt på hva som venter. Jeg gleder meg til alt er over, men samtidig gruer jeg meg for det helvetet vi skal i gjennom, ikke minst med tanke på barna. Så er det redselen for følelsene etterpå, vil jeg føle at jeg angrer, vil jeg føle at jeg har gjort feil... Vil jeg faktisk føle at jeg får det bedre.... Tenk om ting ikke blir bedre? Men, det nå jo det? Jeg gleder meg jo til et nytt liv. Jeg føler jeg trenger forandring, og vekk i fra en klaustrofobisk tilværelse, men det blir jo også begrensende å være alenemor, uten mulighet til å gjøre noe på kveldene. Huff, det er tungt. Det er så jeg noen ganger lurer på om vi ikke skal gjøre det slutt, fordi det jo er komfortabelt på mange mulige måter, men jeg elsker ham ikke.... jeg mistrives sterkt, jeg føler jeg har mistet meg selv, han elsker heller ikke meg.... Er det meningen man bare skal fortsette å bo sammen, for barnas del? Det går ikke en dag uten at jeg tenker at dette må bli slutt, jeg orker ikke mer. Sånn har det vært i mange år. Kan noe fortelle meg om jeg gjør det riktige å nå avslutte dette? Huff, beklager all sutringen :-) Jeg må klare dette, jeg må. Andre har klart det, da klarer jeg det også? Jeg får ta litt kontakt med gode gamle venner igjen, og lage meg et nettverk som jeg kanskje kan støtte meg litt på når det står på som verst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå