Gå til innhold

Gravid og konisering..?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble for 10 mnd konisnert grad 3 celle forandring, jeg har født 3 barn tidligere.. Vi prøver nå på nummer 4.. men er det noen her som er gravide og er kosinert.. eventuelt har født også tidligere.. Har jo lest litt om at det er en del risikoer ved dette :( Både arvevev og for tidlig fødsel ...

Hvordan oppfølning får dere ? Hvis dere får noen?.. ser jo at det er veldig forskjellig fra lege til lege...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble konisert ett par år før jeg ble gravid sist, og det gikk helt fint. Legen sjekka kun om rappen var lang nok en gang. Er nå gravid for andre gang og legen har ikke sjekka denne gangen. Er 7 år siden sist og har ikke Harry celledelinger etter koniseringen for ca 9 år siden.

Skrevet

Jeg ble konisert ett par år før jeg ble gravid sist, og det gikk helt fint. Legen sjekka kun om rappen var lang nok en gang. Er nå gravid for andre gang og legen har ikke sjekka denne gangen. Er 7 år siden sist og har ikke Harry celledelinger etter koniseringen for ca 9 år siden.

 

Så godt å høre;) jeg håper jo og regner med at det går bra... men du veit... bekymringer .. bekymringer...:( Takk for svar:)

Skrevet

Jeg fikk mitt første barn i 2005. Fødselen starta på termindato. Så ble jeg konisert i 2007. Ble gravid igjen i 2008. Da ble jeg fulgt opp på fødepol ca en gang pr måned. De målte livmorhals. Tror siste kontroll var rundt uke 33 for da var det ikke lenger noen fare om noe skulle skje. Gjett hvem som ble satt i gang 14 dager over ul-termin (17 dager over mens-termin)? Da hadde jeg gått med 3 cm åpning i ukevis, blitt strippa 2 eller 3 ganger, og tatt vannet på. Ingenting skjedde før jeg fikk drypp. Så det som er igjen av livmorhalsen funker tydeligvis. Nå venter vi nr 3. I uke 27 var livmorhalsen over 4 cm lang, så da trengte jeg ikke mer oppfølging sa de. Nå er jeg 37+4, og ingen tegn til at noe skal skje.

Skrevet

Jeg fikk mitt første barn i 2005. Fødselen starta på termindato. Så ble jeg konisert i 2007. Ble gravid igjen i 2008. Da ble jeg fulgt opp på fødepol ca en gang pr måned. De målte livmorhals. Tror siste kontroll var rundt uke 33 for da var det ikke lenger noen fare om noe skulle skje. Gjett hvem som ble satt i gang 14 dager over ul-termin (17 dager over mens-termin)? Da hadde jeg gått med 3 cm åpning i ukevis, blitt strippa 2 eller 3 ganger, og tatt vannet på. Ingenting skjedde før jeg fikk drypp. Så det som er igjen av livmorhalsen funker tydeligvis. Nå venter vi nr 3. I uke 27 var livmorhalsen over 4 cm lang, så da trengte jeg ikke mer oppfølging sa de. Nå er jeg 37+4, og ingen tegn til at noe skal skje.

 

Såpass ja;) ... Det er godt å høre;) Lykke til ,) Håper du slipper å gå så mye over denne gangen:)

Skrevet

Takk! denne gangen blir det planlagt ks pga haste-ks de to andre gangene, så nå slipper jeg å gå over! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...