Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #1 Skrevet 19. oktober 2012 Sist var det bunadsskorta mi i vaskemaskinen med arbeidsklærne hans:( Han fikk da ikke røre maskinen på en stund. Igår satte jeg han og 3 åringen til å sette på en 60 vask, altså sokker, truser og håndkler. Idag fant jeg alle ullsokkene våre sammen med denne vasken, enda han vet de må gå i en egen vask. Skulle tro han gjorde det med vilje, får å slippe å gjøre det noe mer. Igår ettermiddag sto jeg med en urolig og sulten baby på 6 uker, prøvde å aktivisere 3 åringen, og lage middag siden han var dødssulten. Spurte han om han kunne ta over minste så maten ble ferdig før største skulle legge seg, men nei jeg måtte vente, for han måtte finne ut hvordan han satte inn ny ram-brikke i den nye pcen. Javel, så gjør det etter eldste har lagt seg da? Nei nå var han så godt inn i det så det gadd han ikke. Dumme egoistiske mann. Han prøver å hjelpe meg litt i hverdagen da, med å komme inn på kjøkkenet og spørre om jeg trenger hjelp med å rydde opp etter dagen, ETTER jeg er ferdig. Det gjør han hver gang:( Hvis han spør om han kan hjelpe meg med noe før jeg er ferdig, svarer jeg med at oppvaskmaskinen må tas, vi må støvsuge osv. Ok svarer han, og setter seg tilbake i sofaen igjen. Jeg ba han tross alt ikke konkret om å gjøre ditt eller datt, og da er det visst vanskelig å gjøre noe. Ser virkelig ikke mannfolk hva som trengs å gjøres? Ikke gidder han å sette seg inn i flaskinga med minste heller, så han ihvertfall kan la meg sove EN natt snart. Han vet jeg er utslitt etter 6 uker med minimalt med søvn. Blir gal snart. Skal tross alt fungere for han og eldste i hverdagen, med en på 6 uker som aldri vil ligge 5 min for seg selv, eller sove litt mer enn noen få timer på natta. Han er ellers verdens beste mann, vi har det egentlig veldig bra sammen, men jeg kjenner jeg er sliten nå. Prøver å fortelle han det, men virker ikke som han virkelig forstår hva minimalt med søvn gjør med en. Og han prøve å være flink her hjemme, og er ofte det også, men noen ganger tror jeg han prøver litt for hardt, bare for å slippe å gjøre noe senere. Eksempel, at han setter kjempemøkkete ting i oppvaskmaskinen, da kunne han heller latt vær å gjøre noe, for da blir det jo dobbelt for meg med å det det ut igjen for å skylle det og sette det inn igjen Også skjønner han ikke hvorfor jeg blir sur, enda han skulle fylle oppvaskmaskinen så han kunne sette seg å spille litt med gutta etterpå Jeg vet det kommer bedre tider når søvnen blir bedre, bare litt frustrert, så måtte bare få ut litt:(
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #2 Skrevet 19. oktober 2012 Han er ellers verdens beste mann, vi har det egentlig veldig bra sammen, men jeg kjenner jeg er sliten nå. Beklager at jeg sier det men "ellers"? Hvordan da ellers? Kan han ikke ta vare på familien sin (kone/samboer og barn) er han vel ikke noe å samle på?
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #3 Skrevet 19. oktober 2012 Ellers som i at han er en veldig god pappa for eldste, og kommer til å bli det for minste når hun blir større også. Han leker og koser og tar tannpussen om minste er for krevende. Har jeg hatt en ekstra hard natt får jeg stille klokka hans tidligere så han tar med seg eldste i bhg for eksempel. Arbeidsfordelinga i heimen er vi enige om siden jeg jobber/jobba minst, men skulle bare ønske han "så meg" litt bedre nå om dagen nå som jeg får så lite søvn. Hi
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #4 Skrevet 19. oktober 2012 Ellers som i at han er en veldig god pappa for eldste, og kommer til å bli det for minste når hun blir større også. Han leker og koser og tar tannpussen om minste er for krevende. Har jeg hatt en ekstra hard natt får jeg stille klokka hans tidligere så han tar med seg eldste i bhg for eksempel. Arbeidsfordelinga i heimen er vi enige om siden jeg jobber/jobba minst, men skulle bare ønske han "så meg" litt bedre nå om dagen nå som jeg får så lite søvn. Hi Lite søvn og lite tid til husarbeid og denslags i en litt kaotisk spedbarns periode.....
AnonymeAnine Skrevet 19. oktober 2012 #5 Skrevet 19. oktober 2012 Jeg har veldig sansen for å bare si det som det er, da. Om du trenger en hel natts søv kan du jo bare si at han må ta minsten på natten. Overnatt utenfor hjemmet om du tror han kommer til å vekke deg likevel. Og angående klesvask så er det omvendt hos oss:-) Mannen min mener at jeg ødelegger hans klær med vilje så nå får han vaske de selv. Hehe.
Gjest Husfrua Skrevet 19. oktober 2012 #6 Skrevet 19. oktober 2012 Høres ut som en lat og lite hjelpsom mann. Du får dytte det inn med teskje så han skjønner at han må bidra. Jobben din nå er å ta deg av et spedbarn. All tid utenom normal arbeidstid må dere begge dele på.
magica fra tryll Skrevet 19. oktober 2012 #7 Skrevet 19. oktober 2012 Tja..Kanskje du skal skru ned service-nivået litt?
Cat_Woman Skrevet 19. oktober 2012 #8 Skrevet 19. oktober 2012 Lag en liste med ting han skal gjøre, så har han noe konkret å forholde seg til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå