Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #1 Skrevet 19. oktober 2012 Jeg vet at det er vaksine, men hva mer?
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #2 Skrevet 19. oktober 2012 Veier og måler høyde. Sjekker om de kan gå på en rett linje. Sjekker kjapt synet. Og igrunn prater med barn og foreldre. Jeg syns det var veldig greit, for nå er det ikke så mye kontakt med helsesøster lenger men veldig kjekt å få litt kontakt igjen slik at det blir enklere for barn og voksne om vi trenger å kontakte henne igjen.
Husbygger Skrevet 19. oktober 2012 #3 Skrevet 19. oktober 2012 Her fikk de kun sprøyte. De veies å måles uten foreldre i tredje klasse, dette er i Rogaland.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #4 Skrevet 19. oktober 2012 Her fikk de kun sprøyte. De veies å måles uten foreldre i tredje klasse, dette er i Rogaland. Hmm, vi bor også i Rogaland. Hun skal ikke ha sprøyte, kanskje vi "slipper" kontroll da?
Husbygger Skrevet 19. oktober 2012 #5 Skrevet 19. oktober 2012 Send en mail til helsesøster å hør, eller til skolen. De må jo ha kontroll på når veie/måle/sjekke synet kontrollene er. Helsesøster kom på skolen her å tok sprøyte på de, å hun kom på skolen å målte å veide de når midtersen gikk i tredje klasse. Vi fikk telefon etterpå at han var litt tung k forhold til høyden å hun spurte om det var greit at hun tok en prat med han om hva som er sunt/usunt osv. å om det var greit at hun tok en ekstra veiing på han før jul i fjerde klasse.
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 19. oktober 2012 #6 Skrevet 19. oktober 2012 Fikk brev her om dagen, fikk beskjed om at en voksen bør være med. Her skal høyden måles og om det er noe oppfølging i forhold til synet/hørsel så sjekker de det. Ellers var det samtale om eventuelt skilte foreldre og venner,forhold på skolen, mobbing, kosthold, trivsel og aktivitet:)
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #7 Skrevet 19. oktober 2012 Send en mail til helsesøster å hør, eller til skolen. De må jo ha kontroll på når veie/måle/sjekke synet kontrollene er. Helsesøster kom på skolen her å tok sprøyte på de, å hun kom på skolen å målte å veide de når midtersen gikk i tredje klasse. Vi fikk telefon etterpå at han var litt tung k forhold til høyden å hun spurte om det var greit at hun tok en prat med han om hva som er sunt/usunt osv. å om det var greit at hun tok en ekstra veiing på han før jul i fjerde klasse. Her får alle time på helsestasjon, det vet jeg. Men hvis den timen kun er for å få satt vaksine blir det dumt å ta jenta ut av skolen, møte opp, for å si at vi ikke skal ha vaksine. Egentlig står det i papirene til jenta da, men tviler på at de sjekker alle papirene til alle før de setter opp time. Har ikke så lyst til å sende mail i tilfelle vi ombestemmer oss med vaksinen.
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 19. oktober 2012 #8 Skrevet 19. oktober 2012 Send en mail til helsesøster å hør, eller til skolen. De må jo ha kontroll på når veie/måle/sjekke synet kontrollene er. Helsesøster kom på skolen her å tok sprøyte på de, å hun kom på skolen å målte å veide de når midtersen gikk i tredje klasse. Vi fikk telefon etterpå at han var litt tung k forhold til høyden å hun spurte om det var greit at hun tok en prat med han om hva som er sunt/usunt osv. å om det var greit at hun tok en ekstra veiing på han før jul i fjerde klasse. Her får alle time på helsestasjon, det vet jeg. Men hvis den timen kun er for å få satt vaksine blir det dumt å ta jenta ut av skolen, møte opp, for å si at vi ikke skal ha vaksine. Egentlig står det i papirene til jenta da, men tviler på at de sjekker alle papirene til alle før de setter opp time. Har ikke så lyst til å sende mail i tilfelle vi ombestemmer oss med vaksinen. Nei, er ikke kun for vaksine..det er som en vanlig annen kontroll som barnet hadde da det var mindre. Min gutt skal og på helsestasjonen
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #9 Skrevet 19. oktober 2012 Send en mail til helsesøster å hør, eller til skolen. De må jo ha kontroll på når veie/måle/sjekke synet kontrollene er. Helsesøster kom på skolen her å tok sprøyte på de, å hun kom på skolen å målte å veide de når midtersen gikk i tredje klasse. Vi fikk telefon etterpå at han var litt tung k forhold til høyden å hun spurte om det var greit at hun tok en prat med han om hva som er sunt/usunt osv. å om det var greit at hun tok en ekstra veiing på han før jul i fjerde klasse. Her får alle time på helsestasjon, det vet jeg. Men hvis den timen kun er for å få satt vaksine blir det dumt å ta jenta ut av skolen, møte opp, for å si at vi ikke skal ha vaksine. Egentlig står det i papirene til jenta da, men tviler på at de sjekker alle papirene til alle før de setter opp time. Har ikke så lyst til å sende mail i tilfelle vi ombestemmer oss med vaksinen. Nei, er ikke kun for vaksine..det er som en vanlig annen kontroll som barnet hadde da det var mindre. Min gutt skal og på helsestasjonen Ok, da er det sikkert slik her også siden de skal møte på Helsestasjon. Når tid på året er det vanlig at kontrollen er. Vi har ikke hørt noe enda.
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 19. oktober 2012 #10 Skrevet 19. oktober 2012 Send en mail til helsesøster å hør, eller til skolen. De må jo ha kontroll på når veie/måle/sjekke synet kontrollene er. Helsesøster kom på skolen her å tok sprøyte på de, å hun kom på skolen å målte å veide de når midtersen gikk i tredje klasse. Vi fikk telefon etterpå at han var litt tung k forhold til høyden å hun spurte om det var greit at hun tok en prat med han om hva som er sunt/usunt osv. å om det var greit at hun tok en ekstra veiing på han før jul i fjerde klasse. Her får alle time på helsestasjon, det vet jeg. Men hvis den timen kun er for å få satt vaksine blir det dumt å ta jenta ut av skolen, møte opp, for å si at vi ikke skal ha vaksine. Egentlig står det i papirene til jenta da, men tviler på at de sjekker alle papirene til alle før de setter opp time. Har ikke så lyst til å sende mail i tilfelle vi ombestemmer oss med vaksinen. Nei, er ikke kun for vaksine..det er som en vanlig annen kontroll som barnet hadde da det var mindre. Min gutt skal og på helsestasjonen Ok, da er det sikkert slik her også siden de skal møte på Helsestasjon. Når tid på året er det vanlig at kontrollen er. Vi har ikke hørt noe enda. Tror det er litt forskjellig, vi (han) skal i midten av november. Har hørt at det er enten sent på høsten eller tidlig på våren
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #11 Skrevet 19. oktober 2012 Her skal de vaksineres på skolen til uka, men da er det ikke nødvendig eller vanlig at dforeldrene er med. Har ikke hørt om noen annen kontroll. Mulig de veier, måler ol samtidig. Datteren vår gleder seg i hvertfall.
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 19. oktober 2012 #12 Skrevet 19. oktober 2012 Her skal de vaksineres på skolen til uka, men da er det ikke nødvendig eller vanlig at dforeldrene er med. Har ikke hørt om noen annen kontroll. Mulig de veier, måler ol samtidig. Datteren vår gleder seg i hvertfall. Som sagt, forskjellig fra sted til sted og om det er på skolen eller hs. Jeg ser ut fra andre tråder at om barna skal på helsestasjonen så skal foreldrene være med, om det er på skolen så pleier de ikke å skulle være med..Så ja, forskjellig fra plass til plass sikkert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå