Mor Stratos Skrevet 19. oktober 2012 #2 Skrevet 19. oktober 2012 Jeg la på meg en del da jeg ammet mitt første barn. :-/ Nå er andremann 4 måneder og jeg har gått ned 18 kg etter fødsel. Nogenlunde likt kosthold med begge to.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #3 Skrevet 19. oktober 2012 Jeg legger ikke så mye på meg,men jeg går jammen ikke ned heller. Jeg går tur 3-4 dager i uka, halvannen time. Trener tre økter i uka med hard trening. Spiser sunt, variert, og holder øye med kaloriinntak. Men kiloene sitter som støpt. Fullammer en stor og sulten baby. Da jeg ammet eldste raste kiloene jevnt av uten at jeg trengte å løfte en finger:-(
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #5 Skrevet 19. oktober 2012 Ja, jeg la på meg. Gikk bare opp 12-14 kilo i svangerskapene og de var vekk innen jeg reiste hjem fra sykehuset alle fire gangene. Men så kom ammeperioden og jeg la på meg mellom 5 og 8 kilo det året jeg ammet alle fire gangene. Kroppen min og hormonene satte definitivt ned stoffskiftet mitt altså, men samtidig var jeg ulvesulten fra jeg sto opp til jeg la meg hele ammeperioden så jeg småspiste mer enn jeg pleier. Så vektoppgangen skyltes nok en kombinasjon av mer småspising og lavere forbrenning den perioden. Kiloene forsvant av seg selv da jeg begynte jobbe igjen etter permisjonen. Da sluttet jeg å amme og småspisingen mellom måltidene tok slutt.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #6 Skrevet 19. oktober 2012 Jeg gikk ned 10 kg på sykehuset og etter det sto vekta stille så lenge jeg ammet i ett år etterpå. Spiste veldig lite og sunt, gikk masse turer. Så det var deilig å få tilbake kroppen sin etter svangerskap, amming, svangerskap og amming i 3 år sammenhengende. Aldri følt meg så lite attraktiv før.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #7 Skrevet 19. oktober 2012 Som å høre meg det der #6.......Identisk, og veldig frustrerende!
Miamimom Skrevet 19. oktober 2012 #8 Skrevet 19. oktober 2012 Har vanlig kosthold og går trilleturer, går opp i vekt. Har gått opp 3 kg siden fødsel. Kjempefint!
sologsommer Skrevet 19. oktober 2012 Forfatter #9 Skrevet 19. oktober 2012 Åh nei, åh nei. Var ikke det jeg ville lese........ Noen som gikk ned i ene og opp i et annet svangerskap?
Tigerpote Skrevet 19. oktober 2012 #10 Skrevet 19. oktober 2012 Jeg raser ned i vekt når jeg ammer, og blir skrubbsulten Med første gikk jeg opp 23 kg, de var borte igjen av seg selv etter 6 mnd. Med andre gikk jeg opp 18 kg, og disse var borte igjen da han var ganske nøyaktig 3 mnd. Babyen er nå 4 mnd, og jeg har gått ned 2 kg til utenom disse, men jeg har gått på Grete Roede i 8 uker da Jeg kjenner to søstre som la på seg mye mens de ammet. Ikke for å være dømmende eller frekk, men jeg lurer på hvordan det er mulig å legge på seg mens man ammer? Hvis man fullammer forbrenner man rundt 300 kcal ekstra enn vanlig. Jge vet at det er reelt, men synes det er pussig.
Gjest amandine Skrevet 19. oktober 2012 #11 Skrevet 19. oktober 2012 Jeg raser ned i vekt når jeg ammer, og blir skrubbsulten Med første gikk jeg opp 23 kg, de var borte igjen av seg selv etter 6 mnd. Med andre gikk jeg opp 18 kg, og disse var borte igjen da han var ganske nøyaktig 3 mnd. Babyen er nå 4 mnd, og jeg har gått ned 2 kg til utenom disse, men jeg har gått på Grete Roede i 8 uker da Jeg kjenner to søstre som la på seg mye mens de ammet. Ikke for å være dømmende eller frekk, men jeg lurer på hvordan det er mulig å legge på seg mens man ammer? Hvis man fullammer forbrenner man rundt 300 kcal ekstra enn vanlig. Jge vet at det er reelt, men synes det er pussig. Du skal ikke slanke deg når du ammer et så lite barn.http://www.klikk.no/foreldre/article472271.ece
Tigerpote Skrevet 19. oktober 2012 #12 Skrevet 19. oktober 2012 Jeg raser ned i vekt når jeg ammer, og blir skrubbsulten Med første gikk jeg opp 23 kg, de var borte igjen av seg selv etter 6 mnd. Med andre gikk jeg opp 18 kg, og disse var borte igjen da han var ganske nøyaktig 3 mnd. Babyen er nå 4 mnd, og jeg har gått ned 2 kg til utenom disse, men jeg har gått på Grete Roede i 8 uker da Jeg kjenner to søstre som la på seg mye mens de ammet. Ikke for å være dømmende eller frekk, men jeg lurer på hvordan det er mulig å legge på seg mens man ammer? Hvis man fullammer forbrenner man rundt 300 kcal ekstra enn vanlig. Jge vet at det er reelt, men synes det er pussig. Du skal ikke slanke deg når du ammer et så lite barn.http://www.klikk.no/...ticle472271.ece Det kommer helt an på hvordan man "slanker" seg. Jeg har fått klarsignal både fra helsesøster og kursleder på GR om at det er greit, de har et eget opplegg for gravide og ammende. Jeg spiser mye mer mat og mye sunnere enn hva jeg ville gjort dersom jeg skulle gjort det på egen hånd. Og det gjelder for svært mange! Veldig mange spiser feil og for lite. Jeg går ikke bare på GR for å gå ned i vekt, men også for å være sunn.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #13 Skrevet 19. oktober 2012 Med ditt alm. Kosthold? Her rant alt av etter en knapp uke med amming, både med nr. 1 og nr. 2. Synd egentlig, siden jeg er litt undervektig og kunne gjerne beholdt et par (eller 10) kilo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå