Gå til innhold

burn,red bull o.l......

mamma i november!(2005)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man drikke slikt i svangerskapet? Min store last var å legge den fra seg, men etter 6 mnd må jeg ærlig innrømme at jeg virkelig savner smaken! :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man skal jo ikke drikke noe særlig koffein i svangerskapet har lest at for mye kan gi foster skade, så jeg holdermeg langt unna sånne drikker :) drikker litt cola, men passer på mengden :)

Skrevet

har drukket en sånn løpet av svangerskapet,men ikke mer enn det, fikk beskjed fordi blod sukker var for lavt.

Skrevet

Men man kan jo drikke te og kaffi...... Cola har jeg heller ikke smakt på siste 6 mnd... ;) men av den enkle grunn at jeg blir grise dårlig av cola :P

Skrevet

har drukket en sånn løpet av svangerskapet,men ikke mer enn det, fikk beskjed fordi blod sukker var for lavt.

En i løpet av hele sv.skapet eller en om dagen mener du?

Skrevet

Nei, bare en gang, liker det ikke noe særlig godt, de abefalte 1 glass cola om dagen da, så jeg ikke fikk lavt blod sukker,var ikke bra det heller,trodde det bare var farlig med høyt,men tydeligvis ikke

Skrevet

Det er en mengde koffein som er anbefalt av helsemyndighetene..

Den daglige dosen blir beskrevet ganske greit syntes jeg.

Fikk hefte av jordmor og de har egen nettside jeg ikke husker navnet på.

Om jeg drikker kaffe en dag, drikker jeg mindre cola o.l. Om jeg ikke drikker noe annet koffein innholdig unner jeg meg noen slurker eller ett lite glass energibrus. Drikker med måte og drikker kunn for smakens skyld, ikke som tørstedrikk. Bare for kos :)

Skrevet

Alt med måte! Folk drikker jo kaffe og cola f.eks. Et par stykker i uka skader ingen.

Skrevet

Då vet jeg hva jeg skal unne meg i dag :D takk for svar :D

Skrevet

Ikke for å ødelegge noen glede her, men trodde det var taurinet og en del av de andre oppkvikkende stoffene i Redbullen som ikke var bra jeg? Står det ikke på boksen at det ikke anbefales for gravide?

Uansett, nå er ikke jeg av den hysteriske sorten, så tviler på fosteret tar noen skade, altså. Iallefall ikke så sent i svangerskapet:-) Koser meg med Pepsi Maxen min med god samvittighet jeg:-)

Skrevet

Red bull er en grunn til at var ulovlig i norge tenker jeg, så kommer uansett til og holde meg unna den :) men var mest burn,cult typene... Er jo faktisk mer koffein i kaffi enn energidrikkene har jeg funnet ut av :) så som en sier her og, en boks i ny og ne kan jo ikke ha så mye å si :)

Skrevet

På boksen står det at gravide ikke skal drikke..

Skrevet

nei står at det ikke anbefales for gravide, folk som er overfølsomme for koffein eller barn.... ;) står ingen plass at man IKKE kan drikke det....

Skrevet

nei står at det ikke anbefales for gravide, folk som er overfølsomme for koffein eller barn.... ;) står ingen plass at man IKKE kan drikke det....

Men hva tror du menes med at det ikke anbefales for gravide? ;) Det er jo akkurat fordi det ikke er bra.

Skrevet

Er mindre koffein i norsk redbull enn svensk (Sikkert andre land og) Men ingen grunn til å drikke det fordet.

Skrevet

Står på røykskader at røyking kan skade barnet... Står ikke du skal ikke røyke på pakka... Men alle veit det er farlig... Les litt om hva for mye koffein kan gjøre me barnet...

Skrevet

Regner med at ingen av dere siste drikker kaffi,te,cola? Når man først snakker om koffein liksom.....

Skrevet

Regner med at ingen av dere siste drikker kaffi,te,cola? Når man først snakker om koffein liksom.....

Nei, ikke svart te engang...

Skrevet

På div sider hær inne, f.eks bli gravid og 1 trimester (værtfall) står det tips og råd liste, og dær står det også noe om hvor mye energidrikker man kan drikke..

Skrevet

Det er mye mer koffein i disse drikkene enn i både kaffe og cola, derfor skal det mye mindre til før det blir skadelig.

Jeg følger retningslinjene, og holder meg under det som er grensen.

Jeg drikker en halv kopp kaffe om morgenen, og hvis jeg drikker coladrikker, blir det bare et lite glass. Egentlig er jeg avhengig av pepsi max, men når jeg er gravid drikker jeg lite av det.

Te drikker jeg heller ikke.

Her er det som står på Matportalen:

"Kaffe, te og cola inneholder koffein. Koffein i store mengder under graviditeten kan øke risikoen for spontanabort. Vi anbefaler at du for

å være på den sikre siden drikker maksimalt 1‒2 kopper kaffe eller 3‒4 kopper vanlig te hver dag. Du bør også begrense inntaket av cola. Urte-te inneholder oftest ikke koffein. "

"I den oppdaterte risikovurderingen påpekte VKM at konsum av ”energidrikker” vil kunne representere et økt inntak av koffein, og viste til at gravide og ammende ikke bør ha et samlet inntak av koffein som overstiger 100 - 200 mg koffein/dag (En typisk boks energidrikk på 250 ml inneholder omlag 80 mg koffein)."

Det er altså ikke nødvendigvis skadelig med EN enkelt boks, men om man da drikker te/cola/kaffe i tillegg, kommer man fort opp i en mengde som er over det anbefalte. Dessuten unneholder noen energidrikker andre stoffer også som ikke er helt heldig i svangerskapet, mens man ammer eller for små barn.

Skrevet

Jeg vil uansett ikke kalle det hysteri å holde seg unna mye koffein. Har drukket kaffe et par ganger i svangerskapet og ble uvel av det. Sammen med cola. Derfor drikker jeg bare en kopp med urtete hver dag, for det skal visst ikke inneholde så mye koffein. Når man blir uvel, så er det nok en grunn for det......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...