Gå til innhold

Kan antibiotika fucke opp hjerna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått på en kraftig kur lenge nå og jeg kjenner at jeg blir mer og mer deprimert. Jeg er til tider deprimert, men kan ikke huske at jeg har vært så langt nede på lenge eller noen gang. Alt er tungt og jeg tenker bare svarte tanker, har bare lyst til å forsvinne.

Noen som vet noe om dette, eller har opplevd det selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husker ikke å ha lest det i pakningsvedlegg til antibiotika, men det er likevel ikke usansynlig.

Antibiotika forstyrrer tarmbakteriefloraen og det er vist en del sammenhenger mellom forstyrrelser i tarmfloraen og bl.a. depressjoner.

Anbefaler deg derfor å kjøpe deg gode tarmbakterier på helsekosten og ta dette. Fortell at du går på antibiotika. Du bør også regne med å måtte ta gode tarmbakterier i en god stund etter du er ferdig med antibiotikakuren. (Uansett hva legen sier - det er absolutt ikke nok å drikke litt biola eller lignende! Du må tilføre mye større mengder gode tarmbakterier enn det som er i biola! Dette er enda mer viktig ved kraftige og langvarige kurer!)

Hvis ting er helt svart må du ta deg en prat med legen din også! Kan jo være at du reagerer på noen av stoffene i akkurat den antibiotikaen du tar. Jeg har reagert psykisk og med depressjoner på enkelte medisiner. Uansett bør legen din vite om det!

Så ring og bestill deg en time til legen i morgen!

God bedring! :)

Skrevet

Nei, de fleste gangene jeg har hatt antibiotika, så har jeg heller vært slapp, hatt diare og kvalme. Høres rart ut med de bivirkningene du nevner.

DU er ikke i manko på f.eks jern, eller b12? Det kan gi sånne symptomer

Skrevet

Jeg har opplevd det. Gikk på en sterk kur (to forskjellige typer antibiotika) og ble deppa, paranoid og virkelighetsfjern. Dette var også nevnt som mulige bivirkninger i pakningsvedlegget. Plagene gikk over når jeg avsluttet kuren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...