Gå til innhold

Hvordan planlegger dere jula?


?en til?

Anbefalte innlegg

Dere som har termin i januar, hvordan tenker dere om jula, julegaver, alkohol, barnepass, osv? ikke minst, når ordner dere til til den lille, etter jul? får den lille julegaver med familie og venner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal handle Julegaver i midten av November og frem til Desember :) Koselig da synes jeg. Alkohol Nei takk. Har ikke barn fra før :). Blir etter jul,har ikke termin før 29 Januar :). Håper babyen får en del julegaver ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å tenke på julegaver allerede. Tenker at når november og desember kommer, så er jeg tung og sliten, så noe turboløp i butikker blir utelukket. Nå koser jeg meg med det! Reiser vanligvis til Vestlandet hver jul, men denne julen blir vi hjemme her i Kristiansand. Har termin i midten av januar, så grensen er vel passert for å fly, og kjøre er utelukket da tenker jeg:) Så første jul i eget hus! Planlegger juletre både inne og ute! Hi, hi. Babyen trenger jo en del, så om jeg pakker noe av det inn og legger under treet, så er jo det litt kos! Hva andre finner på å gi, vet jeg ikke. Forventer ingen ting, men hvis noen spør, så kan jeg jo nevne noe fra listen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte ikke på om dere skulle drikke alkohol selvfølgelig, me partner, foreldre/andre. Tenkte at siden det er jul, og mange selskaper, så blir det ofte litt alkohol (vertfall i min familie, ikke mye hver gang, men man blir oftest tilbudt et glass øl el, så lenge det ikke er mange barn tilstede), og da om det skulle skje noe, og vi må på sjukehuset:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alt begynt på julegavene, gjør nok de ferdig i november. så blir desember en kosemnd med baking og julekos med jenta vår ppå 3 år. etter jul tenker jeg vi begynner å lage til sakte men sikkert. vaske klær, ta frem vogn og seng, få korga på plass i stua, slik at hunden blir vant til disse tingene før babyen kommer. så blir ikke alt nytt på en gang for han heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har handlet ca 1/4 av julegavene og tenker handle inn resten neste helg da jeg skal til oslo på shopping med eldstejentene på 14 og 15.

Ellers skal jeg feire en rolig og avslappende jul med familie.

Tenker og klargjøre alt babyutstyr til jul.Siden jjeg har termin 4 januar kan man jo ikke vite om man plutselig ligger på føden i jula;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har ikke termin før 31. januar, så kan jo like gjerne bli februar baby, men formen er stadig dalende, så usikker på om jeg kommer meg i jobb igjen etter falske rier og bekken som krangler.. jenta på 3 vil gjerne sette opp senga me rekkverk på allerede nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så vidt begynt å handle inn julegaver, så har ikke tenkt å stresse så veldig i år. Og siden lillegutt har det meste så vil ikke vi handle noen gave til han i år. Men kan jo hende storesøsken vil handle inn en ting eller to. Veit svigers allerede har kjøpt gaver til han. Vi skal snart feire bursdag her i huset, så skal henge ønskelista godt synlig ;)

Heldigvis så er det ikke mye alkoholdrikking i vår familie, så barnepass ordner seg. Ungene begynner å bli store her i huset, så i krise så kan de alltids passe seg selv noen timer.

Driver med vasking av klærne, men tar nok ikke fram vugga før etter nyttår. Regner med å ha alt klart om noen uker.

Litt ivrig ja ;)

Vi blir ikke så mye hjemme denne jula, så slipper maset med å ordne mat til gjester. Har termin 15 januar og har til gode å føde så mye før, men man veit jo aldri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi flytter inn i nytt hus i november og feirer jul der sammen med familiene våre, vi blir da tilsammen 9 eller 10. Det blir svigermor eller mamma som lager maten hos oss da mannen ikke er hjemme før til 5 ca på julaften og det vanligvis er han som lager julematen. Vi har ikke begynt med julegaver enda blir vel når lønna i november kommer tenker jeg. Ellers har vi begynt å ordne til lillemann allerede og ordner nok resten når vi har fått flyttet inn i huset og kommet oss i orden. Ellers så får de bare drikke det de ønsker er ingen som drikker mye likevel og har ikke barn fra før så barnepass er heller ikke noe problem. Vi ønsker oss kanskje ting til babyen til jul men vet at vi får en del klær i hvertfall før babyen kommer og kanskje noe av det til jul. Regner med at alle klær er vasket og klare til jul og at alle ting vi trenger er kjøpt inn til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har termin 2.januar og eg har allerede begynt å handle julepresanger. For eg veit eg orker nok ikkje å dra på handling i julekaos og høggravid. So eg begynner no :) I år skal me (eg og kjæresten) feire jul med min mor,bror,damen hans og deres barn på 1 år. De må bare drikke å kose seg alt de vil for min del! :) Men kjæresten min sier han ikkje vil drikke i tilfelle babyen skulle komme :) Men om han tar seg 1 øl eller 3 iløpet av juledagen, så må han berre gjere det for min del :) (Me har ikkje barn fra før av) Kommer nok ikkje til å kjøpe julepresang til babyen eller noe, men om eg får noe so er det heilt ok. Men viss noen spør so seier eg at det ikkje er noko me treng til jul. Det kan me ta når babyen kjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde termin 23 desember. Hadde ingen fastsatte planer den jula, men fikk heldigvis med meg både julaften, 2 julemiddager og nyttårsaften. Tror ikke det var så mange som hadde kjøpt julegave til lille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jule-og nyttårsdagene er samboer nokså edru,kan jo ta seg en øl til julemiddagen o.l. Har termin 7.januar,og er første barnet vårt,så jeg regner med å gå litt over jeg da.

Jeg ønsker meg gaver til barnet til oss,for da sparer vi mye penger på utstyr og sånnt selv.Samtidig så ønsker jeg meg jo personlige gaver også,og regner vel med at jeg får noe fra samboer og foreldrene mine som kun er for meg.Vi har jo ikke kjempe god råd,så det vi kan få til jul hjelper jo masse for oss.Nyttår blir vel mest sannsynlig feiret i nærheten av der hvor jeg føder,for jeg gidder ikke stresse med å kjøre langt for å komme til sykehuset midt på vinteren(skulle prinsessa komme så tidlig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ferdig med julegavene. :) Min første tanke var at klart mannen skal få ta seg en øl til maten...men så begynnte jeg å tenke på at gutten kan jo faktisk finne på å komme denne dagen :P

 

Hmm..men bortsett fra det så blir det nok en rolig jul her hjemme. Det hadde vi gjort uansett så det går bra. Gleder meg masse! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

blir ikke noe alkohol på mannen i jula, men jeg tror ikke han tørr heller. Ellers har vi planlagt alle gavene, så de blir handlet i november. Kjøper gavekort på kinobilletter til alle som er i kinoalder, ellers har vi skrevet ned det meste som skal kjøpes. Jeg er ikke form til å traske på fliser i kjøpesenter, så kan være mannen må ut og handle litt. Ellers blir det nok en rolig jul. ønsker å ha minst mulig selskap hjemme, helst komme til duk og dekket bord :-) har termin 7. januar, men tviler sterkt på at prinsen venter så lenge med å komme ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin i midten av januar, og har begynt på julegavene. Håper å bli ferdig innen november, slik at desember bare blir kos :) Jeg har en sønn fra før på 2 år, så da er det godt å bare kunne kose seg, sysle litt inne me hjemmelagde gaver f.eks. eller bake? Håper han blir like glad i juleforberedelser som mor... papsen er ikke intr i det heeeeeeele tatt. Han er kun glad i maten...

 

Vi skal til pappa i julen. Da er det 3 uker til termin, å vi må ta en ferge, men jeg er ikke redd for å føde før... da får de heller hente meg med hellekopter :P Tenker det er veldig godt å få servert mat å få hjelp til pass av 2 åringen :) De gleder seg også veldig til vi kommer, og det er første gang de feirer jul med barnebarn i hus. Han er den førstefødte ;) Så han er godt likt :) Litt usikker på juletreet siden jeg må alltid fikse slikt selv... men jeg føler jeg den kommende storebror bør være med på å pynte å se.. men det er litt av et arbeid! Kjøpte plastikk når han var baby å gråt mine modige tårer. Syntes det var helt forferdelig å ikke ha ekste! Men det drysser ikke å ser faktisk veldig ekte ut. Jeg kjøpte alltid edelgran, så det ser ganske likt ut, og jeg har nok spart en del der :) Men det er litt styr å sette i alle grenene i stammen da :P Kanskje han er snill å hjelper meg i år siden vi har en 2 åring som sikkert synes det er kjekt! OG en høygravid hormonell dame som liker jula å vil ha det slik :P

 

Min kjære drikke som regel ikke til julemiddagen, og vil nok ikke gjøre det denne gangen heller... Tar han seg en øl, så får han bare gjør det. Går jo ingen ferger uansett, så om jeg skulle finne ut at jeg skulle føde, må de hente meg :) Hehe... Sist drakk han i bryllup 4 uker før termin... å det var ingen fare, for han kom ikke ut før 6 uker etter :P Han var forlover, men spurte selvfølgelig hva jeg syntes. Han er ikke hard på flaska, så om jeg skulle født hadde han ikke vært full på føden for å si det sånn... Det er vel det viktigste. Drikk med måte, just in case. Alltids en måte å komme seg til sykehuset på :)

 

Når det gjelder gaver, så får jo ikke babyen gaver til jul, for han er jo i magen... men vi har jo det meste, så jeg har valgt å ønske meg penger til bryllupet vår, eller ting jeg ønsker meg til babyen som jeg setter stor pris på å få i gave :) For ellers blir det kanskje ikke kjøpt...

 

Når det gjelder mini, så "lager" jeg nok til i januar mens jeg venter å venter ser jeg for meg :P hehe... så stresser ikke så mye med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

For oss blir det en helt anneleders jul enn vi noen gang har hatt:) Terminen er den 27.des og vi har bestemt oss for å feire i Hedmark da det er her vi bor. men kommer fra Tr.heim. Vi ønsker ikke å evt kjøre nedover med en nyfødt på dårlig føre i maaange timer. Så det blir bare oss to her i leiligheten. :) Tror det blir koselig å bare være oss også, får slappet av godt. Det som jeg kommer til å savne er familien og alle selskapene vi bruker å dra i. Og samboeren min velger å ikke drikke i jula. Han tar seg sikkert en øl i ny og ned, men aldri slik ta han ikke kan kjøre. Vi får se ann formen min:)

Har gjort ferdig nesten alle gavene, deilig å slippe å styre med de når jeg er høygravid.

Men vi skal ha juletre og julebakst osv her, må jo ha litt julestemning og julelukt i huset. Tenker å begynne med det i slutten av november og starten på desember. Mens fremdels formen er god og jeg har ork til slike ting:)

Vi gleder oss til jula og er veldig spente på hvordan den blir:) Helt klart en ny tradisjon i år:)

Ønsker alle en riktig god og spennende jul:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...