Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #1 Skrevet 18. oktober 2012 Vi har pusset opp et gammelt hus, og har venner/familie som er snekkere, rørleggere og elektrikere. har fått endel hjelp av dem underveis. Har ikke betalt den noe type timeslønn. Men har gitt gaver som takk for hjelpen. Også pengegaver (ga broren min som er snekkerlærling, og har hjulpet MASSE 5000 kr. i bursdag som han kunne bruke til lappen som han holder på å ta) Er det svart arbeid?
Gjest peacock Skrevet 18. oktober 2012 #2 Skrevet 18. oktober 2012 Ja, håndverkere får jo ikke bygge eget hus på fritiden engang.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #3 Skrevet 18. oktober 2012 Nei, det er det ikke. Jeg er hobbybaker og selger til venner og bekjente. Gikk på skattekontoret,og spurtr om jeg måtte skatte for det lille jeg tok i betaling for vennetjenestene mine. Og svaret var nei,så vennetjenester kan man gjøre, uten dårlig samvittighet.
Gjest Gullguttene Skrevet 18. oktober 2012 #4 Skrevet 18. oktober 2012 Er det ikke en regel på at man kan tjene en viss sum (muligens 4000 kroner?) i året uten å skatte? Uansett så kan ikke skatteetaten banke på døra og si at han må skatte av bursdagsgaven sin:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå