Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #1 Skrevet 18. oktober 2012 Jeg har hatt hormonspiral i nå drøye 3 år nå, og føler jeg har fått mer synlig bart. Kan dette ha noe med hormonspiralen å gjøre? Kan hende jeg er dum nå.. men vet det er hormoner og at forandringer kan skje.. Og jeg vil ikke ha bart!!
ærlig talt Skrevet 18. oktober 2012 #2 Skrevet 18. oktober 2012 Bare lurer; hvorfor hormonspiral og ikke kobberspiral?
thessi og lillemor Skrevet 18. oktober 2012 #3 Skrevet 18. oktober 2012 Bart??! Jeg har akkurat fått satt inn hormonspiral og har ikke tenkt til å få bart! Er det pigmentbart du snakker om eller en slags mustasje?
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #4 Skrevet 18. oktober 2012 fikk store blødninger og smerter av kobberspiral, så den måtte fjernes... Prøvde det først, men kroppen min fungerte ikke med det desverre.. HI
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #5 Skrevet 18. oktober 2012 Bart??! Jeg har akkurat fått satt inn hormonspiral og har ikke tenkt til å få bart! Er det pigmentbart du snakker om eller en slags mustasje? Tror det er pigmenter i huden at overleppen vises bedre... Min kjære mente det var lyset som gjorde at det så sånn ut. Men jeg ser det godt, og barna har også sett det.. så vet ikke helt hva jeg skal tro! Har liksom ikke annet enn spiralen og "skylde" på at det har blitt sånn heller.... Noen som har erfart det samme eller lignende? HI
ærlig talt Skrevet 18. oktober 2012 #6 Skrevet 18. oktober 2012 Ok.. Jeg googlet hormonspiral bart og da kom det fram at hormonspiral kan gi pigmentering over leppene så det ser ut som bart.. Er det økt hårvekst du har eller har selve huden blitt mørkere?
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #7 Skrevet 18. oktober 2012 stod det noe om at dette forsvinner ved fjerning av hormonspiralen igjen? Vil ikke si det har økt i hårveksten nei, heller det et selve huden har blitt mørkere.. Men ikke gøy. For jeg er "hårete" av meg i utgangspunktet, men heldig og ha lyse hår så det syns ikke. Derfor jeg har lagt merke til dette da det virker som det har blitt mer fremtredende nå.
thessi og lillemor Skrevet 18. oktober 2012 #8 Skrevet 18. oktober 2012 Jeg fikk nemlig pigmentbart av p-piller tidligere. Fikk resept på en blekende krem av legen. Tror den het Aberela eller noe lignende. Brukte også solstift på barten når jeg var i solen. Det hjalp det altså, men var litt styr. Flott, da er det vel bare å belage seg på ny bartdannelse så snart sola titter fram (ikke at det er så ofte).
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #9 Skrevet 18. oktober 2012 **sukk** noe så kjedelig... Da skal jeg høre med legen om det ikke blir borte, evt ved utgang av spiralen.. For er jo 5 år den er holdbar.. Se om jeg evt prøver noe annet, for vil ikke ha bart. Da velger jeg et annet alternativ tror jeg. ellers er jeg veldig fornøyd med spiral da!
ærlig talt Skrevet 18. oktober 2012 #10 Skrevet 18. oktober 2012 Hvis du kvitter deg med hormonspiralen hvis pigmenteringen sannsynligvis lysne. Hvis ikke kan du prøve blekekremer eller laser. Hvis "barten" plager deg veldig og du ikke får sminket den bort, ville jeg råde deg til å fjerne spiralen.. :/
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #11 Skrevet 19. oktober 2012 Får desverre ikke sminket den bort nei... Er ikke den som bruker så mye sminke heller, men prøvd en slags dekkkrem som skal jevne ut huden. -uten at det fungerte. Spiralen har for meg fungert nesten "smertefritt"! Mistet menstrasjonen 99,9% og ikke blitt gravid. Men er dette med "barten" samt litt mageproblemer, enkelte dager kan jeg føle meg ordentlig gravid. (vanskelig å forklare) Hva slags blekemidler har du brukt som fungerte? Er det på resept eller reseptfritt? Vurderer å prøve.. For vet ikke hvilke prevensjon vi skal satse på om jeg fjerner spiralen og min mann er ikke klar for en baby i hus..
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2012 #13 Skrevet 19. oktober 2012 Jeg fikk skjegg Forsvant dette da du fjernet den? Om du har fjernet den da... Fått noen lange hvite hår selv.. men tenkt det er alderen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå