Gjest Hellokitty03+09+13+13 Skrevet 18. oktober 2012 #1 Skrevet 18. oktober 2012 Har kommet så langt at jeg har bestemt meg for og flyttet og hvor jeg vil flytte. Trives ikke her jeg bor, da dette er en liten plass og far til ungene sin hjemplass. Har bodd her i 2 år etter bruddet pga ungene men orker ikke mer. Kommer til og flytte til nabo kommunen slik at det ikke blir så stor avstand mellom far og barna. De er jo vant med og ha far i nærheten. Men kjenner jeg begynner og bli litt usikker og stresset. Tenk hvis jeg ikke får barnehageplass eller leilighet. Må jo søke barnehage plass i februar og har 3 mnd oppsigelse her, men kan jo ikke bare si opp leiligheten uten og ha en ny plass og bo. Og hun eldste må jo skrives inn på ny skole men kan jo ikke bare skrive henne inn på hvilken som helst skole heller. Huff ikke bare bare dette her.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #3 Skrevet 18. oktober 2012 Det suger å være voksen... ...og det vet vel du som ikke kan gi voksne svar en gang... (ikke hi)
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #4 Skrevet 18. oktober 2012 Synes det er bra at du har kommet frem til en beslutning og jobber for å få det bedre, HI! Ta tak i alle praktiske ting, sjekk ut hvordan boligmarkedet er der, er det noen områder det vil være bedre for dere å bo enn andre? Hvordan er det å få tak i leilighet der. De fleste utleiere er villige til å la deg gå tidligere hvis de får inn andre etter deg. Dvs at selv om du har tre måneders oppsigelse av leiligheten der du bor, så kan godt hende du kan flytte med bare en-to måneders oppsigelse. Har du hatt et godt forhold til husverten ordner det seg nok Ring kommunen du skal flytte til og be om å få snakke med noen som har oversikt over barnehage osv. Kast deg rundt og begynn på alt det praktiske med å finne sted å bo og så prøver du å ha den holdningen at dette ordner seg!! Det gjør som regel det! Lykke til!
Gjest Hellokitty03+09+13+13 Skrevet 18. oktober 2012 #5 Skrevet 18. oktober 2012 Tusen takk ja håper virkelig det ordner seg. Har hatt lyst til og flytte lenge men først nå jeg har bestemt meg og da skulle jeg ønske at alt det praktiske var ordnet i går. Noen som vet hvordan det er med ppt når man bytter skole? Man må vel søke videre pot hjelp på nynskole før sommerferien?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå