Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #1 Skrevet 18. oktober 2012 Ja jeg har lagt på meg 4 kg fra utgangspunktet og er i 16 uke. Og ja, jeg er mindre aktiv enn jeg var før. Men jeg er ikke feit, bare i grenseland lett overvekt. Likevel er jordmor ekstrem på trening og kosthold. Hun vil at jeg skal trene 6 ganger i uken og spise 100% grovt. Helst med spesialprodukter fra helsekosten. Og grønnsaker til hvert måltid osv. Jeg spiser ikke dårlig, men når det er fy fy å kose seg og en helst skal ha en kostholdsplan blir jeg helt satt ut. Føler meg som en diger mislykket potetsekk som ikke når opp til hennes standarder....
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #3 Skrevet 18. oktober 2012 Nei faktisk ikke. Dette skjedde i dag og jeg tok det for gitt at det var slik de skulle veilede. Selv ikke havregryn var godt nok. Og helt ærlig, hvordan skal en ha råd til å leve på helsekost? Og siden du tror jeg er troll ut fra innlegget så lover det ikke bra for mine fremtidige timer hos jordmor HI
håpefull<3 Skrevet 18. oktober 2012 #4 Skrevet 18. oktober 2012 Troll Hold kjeft du da... Jeg har det på samme måte med jordmor. Men jeg er på grensen til undervektig. Hun ber meg spise det sunneste av det sunneste. Ber meg trene opptil flere ganger i uka. Jeg bør holde meg HELT unna sukker osv osv. Hun er nazi !! Så om du har bittelitt ekstra fra før så kan sånne ting sikkert være frustrerende. Selv ignorerer jeg henne bare
håpefull<3 Skrevet 18. oktober 2012 #5 Skrevet 18. oktober 2012 Nei faktisk ikke. Dette skjedde i dag og jeg tok det for gitt at det var slik de skulle veilede. Selv ikke havregryn var godt nok. Og helt ærlig, hvordan skal en ha råd til å leve på helsekost? Og siden du tror jeg er troll ut fra innlegget så lover det ikke bra for mine fremtidige timer hos jordmor HI Anonym ER sikkert jordmora di
bokormamma Skrevet 18. oktober 2012 #6 Skrevet 18. oktober 2012 Enten må du drite i det, bare nikke og si ja og lyve om hva du spiser. Eller så må du bytte jordmor. Vi hadde en slik helsesøster til dattra vår, og etter et par frustrerende kontroller, ble vi enige om at vi jattet med og løy som helter på kontrollene og så gikk vi hjem og gjorde akkurat som vi ville. Enkelte i slike possisjoner blir litt voldsomme. Det er jo ingen som lever slik tannleger og helsesøstre helst vil, neppe de selv en gang. Og så lenge du har kontroll på og er fornøyd med kostholdet ditt er det neppe noe problem.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #7 Skrevet 18. oktober 2012 å....godt å høre det er flere i samme båt. Selv om det er synd det skal være slik. Kroppen blir plutselig ikke noe en har selv lenger, men noe som må vurderes og korrigeres ut fra barnets beste. Og det prøver vi jo alle på uansett. HI
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 18. oktober 2012 #8 Skrevet 18. oktober 2012 (endret) Jordmorajeg hadde var ikke slik, så var hun syk, og vi måtte til hun andre jordmora, og hun var EKSTREM på det der. Jeg måtte trimme 6-7 dager i uka fikk jeg beskjed om, spise lavkarbo OG telle kcal, også måtte jeg huske å spise frukt og/ellergrønt 6-7 ganger pr dag... Tok det opp med primær jordmor når hun var på jobb igjen, og hun ble helt satt ut, så startet hun å le, og håpet at jeg ikke hadde planer om å følge opp det rådet der.. Med min apetitt sist svangerskap nå, og bekkenet, hadde jeg blitt sengeliggende etter 1-2 uker.. Da var jeg 30 uker på vei,og gått opp 11 kg. Endret 18. oktober 2012 av <3Barn&Engler<3
jente___ Skrevet 18. oktober 2012 #9 Skrevet 18. oktober 2012 Jordmor er sånn her og,hu sier jeg må gå tur ihvertfall en time om dagen. Helt greit det men når hu maser om kosthold, da blir jeg lei spiser helt vanlig hverdags kost, så det stresser meg ikke
<3 2G <3 Skrevet 18. oktober 2012 #10 Skrevet 18. oktober 2012 Prøv å få bytta JM, ble litt bedre for meg sist, men har denne gangen heldigvis fått ei med litt mellom ørene.
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 18. oktober 2012 #11 Skrevet 18. oktober 2012 Tror jeg hadde sagt til jm at "jada, jeg trener minst en time om dagen", bare for å få henne til å holde kjeft. Du har gått opp FIRE kilo, det er jo ingenting. Jeg hadde gått opp 8 kg i uke 10. La på meg til sammen 23,5 kg - og alt forsvant igjen etterpå. å kose seg litt er lov, altså! Du kan jo også be henne stappe det opp en viss plass...
Mami_ Skrevet 18. oktober 2012 #12 Skrevet 18. oktober 2012 Jeg gikk opp ganske fort i starten av svangerskapet. Veide 57 kg og er 174 cm før jeg ble gravid, så jeg var ganske tynn og trengte nok litt ekstra vekt. Slutta med snus da jeg fant ut jeg var gravid og fikk generelt større apetitt. Hadde vel gått opp 8 kg til uke 12. Når jeg da kom på jordmorkontroll og hun så vektoppgangen ba hun meg trene minst to ganger i uka og sa "du trenger ikke gå opp særlig mye mer nå". Jeg måtte også begynne å spise sunnere og begynne på kostilskudd... Jeg gråt når jeg gikk derfra Uvitende førstegangs som jeg var, satte jeg i gang med regimet hennes. Var jo livredd for å gjøre noe feil og skade babyen. Kun magre kjøttprodukter og fisk, og veldig sunt kosthold holdt jeg ut med resten av svangerskapet. Trente i tillegg minst to ganger i uka frem til jeg var 7 mnd på vei og fikk "bedrest" pga premature rier. Men hvem gikk opp ytterligere 16 kg? Jo det var kjære Camel Toe. Ble 26 kg totalt, enda jeg fulgte beinhardt regime i forhold til kost og trening. Nå er alt borte igjen, og jeg tenker at faktisk var bra for meg å holde meg i aktivitet og spise sunnere, så på en måte er jeg glad for at jordmoren fra helvete pusha meg litt. Jeg tror jeg var sterkere i forhold til å gå gjennom en fødsel og barseltid og at treningen og den sunne maten ga meg sterkere psyke. Så selv om vekten fortsatte å rase oppover, ga treningen og kostholdet meg mer energi og en sterkere kropp som tålte påkjenningene fra svangerskapet og fødselen på en bedre måte Jeg tenker at selv om de virker som noen gestapojordmødre så er ikke alt de kommer med så veldig dumt.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #13 Skrevet 18. oktober 2012 Dette er vel ikke tilfeldigvis en jordmor i tønsberg? Min også er slik. Helt ekstrem!!!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #14 Skrevet 18. oktober 2012 Husker ikke at jm spurte eller sa noe om kosthold... Eneste var at legen spurte om røyk og alkohol -tipper det er standard.
Sunnybeach4gull :) Skrevet 18. oktober 2012 #15 Skrevet 18. oktober 2012 Er det virkelig mulig?? Som gravid skal man da ikke gå på lavkarbo eller spise grønnsaker 7?? ganger om dagen, variert er jo nøkkelordet Heldigvis hatt en jordmor som gir gode råd og respekterer alle mennesker, uansett om de er tynne eller litt rundere i kantene. Ingen hysteri om man er et par kg for mye,men selvsagt fortsatt opptatt av at mor og barn skal ha det best mulig. Tror faktisk jeg ville klagd på denne jordmoren, hun må nesten få litt veiledning i hvordan hun skal veilede gravide - mulig har hun jobbet på en fødeavdeling og har liten erfaring med å være kommunejordmor? Du skal jo ikke gå og grue deg til neste kontroll og få så mye pes på kosthold og trening. Er jo sykelig og helt klart noe hun er svært opptatt av - problemet er at det påvirker hennes profesjonelle væremåte og vil garantert gjøre at mange gravide som ikke er ballerinaer vil grue seg og slik skal det jo ikke være :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå