Marjoriee Dawes Skrevet 18. oktober 2012 #1 Skrevet 18. oktober 2012 Eller hvilken Te kan de drikke rettere sagt. Her i huset drikker vi masse te hver dag, og pjokken på 2 år er jo såklart nysgjerrig. Jeg husker selv at jeg begynte å drikke te ganske tidlig. Men hvilken te går det an å gi? Og hvor gammel burde ungen være føre han får det? Jeg vet bare at det er mange te typer som inneholder koffein, men ikke hvilke :-P Går det ann å gi Grøn te med melk og ikke noe sukker (såklart)? Er jo mange te typer som er sunne og inneholder vitaminer og lignende. Jeg bruker også sove-te til meg selv, og den burde vel ikke inneholde noe koffein.. Jaa, jeg er sikkert dum som ett brød, men jeg er skikkelig ræva på å lese meg frem til ting på nettet, og jeg har ikke noen pakke å lese bakpå ettersom jeg har en egen teboks.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 18. oktober 2012 #2 Skrevet 18. oktober 2012 Guttungen her drikker grønn te med litt honing og melk i, gjort siden han viste interesse for det når han var 15 mnd, da fikk han smake litt, nå får han en halv barnekopp
xblondiex Skrevet 18. oktober 2012 #3 Skrevet 18. oktober 2012 Mine har drukket te fra 1 års alderen. Jeg drikker hver dag så det blir liksom naturlig:) jeg bruker suketter og melk. Vanlig te. De drikker jo ikke så mye om gangen og heller ikke hver dag så jeg kan ikke skjønne det er så skadelig.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #4 Skrevet 18. oktober 2012 F.eks roiboosh te er uten koffein, og smaker godt med litt melk.. Og kan fint drikkes av barn!
Tigerpote Skrevet 18. oktober 2012 #5 Skrevet 18. oktober 2012 Jenta mi på 3 år får te i helgene hvis hun vil, vanlig Yellow label Og jeg er så klin kokos at jeg har sukker i den også!
Marjoriee Dawes Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter #6 Skrevet 18. oktober 2012 Takk for svar :-) Ja da setter jeg meg ned i sofan og koser meg med en kopp te til både meg og lillegutt føre kveldstellet her jeg;-) Da blir han nok glad.
bokormamma Skrevet 18. oktober 2012 #7 Skrevet 18. oktober 2012 Jeg kjøper koffeinfri Earl Grey over nettet fra Twinings. Den er gullende god for både store og små:-) Men normal te, type Lipton, Twinings etc er heller ikke skadelig i små doser og om mann "vanner" ut litt med melk. Det er veldig stor forskjell på mengden koffein i de nevnte teene og mer tradisjonelle engelske teer (pg tips etc) som er mye sterkere. Mine har fått te fra ettårsalderen, men da ganske uttynnet med melk og sukker, og ikke akkurat hver dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå