magpie Skrevet 18. oktober 2012 #1 Skrevet 18. oktober 2012 Ble ringt fra bhg idag at gutten sitter ved bordet og "rister" og at dem ikke får kontakt med han. Vi har aldri opplevd noe lignende før. Det gikk over før jeg hadde kommet meg til bhg og han har vært helt fin siden. Hva kan det være? Og burde vi få han sjekket uansett? Har ikke snakket med legen enda. Er det noen som har opplevd noe slikt? Er så ekkelt at vi ikke var tilstede..så vet ikke helt hvordan det var. Men personalet hadde opplevd det som skummelt..huff Man blir jo så engstelig. Kan det bare ha vært en gangs tilfelle? Han er ellers en kjernesunn og frisk og rask unge.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #2 Skrevet 18. oktober 2012 Jeg hadde dratt på legevakta med en gang, lenge før jeg hadde vurdert å skrive et innlegg her inne...
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #3 Skrevet 18. oktober 2012 Hvorfor ringte ikke barnehagen rett til fastlegekontoret? Ville absolutt få dette sjekket med engang. Har han feber?
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #4 Skrevet 18. oktober 2012 Det kan ha vært feberkrampe eller epilepsi. Du burde ringe legevakten, men det gjør neppe noe som helst uten at det skjer igjen. Gutten min fikk et merkelig anfall en gang og de sa de ikke utredet det om det var bare en gang.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #5 Skrevet 18. oktober 2012 Har han slått hodet de siste dagene? Hvordan er han nå? Trøttere enn vanlig?
magpie Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter #6 Skrevet 18. oktober 2012 han er helt fin no. Virket meningsløst å skulle dra til legevakten siden det ikke virker som om det er noe galt med han. Ikke så lett å vurdere når man ikke har sett det selv.
magpie Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter #7 Skrevet 18. oktober 2012 han har ikke slått seg eller noe. vært litt forkjølet, men ingen feber.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #8 Skrevet 18. oktober 2012 Ved kramper/anfall hos barn uten feber er standard at man skal inn for sjekk. SIkkert ikke alle sykepleiere/leger som er oppdatert. Men i flg prosedyren på den legevakta jeg jobber er det slik. - Dette er for "verstefalls" tenkning, det kan være en bakenforliggende årsak til "anfall"/kramper. - og med barn skal man ikke ta noen sjanser. Bedre å undersøke engang for mye. Hilsen sykepleier
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #9 Skrevet 18. oktober 2012 Jeg synes det var rart at ikke de i bhg ringe lege jeg da. Men siden han er helt fint, så tror ikke jeg det er vits å ringe nå. Men følg med ham litt, og får han det igjen så ringer du ambulanse! Vi fikk med medisin etter første gang med anfall og beskjed om å ringe ambulanse hvis det skjedde igjen. Hilsen meg over her med en gutt som fikk anfall.
Marjoriee Dawes Skrevet 18. oktober 2012 #10 Skrevet 18. oktober 2012 Huff! Jeg hadde nok ringt til legevakten for å høre i det minste, så har de det loggført.. Og ikke minst så hadde jeg sagt ifra til barnehagen i morgen og lurt på hvorfor i alle dager de ikke ringte legen med en gang? Det høres jo helt fjernt ut at de ikke gjorde det spør du meg. Det kan være veldig alvorlig, uten at jeg skal skremme deg eller noe altså.. Men slikt burde taes på alvor, og det FORT.. Skjønner at det er vanskelig å vurdere da du ikke har sett det selv altså, men ring lege med en gang og hør med dem. Og skjer det igjen så ring ambulansen! Og samme burde barnehagen!
magpie Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter #11 Skrevet 18. oktober 2012 takk for svar. da skal jeg ta og ringe legen og høre
Marjoriee Dawes Skrevet 18. oktober 2012 #12 Skrevet 18. oktober 2012 takk for svar. da skal jeg ta og ringe legen og høre Lykke til, og hold oss gjerne oppdatert:-)
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 18. oktober 2012 #13 Skrevet 18. oktober 2012 Oida :-/ Er da merkerlig av bhg å ikke ringe legekontoret før de ringte deg?! Skulle tro det var en standar ting å gjøre, med tanke på at dere ikke vet hva det er. Er nok best å få ungen sjekket, selv hadde jeg nok kommet meg rett til legen fra bhg med ungen. Men er jo ikke alltid like lett å samle seg etter så ekel opplevelse heller. Lykke til
Gjest Leaf Skrevet 18. oktober 2012 #14 Skrevet 18. oktober 2012 han er helt fin no. Virket meningsløst å skulle dra til legevakten siden det ikke virker som om det er noe galt med han. Ikke så lett å vurdere når man ikke har sett det selv. Unnskyld meg, men hvordan er det meningsløst å dra til legen med barnet ditt når den er observert med kramper?? Og at man ikke får kontakt med barnet? Synes det heller er meningsløst å sitte og vente på svar her inne og evt diskutere frem og tilbake. Det er barnet ditt det er snakk om. Kramper skal man ALLTID ta alvorlig og spesielt når man ikke oppnår kontakt!
magpie Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter #15 Skrevet 18. oktober 2012 han er helt fin no. Virket meningsløst å skulle dra til legevakten siden det ikke virker som om det er noe galt med han. Ikke så lett å vurdere når man ikke har sett det selv. Unnskyld meg, men hvordan er det meningsløst å dra til legen med barnet ditt når den er observert med kramper?? Og at man ikke får kontakt med barnet? Synes det heller er meningsløst å sitte og vente på svar her inne og evt diskutere frem og tilbake. Det er barnet ditt det er snakk om. Kramper skal man ALLTID ta alvorlig og spesielt når man ikke oppnår kontakt! ja, takk for konstruktiv svar.. Som sagt, så vi ikke hva som skjedde og når jeg hentet han så var han helt vanlig. Er ikke godt å si på forhånd hvordan man reagerer på saker og ting. Selvfølgeli vet jeg at det er snakk om mitt barn. Jeg har aldri opplevd noe lignende og visste dermed ikke hva man skal ta seg til. Har no snakket med legen og ho sa at vi ikke trenger å gjøre noe. Hvis det skjer igjen skal vi ta han til legevakta. Jeg er no i allefall takknemlig for dere som tok dere tid til å svare på ordentlig måte
Honningmelon Skrevet 18. oktober 2012 #16 Skrevet 18. oktober 2012 Jeg ville nok bestilt time til fastlege jeg da. Anfallet må jo skyldes et eller annet, og jeg ville visst det. Akkurat anfall syns jeg man bør ta på alvor. Godt det går bra med han nå da :-)
I scream for icecream! Skrevet 18. oktober 2012 #17 Skrevet 18. oktober 2012 Jeg ville absolutt bestilt en time til fastlege jeg også. Det er mulig å ta EEG for å utelukke epilepsi blant annet.
moota m storebror&lillebror Skrevet 18. oktober 2012 #18 Skrevet 18. oktober 2012 Jeg hadde bare reist ned til fastlegen og tatt han med inn til sykepleier om det var åpent på legekontoret. Men forstår om ikke det er slik system alle plasser da. Hadde om ikke annet ringt legen slik at de får journalført det og vet hva det går i hvis du ringer igjen senere. Her kan vi bare reise ned til sykepleier på sånn skiftestue/lab om det er noe og jeg bruker det faktisk flittig når det er noe med barna. Har vært nede 2 ganger bare denne uka pga en finger som kanskje var brukket og en aldri så liten hodeskade idag i bhg.
BigLove Skrevet 18. oktober 2012 #19 Skrevet 18. oktober 2012 For meg høres det ut som et lite anfall av epilepsi. Ville sjekket det enda litt nærmere. Ta EEG for å bekrefte/avkrefte. Jeg har ansvar for et barn med epilepsi i jobben min, og det hørtes veldig likt ut.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #20 Skrevet 18. oktober 2012 Kan være feberkramper også selv uten feber. En skal alltid inn til sjekk hos legen.
Micha.. Skrevet 18. oktober 2012 #21 Skrevet 18. oktober 2012 Datteren min hadde omtrent akkurat det samme, også i barnehagen, men de hadde jo vett til å ringe til legevakten. Når vi kom oss dit så var hun helt normal igjen, men ganske så slapp. Har du merket om gutten din har vært slapp etterpå? Vi ble sendt på sykehus for undersøkelser og de konkluderte med at det vat et epilepsianfall. Dette er 2-3 år siden og hun har ikke hatt flere, og det er ganske normalt at barn har et eller 2 slike anfall ila. barneårene uten at man får noen diagnose, medisinering osv.. MEN det skal alltid sjekkes av en lege. Håper du refser barnehagen litt, det er de som har ansvar for barnet ditt mens det er i barnehagen og her burde de absolutt ringt legevakten!!
Gjest Leaf Skrevet 18. oktober 2012 #22 Skrevet 18. oktober 2012 han er helt fin no. Virket meningsløst å skulle dra til legevakten siden det ikke virker som om det er noe galt med han. Ikke så lett å vurdere når man ikke har sett det selv. Unnskyld meg, men hvordan er det meningsløst å dra til legen med barnet ditt når den er observert med kramper?? Og at man ikke får kontakt med barnet? Synes det heller er meningsløst å sitte og vente på svar her inne og evt diskutere frem og tilbake. Det er barnet ditt det er snakk om. Kramper skal man ALLTID ta alvorlig og spesielt når man ikke oppnår kontakt! ja, takk for konstruktiv svar.. Som sagt, så vi ikke hva som skjedde og når jeg hentet han så var han helt vanlig. Er ikke godt å si på forhånd hvordan man reagerer på saker og ting. Selvfølgeli vet jeg at det er snakk om mitt barn. Jeg har aldri opplevd noe lignende og visste dermed ikke hva man skal ta seg til. Har no snakket med legen og ho sa at vi ikke trenger å gjøre noe. Hvis det skjer igjen skal vi ta han til legevakta. Jeg er no i allefall takknemlig for dere som tok dere tid til å svare på ordentlig måte Men det er betryggende Vil dere ha barnet sammen med dere i natt da. Tenker hvis det skulle bli mer kramper og hvis barnet ligger på eget rom eller i egen seng, så vil man jo ikke merke hvis krampene skulle tilta igjen... Noe jeg ville ha gjort i allefall da sykepleieren i meg kicker inn
:)novemberbarn:) Skrevet 19. oktober 2012 #23 Skrevet 19. oktober 2012 Jeg har god kjennskap til epilepsi. Og jeg vet at hos barn kan anfallene arte seg annerledes enn hos voksne. Har sett mange anfall og det høres i hvertfall ut som det evt var noe sånt. Ring fastlege og få det undersøkt. Lurt å ta en EEG. Ikke sikkert at det var det, men lurt å sjekke det.
:)novemberbarn:) Skrevet 19. oktober 2012 #24 Skrevet 19. oktober 2012 Jeg har god kjennskap til epilepsi. Og jeg vet at hos barn kan anfallene arte seg annerledes enn hos voksne. Har sett mange anfall og det høres i hvertfall ut som det evt var noe sånt. Ring fastlege og få det undersøkt. Lurt å ta en EEG. Ikke sikkert at det var det, men lurt å sjekke det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå