Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 18. oktober 2012 #1 Skrevet 18. oktober 2012 Får svigers på besøk i morgen og huset ser helt bomba ut og jeg er så sliten Hadde regnet med å få litt hjelp av mannen når han kom fra jobb,men neida. Han ringte å sa at han må jobbe sent i dag. Så da må jeg kle på 1 åringen,gå opp til bhg i regnet for og hente 5 åringen,innom butikken,hjem,lage middag,bade,legge ungene,sette på klesvask,brette 5 maskiner med tøy også rydde og vaske hele huset. HURRA. Sto opp kl 06 i dag, fiksa ungene,lagde frokost mens mannefaen lå og sov til vi skulle dra,han kjørte oss til ortopeden (eldste hadde time der 0830) så banen og bussen tilbake til bhg. I tillegg har minstemann funnet ut at det ikke er noe gøy å sove på natta så han holder det gåendes til kl 03-04 på natta og hvem må være oppe med han ? Jo,det er meg det! I morgen kommer jeg helt sikkert til å få kjeft av svigermor fordi det ikke er bra nok vasket her. Hjelp,hvordan skal jeg klare alt dette....?
Gjest Heartbroken Skrevet 18. oktober 2012 #2 Skrevet 18. oktober 2012 Da svarer du svigermor at du er så sliten for tiden og hadde satt enorm pris på om de kunne hjelpe til litt med husvask og barn - så får du mer overskudd til å være en koselig mor/kone/svigerdatter. Så enkelt for meg å si, og så vanskelig i den virkelige verden Men du gjør det du orker og så går faktisk verden videre selv om det er støv i krokene.
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 18. oktober 2012 #3 Skrevet 18. oktober 2012 Huff da, den var kjip Du får bare ta det du rekker og orker, rydde alt opp fra gulvet og stapp det inn i skuffer og skap..hehe.. Så får mannen din svinge seg rundt med vaskekosten og støvsugeren når han kommer hjem. Men svigermor kommenterer vel ikke rotet? Da hadde jeg faktisk blitt rimelig irritert på henne om jeg var deg Eller du kan ringe dem i kveld å si du har fått influensa og ikke orker besøk
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #4 Skrevet 18. oktober 2012 Hvor lenge skal han egentlig jobbe i kveld? Har han invitert sine foreldre skulle det bare mangle om han ikke skulle ordne klart til de kommer. Du får slappe av nå når dere skulle være uten ungene ganske lenge snart.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #5 Skrevet 18. oktober 2012 Hvis svigers skal overnatte så legger du på nytt sengetøy der de skal sove og lar det rommet være ok slik at de føler seg velkomne der. Deretter gjør du det du orker, men lar resten være igjen til mannen. Virker som om dere i øyeblikket har veldig skjevfordeling av ansvar for barna og husarbeid. Siden du var oppe sist natt så lar du mannen få være oppe med minstemann i natt. Da har du overskudd til å møte svigermor i morgen Og skulle svigermor ikke være fornøyd så er det bare å vise henne vaskebøtta.... .... eller si noe om at mannen tydeligvis ikke ble opplært å hjelpe nok til hjemme ....eller best av alt bare... si det som det er, at det er for mye på en gang nå til at huset kan være strøkent hele tiden, at du setter pris på at de kommer, men hadde vært fint med litt hjelp. I
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter #6 Skrevet 18. oktober 2012 Takk for svar Svigermor kommenterer ALT. Sist gang de kom så var huset ryddet og vasket og første hun sa når hun så meg var ikke hei men, det er ikke rart du gjemmer deg på badet (sto i dusjen når de kom) så stygt det var her! Hun er også sånn som drar fingeren over ting for å se om det er støv der. En annen gang hun var her spurte hun meg om hva jeg skulle gjøre den dagen og jeg fortalte hva jeg skulle gjøre sier hun: Du har å vaske kjøkkengulvet før du drar noe som helst sted! Men hun er kjempeflink med barna og de kommer ned nå for å passe de i 11 dager mens vi drar på ferie. Og før noen hogger hodet av meg nå for at vi drar bort så lenge så er det en ferie jeg sårt trenger pga sykdom og jeg hadde truffet veggen om jeg skulle fortsatt sånn som jeg gjør nå.
Gjest Filifjonka Skrevet 18. oktober 2012 #7 Skrevet 18. oktober 2012 Hun høres ikke ut særlig sympatisk ut... Unnskyld at jeg sier det, men det synes jeg ærlig talt. Mitt forslag er at du rydder og vasker det du orker, så får din mann ta resten. Både rydding, vasking og nattevåk i natt. Nå er det hans tur! Så får du prøve å heve deg over svigermors kommentarer så godt du kan.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #8 Skrevet 18. oktober 2012 Du kan fortelle henne når hun klager at hvis en person du kan se på hadde lært opp sønnen sin til å hjelpe til hjemme så ville huset være strøkent når hun kommer på besøk.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #9 Skrevet 18. oktober 2012 Huff, hørtes ikke koselig ut Er hun en sånn som mener at det er kun damer som kan vaske også da eller? Kjenner flere sånne eksemplarer, som mener at deres sønner ihvertfall IKKE skal gjøre noe sånt.. Hvis svigermor hadde vært sånn hadde jeg måttet streve veeeldig med å klare å ha ett godt forhold til henne.. synes det er veldig frekt å komme å kommentere andres hjem jeg.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 18. oktober 2012 #10 Skrevet 18. oktober 2012 Da gir du vaskebøtte og mopp til gubben straks han kommer hjem ikveld, proklamerer at han får ta ungen inatt, og så legger du deg. Deretter driter du i om svigermor synes det er støvete. Går hun over med fingrene, får hun selv ta konsekvensene. Ellers, god tur- høres ut som dere trenger det!
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter #11 Skrevet 18. oktober 2012 Ja, hun mener til en viss grad at kvinner skal ta seg av hus og barn, men hun har blitt veldig forbannet på sønnen sin også pga oppførselen hans så i fjor skulle hun ta han for seg og virkelig stramme han opp,men så brakk hun ryggen og ble sengeliggende med store smerter.
Gjest Heartbroken Skrevet 18. oktober 2012 #12 Skrevet 18. oktober 2012 Men hvis hun klager uansett så gjør dere bare det dere rekker og så får hun ta resten de neste 11 dagene Hun må da mangle det meste av sosiale antenner når hun kan få seg til å si noe sånt? Er hun lik med alle eller er det kun dere som får det? God tur til Thailand forresten
anonymemammaen Skrevet 18. oktober 2012 #13 Skrevet 18. oktober 2012 Takk for svar Svigermor kommenterer ALT. Sist gang de kom så var huset ryddet og vasket og første hun sa når hun så meg var ikke hei men, det er ikke rart du gjemmer deg på badet (sto i dusjen når de kom) så stygt det var her! Hun er også sånn som drar fingeren over ting for å se om det er støv der. En annen gang hun var her spurte hun meg om hva jeg skulle gjøre den dagen og jeg fortalte hva jeg skulle gjøre sier hun: Du har å vaske kjøkkengulvet før du drar noe som helst sted! Men hun er kjempeflink med barna og de kommer ned nå for å passe de i 11 dager mens vi drar på ferie. Og før noen hogger hodet av meg nå for at vi drar bort så lenge så er det en ferie jeg sårt trenger pga sykdom og jeg hadde truffet veggen om jeg skulle fortsatt sånn som jeg gjør nå. Huff, for en oppførsel! Håper du vet å si ifra, slikt skal man ikke finne seg i, verken fra svigermor eller noen andre! Bortsett fra det, så ser det ikke ut her heller og jeg har absolutt ingen energi til å arte husvasken, selv om jeg må.. Herregud, hadde ikke sagt nei til hushjelp! Kos dere masse på ferie!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #15 Skrevet 18. oktober 2012 Fy faen...hiv hu på huet og ræva ut av huset!!!
moota m storebror&lillebror Skrevet 18. oktober 2012 #16 Skrevet 18. oktober 2012 Om hun kommenterer får du bare si som det er at mannen ikke hadde tid å vaske for han var på jobb og du hadde mer enn nok med barna. Sender deg en trøsteklem og ønsker deg god tur og god avslapping
Musemorbr / Skrevet 18. oktober 2012 #17 Skrevet 18. oktober 2012 (endret) La huset være bomba når de kommer, hvis hun likevel klager. Nikk og si ja det er helsa vetdu, og gå i et annet rom. Så har hun noe å henge fingrene i i elleve dager. Og nyt ferien, for det fortjener du, men minne mannen din på om hva du forventer i hverdagslivet når dere kommer hjem igjen, for det er jo ikke ok å bidra så lite. Spesielt når han har valgt seg en kone som har helseutfordringer. Seriøst... ikke slit deg totalt ut før ferien. Endret 18. oktober 2012 av Musemorbr /
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter #18 Skrevet 18. oktober 2012 Hun er sånn med alle. Men,nå ringte mannen og sa at han har tatt seg fri i morgen for å hjelpe meg <3 Ja, skal ta en seriøs prat med han når vi kommer hjem. Men, i ferien skal vi kun kose oss, gidder ikke å være en sur kjærring og ødelegge ferien. Takk igjen for svar fra dere alle sammen
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #19 Skrevet 18. oktober 2012 Dere får 11 dager på ferie uten barn, trenger ikke klage da, har god til til å sove ut lenge du da:) :) Veldig snilt av svigermor å passe barna i 11 dager da, men hun høres kanskje ikke så sympatisk ut:/
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #20 Skrevet 18. oktober 2012 Takk for svar Svigermor kommenterer ALT. Sist gang de kom så var huset ryddet og vasket og første hun sa når hun så meg var ikke hei men, det er ikke rart du gjemmer deg på badet (sto i dusjen når de kom) så stygt det var her! Hun er også sånn som drar fingeren over ting for å se om det er støv der. En annen gang hun var her spurte hun meg om hva jeg skulle gjøre den dagen og jeg fortalte hva jeg skulle gjøre sier hun: Du har å vaske kjøkkengulvet før du drar noe som helst sted! Men hun er kjempeflink med barna og de kommer ned nå for å passe de i 11 dager mens vi drar på ferie. Og før noen hogger hodet av meg nå for at vi drar bort så lenge så er det en ferie jeg sårt trenger pga sykdom og jeg hadde truffet veggen om jeg skulle fortsatt sånn som jeg gjør nå. hehe, det blir spennende å se huset når dere er tilbake, kanskje hun har innredet på nytt ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå