Gå til innhold

Stor og latterlig diskusjon om å dele melkeglass.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig sær på melk, og er klar over det selv. Drikker det sjelden, og om jeg skal drikke melk så må det være det første glasset fra kartongen. Etter den er åpnet og tatt av en gang så kan jeg bare drikke sjokolademelk, ikke ren melk, og heller ikke om det er et par dager før utløpsdato.

Diskusjonen går på å dele melkeglasset med barn og andre. Jeg har aldri, og kommer aldri til å la noen få en slurk av melken min. Mannen synes jeg er drit teit når lillemor vil ha en slurk av meg. Jeg er vokst opp med det, mamma og pappa delte heller aldri melkeglass med oss barna, så for meg er det helt naturlig. Ble en stor diskusjon om dette på en familiesammenkomst i helgen, og alle synes jeg var teit...

Hva synes dere?

Jeg kan dele vann, brus og saft, så lenge de jeg deler med ikke har spist melkeprodukter eller egg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som du er litt sær. Men det er vel på lik linje med de som ikke takler tær, edderkopper, skrukkete klær, grønnsåpelukt, kokt mat osv.

Skrevet

Hvis det kun er melka du ikke vil dele vil jeg si du er sær. Hadde det vært snakk om all type drikka ville det vært noe annet for da er snakk om at en ikke liker å drikke av samme glasset, ikke at innholde er hellig.

Men synes nå og det er rart å kun ta første glass av kartongen da, melka smaker jo likt uansett om det er først etter siste glasset

Skrevet

Jeg har ikke noe problem med det selv (med egne barn), men kan fint forstå at det er mulig å ha det. Det må da være opp til deg, skjønner ikke at det kan være noe å lage diskusjon av...

Skrevet

Synes det hørtes ut som om du har litt OCD....

Skrevet

I forhold til melk høres du sprø ut, men det er nok ikke noe barna tar stor skade av.

Skrevet

Det er lov å ha en og annen nykke, og høres ut som vi har litt samme nykken :P Så lenge det ikke blir altoppslukende, så må du da få lov å ha nykken du og, som alle andre!

Skrevet

Jeg liker heller ikke at andre drikker fra mitt melkeglass. Men dette gjelder like mye juice og milkshake. Aner ikke hvorfor, men mann og barn får finne seg eget om de vil ha akkurat dette :P

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Obsessive compulsive disorder...tvangstanker på godt norsk...(ikke meg som skrev det).

Jeg bare lurer på hva som er så spesielt med melkeprodukter? Hvorfor delte saftglass, men ikke melk?

Skrevet

Obsessive compulsive disorder...tvangstanker på godt norsk...(ikke meg som skrev det).

Jeg bare lurer på hva som er så spesielt med melkeprodukter? Hvorfor delte saftglass, men ikke melk?

Ja, det lurte jeg også på...

Skrevet

Jeg har det akkurat likt. Jeg drikker forsåvidt ikke melk da. Men hadde ikke kunnet la noen andre drikke av glasset mitt, kan heller ikke dele yoghurt eller fløteis med noen. Det er EKKELT!!! Melk er kvalmt, og om jeg drikker det må jeg ha iskald melk og drikke det i en svelg så jeg ikke kjenner smaken. Spiser jeg andre melkeprodukter må jeg konsentrere meg om å ikke tenke over hva det er. Yoghurt f.eks kan jeg bare spise hvis den er rett fra kjøleskapet, og jeg spiser det ikke om den har vært ute av kjøleskap mer enn 20 min fra butikken og hjem. Kan heller ikke spise smelta is. Melk er igrunn ekkelt nok som det er..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...