Gå til innhold

Julefrokost:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

I år vil jeg starte en ny tradisjon: julefrokost!

Gleder meg vilt til å invitere hele familien til et godt måltid første juledag.

Derfor ønsker jeg tips om mat som er et must til julefrokosten:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eggerøre, juleskinke, heimelaga jordbærsyltetøy og varm sjokolade samt pappa sin loff er eg avhengig av.

Andre ting eg ser på bordet er div. kjøttpålegg og sylteagurker (men det liker ikkje eg)

Skrevet

Juleskinke, potetsalat, kald ribbe, surkål, sild, ? :)

Skrevet

Masse deilig frukt :) roastbiff, skinke, laks, eggerøre...kanskje noen har lyst på grøt...

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Vi har alltid julefrokost med familien 1. juledag. Høydepunktet for meg da er lefse med kald ribbe, surkål og sennep. Nam :)

I tillegg har vi noe godt kjøttpålegg, ferske oster, eggerøre og laks og hjemmelagd syltetøy.

Skrevet

Det meste som er skrevet men hjemmelaget roastbiff...nam og brytebrød

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Eggerøre, sylte, lefse, nybakte rundstykker/bagueter, div pålegg, banan pannekaker, røkelaks, oppdelt frukt og grønt. Serverer kaffe, kakao, juice og melk til :)

Skrevet

Sylte, aller helst mammas hjemmelagede, men den sluttet hun å lage for mange år siden fordi det bare var jeg som spiste den, så gildes er et greit alternativ. Tunfisksalat pleier jeg også alltid å ha, og mammas laksepatè. Og nystekte rundstykker (oppvarmede, halvstekte fra butikken er helt greit :) )

Skrevet

vi har hatt tradisjon med julefrokost 1.juledag vi og. Det er en skikkelig slager!!

Lykke til!

Gjest Filifjonka
Skrevet

Hjemmelaget rull, sylte og lefse. Rester etter julemiddagen, hvis du har. Loff og grovbrød, så man kan velge. Diverse vanlig pålegg, av hensyn til barna som kommer. Mitt eldste barn koker alltid vassgraut, for det elsker Bestefar. Så sitter de der og spiser grøt :). Eggerøre og røkt laks eller røkt ørret.

Vi serverer alltid kaffe etter en stund, og setter da også frem masse kaker. Og det er vel den eneste gangen i jula at julekakene blir spist.

Skrevet

Her i huset er det:

hjemmebakt brød

hvetekake

lefser

kald ribbe

sylteflesk

lammerull

bayonneskinke

eggerøre

spekeskine

fenalår

julepostei

hjemmelaget tomatsild

fiskepudding og reker

waldorfsalat

moltesyltetøy

sure agurker

majones

godt smør

og sikkert noen ting til som jeg ikke kommer på i farta :)

1. juledagsfrokost er årets koseligste måltid, og jo flere jo bedre og så må den vare i maaaaaange timer :)

Gjest sug lut
Skrevet

I år vil jeg starte en ny tradisjon: julefrokost!

Gleder meg vilt til å invitere hele familien til et godt måltid første juledag.

Derfor ønsker jeg tips om mat som er et must til julefrokosten:-)

Til julefrokost hører alt som var julemiddag dagen før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...