Gå til innhold

Hvor mange 8 åringer har egen mobil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt som blir 8 år i desember. Han ønsker seg mobil. Men ser noen ganger behovet, men allikevel ikke. Er flere i klassen som har, men også endel som ikke har. Er litt greit hvis han skal være litt hjemme alene, gi beskjed når han skal komme hjem fra kamerater osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår 8-åring har. Han kjøpte seg egen smarttelefon for penger han fikk til bursdagen, og han bruker den faktisk en del. Sender meg små sms'er innimellom når han lurer på noe (vi har fri familie), men mest til å høre musikk og se på klipp fra youtube. Vi begrenser ham på det selvsagt, men han er flink med telefonen og tar godt vare på den.

Skrevet

Vi gav eldste mobil i fjor- altså til 7 års dagen.

Det er en gammel samsung modell så hun kan ikke på nett eller noe slikt. Ei heller kamera på den faktisk.

Hun fikk med kontantkort og vi har fri familie. Så det har vært full kontroll på kostnadene.

Hun fikk den for at jeg skal ha litt kontroll med henne når hun er ute å leker.Nærmeste venn av henne bor ca 1 km unna.

Skrevet

Mi datter fikk da hun var åtte.

Det er en veldig enkel telefon, og hun bruker kun den til å ringe og sende en og annen melding.

Greit å ha når man går til skolen, er på trening eller annet og det skulle være noe hun lurer på eller trøbbel noe.

Telefonregningene er fantastisk små, hun bruker den kun når hun må pluss et par meldinger her og der og en og annen samtale med venner om når de skal møtes.

Skrevet

Min 8-åring. 3,klasse, har også mobil, og det har faktisk alle kompisene hans også (vet ikke om alle i klassen har da). Han fikk til 8-års dagen sin i januar.

Han bruker den mye, mest som mp3-spiller for han elsker musikk, men også til å spille litt på innimellom. Han går ikke på sfo så han er alene hjemme et par timer to dager i uken også er han en gutt med veldig utferdstrang så han er alltid ute og farter med venner. Så her så vi veldig behovet altså. Allerede i 1.klasse ble han "borte" et par ganger, vi trodde han var hos en venn, men så var de gått videre til en annen venn også fant de ut at de skulle en tur på fotballbanen osv... Veldig greit at han har mobil.

Han har en Ericsson Experia og er flink til å passe på den.

Skrevet

Sønnen min på 6 år har egen mobil. Siden vi ikke har fastelefon fikk han en helt enkel etter skolestart. Er kun for at vi skal få tak i han, når han er alene hjemme etter skoletid. Er kun snakk om 30 minutt, men greit om noe skjer.

Han bryr seg lite om den ellers :-)

Skrevet

jenta mi på 7 fikk mobil nå når hun begynte i 2 klasse. hun har den sjeldeb med seg ut. men bruker den som en hjemmetlf da hun er alene hjemme av å til. det er en smart tlf som jeg har lagret de kontaktene hun trenger. vi har også fri familie.

Skrevet (endret)

Min gutt fikk mobil da han ble 8 år. En helt enkel sak. Han har enda ikke oppdaget det å kunne ringe/ skrive med venner ;) Så vi bruker den som hjemmetelefon når han er hjemme alene etter skolen og så har han den med til venner så vi kan nå han lett. Supert syns jeg :)

Jeg vurderer sterkt en mer brukervennlig mobil. Den store steinen av en Nokia som han har er ikke særlig lett å bruke syns jeg.

Endret av Mandalas
Skrevet

Jenta vår fikk egen mobil når hun var 6,5 år! Vi kjøpte en billig med kontantkort fordi vi skulle inn på sykehuset for keisersnitt og jenta skulle gå fra skolen og til bestemor på jobb! Bestemora jobber i butikk og kunne ikke bare gå ut for å sjekke at hun kom,så da sendte vi med henne tlf..Men hun brukte den ikke,var pappa`n som ringte henne og sa at lillesøster var født..

Hun har den aldri med seg til skolen,den ligger stort sett avslått i en skuff her...Brukte den vel en dag denne uka da hun var hjemme alene og strømmen ble borte så ikke fast tlf virket..Og sender en sjelden gang ett par meldinger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...