Februargullet2013 Skrevet 18. oktober 2012 #1 Skrevet 18. oktober 2012 Jeg og samboeren venter vår første barn sammen i Januar Gleder oss. Men er veldig redd for en ting, Pappan er GRUSOMT kresen, spiser ikke grønnsaker,frukt,biff,fisk, egentlig det meste, mest glad i Pizza,mc donalds mat og sånt, han er usunn og er veldig tynn pga han spiser feil. Jeg er glad i det meste egentlig, men ikke glad i farse ting og ribbe,men det meste annet går ned. Bare lurer på,er det arvelig og være kresen?
Laluuna Skrevet 18. oktober 2012 #2 Skrevet 18. oktober 2012 Er nok ikke arvelig, men barna ser på foreldrene og gjør som dem. Er litt bekymret for barnefar jeg også for får han noe han ikke liker så lager han grimaser og skriker høyt ut hva han synes om maten! Vi må bare ta dem i nakken og få dem til å forstå at voksne spiser det de får servert. Jeg liker ca ingenting selv, men spiser alt, og spiser masse!
☆☆☆ Skrevet 18. oktober 2012 #3 Skrevet 18. oktober 2012 Det er arveleg i den grad at barn lærer av å sjå på foreldra.
♥♂13 + ♂15♥ Skrevet 18. oktober 2012 #4 Skrevet 18. oktober 2012 Kresne foreldre, skaper nok ofte kresne barn. Fordi, det er jo ganske naturlig at barnet ikke vil spise brokkoli, hvis pappa ikke gjør det. Pluss, at i veldig kresne hjem, så vil jeg vel tro at det blir servert mindre variert mat enn i hjem hvor man liker det meste. Man kan ihvertfall ikke bli overrasket over at man får kresne barn, når man er kresen selv
Februargullet2013 Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter #5 Skrevet 18. oktober 2012 Takk for svar, jeg får prøve og lære han da, men har sagt at når babyen begynner og spise vanlig må han spise grønnsaker og frukt, og helst Fisk også,er viktig for ungen,men får håpe den tar etter meg da
stinesg89 Skrevet 18. oktober 2012 #6 Skrevet 18. oktober 2012 man må huske at man må smake på noe 20 ganger(tror jeg det er) før man kan si om man liker noe eller ikke, så bare press barnefaren til å smake, og få han til å forstå hvor viktig ulike mattyper er for barnas utvikling Jeg har troa på at du klarer å få han til å forstå det Lykke til
November-spire-79 Skrevet 18. oktober 2012 #7 Skrevet 18. oktober 2012 Det er motsatt her....jeg er redd min datter aldri skal få noe lørdagsgodt eller snop i helgene. Pappan er redd for sukker hehe Håper hun klarer å overtale han slik at vi får kost oss litt på lørdager
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 18. oktober 2012 #8 Skrevet 18. oktober 2012 Her begynte pappaen å spise grønnsaker når jr måtte.... Og nå lager han det selv og når han lager middag:-) Så det er mulig!
Februargullet2013 Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter #9 Skrevet 18. oktober 2012 Tusen takk for svar Håper det order seg
Laluuna Skrevet 19. oktober 2012 #10 Skrevet 19. oktober 2012 Det er motsatt her....jeg er redd min datter aldri skal få noe lørdagsgodt eller snop i helgene. Pappan er redd for sukker hehe Håper hun klarer å overtale han slik at vi får kost oss litt på lørdager Både jeg og barnefar har adhd, og er ganske sikre på at vi får en liten propell vi og. Så sukker har jeg allerede sluttet med (så og si) Og må si jeg fungerer utrolig mye bedre uten! Jeg bruker honning til det meste, også når jeg baker. Snop kjøper jeg på søstrene grene. Der har de mye godt og billig og noe av det helt uten tilsetninger og sukker! Sukker er virkelig ikke bra! Det er gift, gir faktisk en liten rus, er avhengighetskapende, kan gi forskjellige sykdommer og blokkere for hjenekoblinger +++ Dessuten er det jo bare drops som er etterlignet vanlig frukstmak, hvorfor ikke bare spise frukten det skal smake som?.. Og slutter du å spise sukker vil du finne ut at sukker er faktisk ikke noe godt lengre.. Dette er ikke for å kjefte eller krangle eller noe sånt! Ikke missforstå Og du gjør ikke noe gale, er bare bra å kose seg i helgene og sukker er faktisk viktig å få i seg en skjelden gang. Men bare til litt informasjon, typen din er inne på noe
Lisjtuppa Skrevet 19. oktober 2012 #11 Skrevet 19. oktober 2012 Samboern var veldig kresen. Spiste ikke fisk, grønnsaker, supper eller grove produkter. Jeg begynte i det små å servere hjemmebakt brød som ble grovere etterhvert, gryter og former med grønnsaker. Tok sin tid, men nå har han blitt vant til smakene:) du kan jo også prøve deg fram, kanskje du også kan snu mannen din:)
November-spire-79 Skrevet 19. oktober 2012 #12 Skrevet 19. oktober 2012 Det er motsatt her....jeg er redd min datter aldri skal få noe lørdagsgodt eller snop i helgene. Pappan er redd for sukker hehe Håper hun klarer å overtale han slik at vi får kost oss litt på lørdager Både jeg og barnefar har adhd, og er ganske sikre på at vi får en liten propell vi og. Så sukker har jeg allerede sluttet med (så og si) Og må si jeg fungerer utrolig mye bedre uten! Jeg bruker honning til det meste, også når jeg baker. Snop kjøper jeg på søstrene grene. Der har de mye godt og billig og noe av det helt uten tilsetninger og sukker! Sukker er virkelig ikke bra! Det er gift, gir faktisk en liten rus, er avhengighetskapende, kan gi forskjellige sykdommer og blokkere for hjenekoblinger +++ Dessuten er det jo bare drops som er etterlignet vanlig frukstmak, hvorfor ikke bare spise frukten det skal smake som?.. Og slutter du å spise sukker vil du finne ut at sukker er faktisk ikke noe godt lengre.. Dette er ikke for å kjefte eller krangle eller noe sånt! Ikke missforstå Og du gjør ikke noe gale, er bare bra å kose seg i helgene og sukker er faktisk viktig å få i seg en skjelden gang. Men bare til litt informasjon, typen din er inne på noe Ja jeg vet at det ikke er bra, men jeg ønsker ikke å ha det helt sterilt for sukker her. Jeg ønsker å kunne ha en dag i uka hvor vi koser oss uten å ha dårlig samvittighet. Jeg ser unger i barnehagen som aldri får noe søtt hjemme, og de nærmest slikker gulvet hvis de ser noe som ligner sjokolade der.......jeg vil ha litt sukker, men i begrensede mengder, og ja, frukt og grønt kommer til å ha det største fokuset her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå