Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #1 Skrevet 18. oktober 2012 Var på overtidskontroll hos lege på sykehuset på tirsdag - var da 41+2 Alt stod bra til med babyen, men fikk beskjed om å møte på føden i dag om ingenting hadde skjedd før den tid.. Og her sitter jeg (41+4) og venter på å dra på føden.. Noen med erfaring med overtidsvurdering og igangsetting som vet hva jeg kan forvente meg i dag? Er det stor sjanse for at jeg rett og slett blir satt igang, og må bli der? Eller kan det være vi blir sendt hjem igjen med beskjed om å bare vente og se det an enda litt lengre? Har ingen anelse om jeg er moden, har noe åpning eller noe.. Så regner med at de i hvert fall skal undersøke dette?
Hybelkanina Skrevet 18. oktober 2012 #2 Skrevet 18. oktober 2012 Hvis legen ikke sa noe om igangsetting da du var der så er deg neppe det som er planen i dag med mindre det kommer frem noe under undersøkelsen i dag som tilsier at fødselen må settes igang umiddelbart. På sykehuset hvor jeg fødte setter de igang senest ved 42+0, men praksisen er vel litt forskjellig fra sykehus til sykehus. De sjekker nok modning / åpning i dag, og prøver kanskje å tøye litt. Lykke til!
Underveis --> Skrevet 18. oktober 2012 #3 Skrevet 18. oktober 2012 Jeg tror det er gode sjanser for at du nå blir satt i gang. Jeg ville i alle fall tatt med bagen i bilen. Avhengig av hvor moden du er får du kanskje en ballong satt inn,og da kan det hende du bare kan reise hjem og vente på at noe skjer. Lykke til!
Regina Phalange Skrevet 18. oktober 2012 #4 Skrevet 18. oktober 2012 Om du skal møte på føden ville jeg tatt med bag. Vet ikke hvordan det er på ditt sykehus, men jeg fødte på Ullevål og alle kontroller tok de på Poliklinikken. Når jeg skulle settes igang skulle jeg møte på føden på morgenen. De gjør vel en vurdering av hvor moden du er etc. Om du får ballong kan du reise hjem igjen etter kort tid, men om du blir satt igang med piller er du nødt til å være på sykehuset. Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #5 Skrevet 18. oktober 2012 Har helt angst for å få beskjed om å se det an til over helgen.. Er så sliten både psykisk og fysisk av denne ventingen! Gruer meg så veldig til fødselen (hadde en ganske intens og dramatisk fødselsopplevelse med førstemann), og det tærer på kreftene å vente så lenge på noe man gruer seg til.. HI
Regina Phalange Skrevet 18. oktober 2012 #6 Skrevet 18. oktober 2012 Huffda, stakkars deg. Ikke noen god følelse, I know. Men om du må vente til over helgen så trøst deg med at det er ikke alltid en drøm å bli satt igang heller. Det alle beste er at det starter naturlig. Men uansett hva som skjer, så har du snart lille nurket ditt hos deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå