Gå til innhold

Jenta vår har sår rompe...

Anbefalte innlegg

Skrevet

på rompeballen siden igår. Tror det ble sår etter stell når ho hadde bæsja og jeg vasket henne med våtservietter. Ihvertfall oppdaget faren hennes at rompa hennes var rød når hun badet igår kveld. Smurte henne godt med krem og det er mye bedre. Men fortsatt litt sår på den eine siden. Ser ut som ett skrubbsår. Huff føler meg skikkelig dårlig at jeg har vasket henne så mye at hun ble sår!!! :( Fra nå av skal jeg heller spyle henne med dusjen. Men er det noen som har lignende erfaring eller er det bare meg? Vi skal på helsestasjon idag og er litt redd for at helsesøstera kommer til å mistenke oss for noe da... takker så mye for alle svar på forhånd :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi opplevde det samme, så ikke bra ut. Smurte godt med Aselli sårsalve og det forsvant med en gang. Huden ble tørr og kom av som "flass". Har aldri hatt problemet igjen etter vi sluttet med våtservietter og kun vasker henne under springen. Bruker en myk klut ved behov. Våtservietter på tur da, men hjemme bruker vi aldri det lengre.

Ville ikke bekymret meg for helsesøster, hun har sett dette mange ganger og vet godt hva det kommer av! Ingen fare! :)

Skrevet (endret)

Vi har aldri brukt annet enn Inotyol som salve under stell. Hvis guttungen har blitt litt rød, og vi har smurt, er sårheten og det røde "tryllet" bort på timer ;)

Endret av Vilhabolle
Skrevet

Ok tusen takk for svar :) føler meg mye lettere nå :) Ja fra nå av skal jeg vaske henne under springen jeg også :)

Skrevet

Vi bruker også våtservietter når nurket har gjort seg i bleia, men så pleier vi å tørke med de myke gassklut som er vøttet med lunket vann etter på, og smør så et godt lag med sinksalver Silulen hver gang :) Sårheten forsvinner på et blunk =)

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar :) Ho har bæsja igjen istad og jeg dusjet henne istedenfor å bruke klut/våtservietter. Hun er så gale sår at kremen ikke vil sitte på såret :( hun hyler og skrik når jeg vil stelle ho. Nesten umulig å ha på krem og kle på henne igjen :( huff stakkar jenta mi. Det er jo helt utrolig om jeg har vasket henne så masse igår at ho ble sånn! Huff skal til apoteket straks og få tak i en god krem..

Skrevet

Aselli sårsalve funket bra for oss med samme problem. Ble anbefalt den av helsesøster.

Skrevet

Min gutt reagerer på noen av våtserviettene. Spesielt Xtra sin, og Libero. Om jeg vasker han med dem så blir han sår med engang. Selv om jeg ikke har vasket han hardt eller lenge med dem..

kan jo hende at det er noe hun reagerer på i våtserviettene.. Er helt normalt at de blir såre iblandt. Uansett hvor nøye man er.

Skrevet

Vi bruker våtservietter kun hvis vi er ute på farta, hjemme bruker vi mesoft med vann og litt babyolje. Toåringen her var aldri sår før han begynte i barnehagen hvor de bruker våtservietter.

Hvis det først blir sårt er det Inytiol som funker absolutt best og raskest.

Skrevet

Hei, som andre over anbefaler jeg Inotyol - den funker kjempebra når stumpen har blitt ordentlig sår. Du får kjøpt den på apoteket. Ved vanlig sårhet bruker jeg bare en krem fra Weleda - den får du kjøpt i helsekostforretninger.

Pass på å tørke henne godt (forsiktig med et mykt håndkle e.l.) etter å ha skylt henne i dusjen, og smør på godt med Inotyol på sårområdet etter hvert skift, da bør det gå over nokså kjapt. Skift bleier ofte også, så hun ikke går rundt med fuktig bleie. Jeg vet ikke hvor gammel jenta er, men mine barn lærte nokså kjapt at kremen var en bra ting, så de ble glade når vaskingen var ferdig og jeg skulle smøre på krem, for da ble det mindre vondt... :)

Vi bruker forresten bare sånne tørre servietter (uten noe behandling) når vi vasker hjemme, bare væter dem i vasken. Ute på tur bruker vi våtservietter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...