holahopp Skrevet 18. oktober 2012 #1 Skrevet 18. oktober 2012 På jobb når barnet våkner på natta? Er alene med sønnen min og de siste ukene har vært ett helvete...har hatt ett sovebarn delux heldigvis men nå våkner han hver natt ca kl 03-04 klarer så vidt dagene på jobb... Noen råd?
Ikkesåallerværst Skrevet 18. oktober 2012 #2 Skrevet 18. oktober 2012 (endret) Kjørte på med kaffe og la meg 21.00. Sovna til barnetv. Nå er jeg hjemme med nr to, og gruer meg til jeg begynner på jobb. Hvis mini er som broren, så blir det ingen hel natt før han er fylt to. Jeg har heldigvis en jobb hvor det er fullt kjør hele dagen, så det var sjelden jeg ble søvnig på jobb. Men det første året etter permisjon går ikke inn i historien som et år jeg presterte særlig bra.. Klientene fikk sikkert høre en hel del tullball, men jeg husker ikke for jeg var helt i ørska. Husker jeg fikk hetta hver gang telefonen ringte fordi jeg var sikker på det var noe jeg hadde glemt. Endret 18. oktober 2012 av Ikkesåallerværst
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #3 Skrevet 18. oktober 2012 Jeg skjønner ikke hvordan jeg holdt ut enstund, men overaskende så klarte jeg det. Men konstant ringer under øyna og gjespa. Veldig glad jeg hadde en sjef som var veldig forståelsesfull på den tiden. Men jeg ble flink til å spørre om hjelp også, det var en terskel som var vanskelig å gå over. Spørre familie om de kunne komme og være litt med barnet så jeg kunne sove litt på sofaen osv, bare slike småting ble redningen. Da klarte jeg å ta opp kampen mot søvnen på natta også.
Sunnybeach4gull :) Skrevet 18. oktober 2012 #4 Skrevet 18. oktober 2012 Hele mørketiden plages vi A-menneskene med å våkne tidlig, jeg og barna våkner ca. 5 - muligens halv 6 de neste månedene til det igjen blir lysere dager For å overleve må man rett og slett bare legge seg tidlig, uansett hvor kjedelig det er Håper for din del at det bare er en liten periode han våkner sååå tidlig, du må jo være umenneskelig trøtt
holahopp Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter #5 Skrevet 18. oktober 2012 Jeg er så trøtt føler hele kroppen min egentlig ikke følger med hodet...de er på to forskjellige steder. Håper det varer bare en kort stund for søvn er viktig merker jeg... Kunne ønske kaffe fungerte på meg men blir ikke noe spes påvirket av koffein...
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #6 Skrevet 18. oktober 2012 Holdt det gående ved å jobbe, jobbe og jobbe. Kunne ikke sette meg ned å ta så mye pause. Spiste gjevnt og trutt gjennom hele dagen for å holde energien oppe.. De ettermiddagene jeg var på randen til å sovne stående så pakket jeg med meg ungen og gikk ut. Da holdt jeg hvertfall ut til hans leggetid.. Så kapitulerte jeg på sofaen i et par timer, før jeg la meg. Hadde det ikke vært for facebook, hadde jeg mistet all kontakt med venner osv, for orket jo aldri besøk osv på kveldene..
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #7 Skrevet 18. oktober 2012 Ja om noen har en kur for søvn er jeg villig til å motta med glede!! Gruer meg til å begynne med studier igjen om mini fortsetter å være våken fra 01.30 til 04-05 om morningen, for så å sove en time å så er det dag.. Har gått på sparebluss den siste tiden, og jeg går til og med hjemme og er helt borte til tider... Skjønner ikke hvordan folk har overskudd til å være sosiale, trene, vaske og rydde.. her blir bare det mest nødvendige tatt og resten blir tatt når ma har fått litt overskudd om velsa plutselig en sjelden gang har en god natt og sover nesten rundt... Nå har mannen tatt to netter på rad så jeg skulle få litt overskudd, men føler meg bare mer sliten (sover fra 22.30 til kl 06.00 men mannen våkner ikke av mini så jeg må alltid vekke han for at han skal stå opp med henne). Nå er mannen og helt utkjørt, for han er jo på jobb hver dag i tillegg.. aner ikke hvordan vi skal få detta til å gå rundt jeg altså...
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #8 Skrevet 18. oktober 2012 Sover hun på eget rom? Det hjalp veldig her å ha han på eget rom. Det gikk fra lange våkenperioder på 1-4timer, til at han bare våknet, trengte smokk eller vite at vi var der, og sovnet igjen med engang. Sover hun mye på dagen? Kan kanskje hjelpe å kutte ned på dagsøvnen. tar nok noen dager før man ser resultater.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå