Gjest Heartbroken Skrevet 17. oktober 2012 #1 Skrevet 17. oktober 2012 Med termin om en uke har jeg sendt mannen bort over natten med helsekortet i bilen!! Selvsagt ligger jeg her og kjenner på murringer og kynnere - og er livredd for at fødselen starter før han kommer hjem i morgen. Han er nærmere sykehuset enn jeg er da jeg har to timers reiseveg, mens han altså er i byen, så han kommer jo ev til å være på fødeavdelinga før meg, med helsekortet. Men før jeg blir sendt må jeg innom jordmor her vi bor, og da altså uten mappa mi. Hvor stor krise er det? Alt er normalt både med baby og mer, ingen dårlige verdier eller noe. Holder det at jeg forteller det tro? Noen som kan berolige en småhysterisk hormonbombe?
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2012 #2 Skrevet 17. oktober 2012 Har du ikke med helsekortet, får du ikke lov til å føde :-p he he
Gjest Heartbroken Skrevet 17. oktober 2012 #3 Skrevet 17. oktober 2012 Har du ikke med helsekortet, får du ikke lov til å føde :-p he he Det var det mannen min sa også hva skal de gjøre liksom, sende deg hjem igjen? Dumme dere er
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2012 #4 Skrevet 17. oktober 2012 Hvis du er i stand til å gjøre rede for deg. Og vet blodtypen din + antistoffer er det ikke sååå viktig. Poenget er jo at de som skal ta vare på deg må ha relevant info.
Gjest Heartbroken Skrevet 17. oktober 2012 #5 Skrevet 17. oktober 2012 Hvis du er i stand til å gjøre rede for deg. Og vet blodtypen din + antistoffer er det ikke sååå viktig. Poenget er jo at de som skal ta vare på deg må ha relevant info. Takk for svar. Nå kom jeg jo på at jeg har kortet fra forrige sv.skap liggende og der står jo blodtype og andre viktige ting. Det er bare ca to år gammelt, så info om meg stemmer jo. Da tar jeg ev det med og så kan jeg endelig få sove litt Huff, blir litt sprø av å gå sånn og vente
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #6 Skrevet 18. oktober 2012 Jeg fikk ikke mitt helsekort før langt ut i fødselen med førstemann Var på besøk hos søstera mi da vannet gikk og riene startet sånn plutselig. Må ta båt for å komme til henne, så jeg ble sendt med båt til sykehuset mens søsteren min reiste og hentet helsekortet Ingen problem det.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #7 Skrevet 18. oktober 2012 På ahus er det i alle fall sånn at dersom du ikke har helsekortet, blir du betraktet som smittepasient. Dvs at personalet går heldekket, og rommet isolert.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #8 Skrevet 18. oktober 2012 Nå er det vel uansett ikke noe problem lengre ettersom det er "i morgen", men hvis du må innom jordmoren du har gått til i svangerskapet har hun kanskje uansett kopier av det som trengs?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå