Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2012 #1 Skrevet 17. oktober 2012 10 uker på vei og jeg spurte hvor tidlig hun ville begynne å lytte etter hjertelyden. Når du er over 20 uker på vei svarte hun! Og neste time hos henne var ca uke 22... Var ikke det litt vel sent? Jeg spurte da om jeg måtte vente helt til uke 19 (ord. ul) for å vite om det var liv. Ja, sånn var det bare! Sist svangerskap (annen fastlege) sjekket han gjevnlig hjertelyd fra uke 14...
Underveis --> Skrevet 17. oktober 2012 #2 Skrevet 17. oktober 2012 Har vært slik med begge mine svangerskap ;-) Er nok helt vanlig (den vanligste) praksis.
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 17. oktober 2012 #3 Skrevet 17. oktober 2012 Der jeg gikk hadde jeg første kontroll i omkring uke 12-13 begge gangene. Men andre kontrollen var lenge etterpå. Husker ikke akkurat hvilken uke, men det var en stund etter ordinær ul.
magpie Skrevet 17. oktober 2012 #4 Skrevet 17. oktober 2012 jeg hadde første kontroll i uke 9 hos fastlegen. Fra han fikk jeg bare henvisning til UL i uke 18. Jeg syntes selv at det var veldig lenge til og ringte jordmorsentralen for å høre om det var mulig å få komme på kontroll en gang før UL. Ho svarte at alle skal ha time i uke 16! Var bare legen som ikke informerte om dette. Så i uke 16 fikk vi høre hjertelyd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå