Trojan Horse Skrevet 17. oktober 2012 #1 Skrevet 17. oktober 2012 Har noen hatt det, f eks bakpå tennene, og har erfaringer å dele? Har dere evt en tannlege å anbefale i Oslo og omegn, evt Buskerud / hallingdal?
Anja83 Skrevet 17. oktober 2012 #2 Skrevet 17. oktober 2012 Jeg har hatt regulering i voksen alder og er veldig fornøyd! Jeg hadde invisalign (Google det). Det er gjennomsiktige skinner som man selv kan ta av og på. Helt usynlige blir de ikke, men er ikke langt ifra. Du må ta de av når du spiser og pusse lett over tennene før du tar de på igjen, så litt styr er det jo (men til gjengjeld kan du droppe dem hvis du skal på fest en kveld ) jeg gikk til Knut klette i Oslo (på vika). Tror ikke det er så veldig mange som driver med invisalign. Var ihvertfall ikke det for noen år siden. Ulempen er at det er veldig dyrt (25 000 oppe og 25 000 nede). Håper det var til hjelp! :-)
Fiemamma Skrevet 18. oktober 2012 #3 Skrevet 18. oktober 2012 (endret) Jeg har hatt regulering i voksen alder og er veldig fornøyd! Jeg hadde invisalign (Google det). Det er gjennomsiktige skinner som man selv kan ta av og på. Helt usynlige blir de ikke, men er ikke langt ifra. Du må ta de av når du spiser og pusse lett over tennene før du tar de på igjen, så litt styr er det jo (men til gjengjeld kan du droppe dem hvis du skal på fest en kveld ) jeg gikk til Knut klette i Oslo (på vika). Tror ikke det er så veldig mange som driver med invisalign. Var ihvertfall ikke det for noen år siden. Ulempen er at det er veldig dyrt (25 000 oppe og 25 000 nede). Håper det var til hjelp! :-) Må man reparere alt av tenner hvis man har smårusk her og der først? Jeg vurderer Invisalign Sover du med nattskinner etter du avslutta dagskinnene? Kan man betale med månedlige avdrag? Endret 18. oktober 2012 av LilleFie
Tuddilidu Skrevet 18. oktober 2012 #4 Skrevet 18. oktober 2012 Skulle så gjerne att... Sukk, Alf for dyrt
Anja83 Skrevet 18. oktober 2012 #5 Skrevet 18. oktober 2012 Jeg har hatt regulering i voksen alder og er veldig fornøyd! Jeg hadde invisalign (Google det). Det er gjennomsiktige skinner som man selv kan ta av og på. Helt usynlige blir de ikke, men er ikke langt ifra. Du må ta de av når du spiser og pusse lett over tennene før du tar de på igjen, så litt styr er det jo (men til gjengjeld kan du droppe dem hvis du skal på fest en kveld ) jeg gikk til Knut klette i Oslo (på vika). Tror ikke det er så veldig mange som driver med invisalign. Var ihvertfall ikke det for noen år siden. Ulempen er at det er veldig dyrt (25 000 oppe og 25 000 nede). Håper det var til hjelp! :-) Må man reparere alt av tenner hvis man har smårusk her og der først? Jeg vurderer Invisalign Sover du med nattskinner etter du avslutta dagskinnene? Kan man betale med månedlige avdrag? Er ikke sikker på om man må reparere alt før man begynner, men jeg måtte trekke to visdomstenner først og file litt mellom noen tenner ellers ville det blitt for trangt for å regulere. Jeg skal egentlig sove med nattskinner hver natt, men er litt sløv så gjør det kanskje annenhver natt. Funker bra det Tror det var slik at jeg måtte betale ca halve summen med en gang, og resten kunne jeg dele opp. Mulig de har andre betalingsordninger hos andre tannleger da.
Oktoberbabyen Skrevet 18. oktober 2012 #6 Skrevet 18. oktober 2012 Jeg hadde regulering som voksen. Men jeg valgte vanlig regulering, bortsett fra at jeg hadde hvite klosser istedenfor metallfargede som er vanlig. Hadde på i 4 mnd og det var faktisk mange som ikke så at jeg hadde regulering oppe pga at de hvite klossene gjør alt mye mindre synlig. Jeg fikk "fjernet" store mellomrom mellom de seks fremste tennene oppe, hadde mellom 3-6mm mellom hver tann + et kraftig overbitt. Når jeg fikk av strengen så fikk jeg limt på streng på baksiden av fortennene som holder de sammen for evig og alltid (forhåpentligvis) + skinne som jeg sover med for å holde overbittet tilbake. Det hele kom på rundt 16000. Det har skjedd store endringer i hvordan det er å ha streng nå i forhold til for 15 år siden når jeg hadde. Istedenfor at de da dro til strengen og strammet den bakerst har klossene nå små klips som de åpner opp, og så bytter de hele strengen til en som er tilpasset litt strammere enn den andre, før de legger den på plass og lukker klipsene. Dette gikk fort å bytte og mye mindre smertefullt enn det jeg hadde som ung. Jeg gikk til vanlig reguleringstannlege i fredrikstad.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå