Gå til innhold

Ønsker å bli mye bedre i engelsk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er enormt dårlig i engelsk. Noen engelsklærere her som kan tipse meg hvordan jeg skal bli bedre? Plager meg ganske mye faktisk. Har ikke tid å gå på kurs, men tips til bøker, dataprogrammer eller liknende?

Hadde blitt utrolig takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

liker du bøker kan du jo lese harry potter eller twilight på engelsk,hvis du liker sånt da:) eller hobbiten på engelsk

Skrevet

Begynn med barnebøker, f.eks noen av Roald Dhal. Avanser så til litt andre bøker som hun over foreslår.

Og bruk engelsk tekst på serier og filmer i stede for norsk.

Gjest Filifjonka
Skrevet

Enig med snartmamma. Les bøker på engelsk. Sett deg et mål om å lese for eksempel et kvarter hver dag til åbegynne med. Når leiinga går lettere, kan du øke tiden.

Gå på biblioteket, de har helt sikkert engelske bøker som du vil være interessert i.

Du kan jo også se på filmer og tv-program med engelsk tale og slå av tekstingen.

Skrevet

Som hun over sier... og les de gjerne høyt for deg selv. øv deg på å uttrykke ordene riktig etc. :)

Ellr du kan låne Norsk/Engelske lydbøker på biblioteket?

Skrevet

Engelsk for ungdomsskolen.

newflight.cappelendamm.no

evt

newflightextra.cappelendamm.no (enda enklere)

Skrevet

Les engelske bøker, gjerne noen du har lest på norsk og vet du liker (da er det enklere å skjønne innholdet :) ).

Se engelske filmer/serier med engelsk tekst.

Iallefall før i steinalderen (når jeg gikk på skolen :P) hadde biblioteket språkkurs til utlån, blant annet til å bruke på PC, du kan jo stikke innom og se?

Fant også ei side, http://norsknettskole.no/fag/ressurser/itstud/v01/178-ENGELSK-_for_deg_som_vil_trene_mer/index.htm , etter et kjapt googlesøk, kan jo prøves?

Og hvis du liker kjendissladder/mote/whatever kan du jo lese engelske nettsider/blogger om temaet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...