Gå til innhold

Hvordan få ull rent!?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uten å måtte gnukke og gni på flekkene før man skal vaske de i maskinen!... Bruker milo, men syns ikke det lukter rent engang.. Noen som bruker annet ullvaskemiddel som funker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Våt ull lukter jo ikke godt uansett. Jeg bruker Milo og synes ulla alltid blir fin jeg...

Skrevet

Vask med Milo, men kjør vanlig vaskeprogram på 40 grader kortvask. Funger som gull her.

Skrevet

Gallesåpe! Den får du kjøpt på blant annet Clas Olson og fjerner alle flekker :)

Skrevet

Hva er gallesåpe??

Skrevet

Gallesåpe er et såpestykke du får kjøpt på bl.a Clas Olhson. Guds gave til ulltøyet. Utrolig bra!!!!

Skrevet

Ulla blir ikke dårligre av at jeg tar det på vanlig vaskeprogram da?

å ja enig, hva er gallesåpe?.. å er det beregnet for ull?

HI

Skrevet

Tusen takk for tips:) Det skal prøves!

HI

Skrevet

Her blir ulla ødelagt hvis jeg ikke vasker på ullprogram iallefall.

Jeg bruker Milo, men bæsjeflekker går ikke av etter en vask nei.

Det såpestykket hørtes genialt ut :)

Skrevet

Kjøp ulltøy i farger hvor flekker ikke syns ;) Og klær trenger ikke å lukte rent, det er en uting at alt skal lukte sånn. Barn trenger ikke å lukte mer enn de gjør av seg selv, så de trenger ingen parfyme i klærne sine. Og vi voksne bruker gjerne parfyme, så da trenger ikke klærne å lukte i tillegg. Bruk både milo og annet vaskemiddel uten parfyme.

Skrevet

Brukar parfymefri milo, våt ull luktar våt ull uansett. Går over bæsjflekkar med sitronsåpe før vask, funkar utmerket.

Gjest Flora med nr 3 <3
Skrevet

Synd å se at det er så mange som ødelegger ullklær ved å vaske de på 40grader vanlig vask. Ullfibrene blir slitt og mister sin funksjon. De blir stive og begynner å klø. Blir som å kaste penger ut vinduet også forsåvidt, for ull er jo dyrt.

Jeg bruker bare ullshampo på våre ullklær. Har de flekker som ikke går bort så får det heller være der :)

Ull er fra sau.... Sau lukter..jo mer lukt jo bedre er ulla (dvs den er mindre behandlet i produksjon)

Ull er unikt pga den inneholder fettet lanolin, dette fettet skal ikke vaskes bort eller lukte godt (altså såpe)

Alle 3 barna mine bruker mye ull, og har aldri feilvasket et eneste plagg. Og her bruker minsten ullklærne storesøster brukte som nyfødt for 7 år siden !

Oi..ble litt revet med :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...