Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2012 #1 Skrevet 17. oktober 2012 Barnet mitt er 2 år gammel, men veier bare ca 10 kg. når jeg ser andre 2 åringer så ser h*n veldig liten ut i forhold. Bruker fortsatt klær fra ifjor vinter. Er det bekymringsverdig så man burde få det sjekket eller skal man bare håpe at plutselig kommer vekta?
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2012 #2 Skrevet 17. oktober 2012 Det tror jeg da ikke.. Jenta mi er snart 3 og hun veier vel litt over 12 kg nå. Hu er sånn midt i mellom slank og lubben, vil jeg tro. Troor hun veide 10 kg når hun var 2 år.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2012 #3 Skrevet 17. oktober 2012 Ps: Kommer an på høyden også da...
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2012 #4 Skrevet 17. oktober 2012 Alle er forskjellige.. Mi lille jente er halvannet og veier 9kg.. Hvis barnet er aktivt, spiser bra, er blid og fornøyd så tror jeg ikke du skal bekymre deg så mye over det
eliona Skrevet 17. oktober 2012 #5 Skrevet 17. oktober 2012 Jeg ville absolutt fått det sjekket? Hva er det som gjør deg i tvil? Hvis barnet ditt ikke har økt i vekt på så mamge mnd så burde du ha bestilt time på helsestasjonen. Uansett så blir han vel snart innkallt til 2 års kontroll.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2012 #7 Skrevet 17. oktober 2012 ca 88-89 cm høy. er ganske så tynn
Hybelkanina Skrevet 17. oktober 2012 #8 Skrevet 17. oktober 2012 Hvor lang er 2 åringen din da? Dere blir nok snart innkalt til toårskontroll, da kan du jo få en vurdering fra helsestasjonen. Jeg har en toåring selv som ikke er spesielt stor, han veide 11 kg da han fylte to.
Rose04 Skrevet 17. oktober 2012 #9 Skrevet 17. oktober 2012 Kommer ann på høyde og om hun har økt gjevnt i vekt. Mini her er snart to år og veier akkurat 11 kg. Han er 85 cm høy. Han er tynn, men går jo opp i vekt, så bekymrer meg ikke liksom.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2012 #10 Skrevet 17. oktober 2012 Har han vært liten hele veien, eller har vekten stagnert plutselig? Om vekten plutselig har stagnert ville jeg blitt bekymret, men har han vært liten hele veien, og man vet at han spiser greit så hadde jeg ikke vært så bekymret.. Man må se helheten, ikke bare på kg.. Min gutt er 2,5år, og han veier 10kg. Han er 94cm høy. Vært liten siden han ble født. Har et ekstremt aktivitetsnivå og han er liten pga gener, så her er det en naturlig forklaring. Vi blir fulgt opp av hs og barnelege da.
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 17. oktober 2012 #11 Skrevet 17. oktober 2012 Datteren min har alltid veid lite, uten at noen har uttrykt bekymring for det. (Men det er jo litt forskjell på å veie lite hele veien eller at vekten plutselig har stoppet opp.) Hun veide 8,2 kg da hun var 1 år, og 9,8 kg da hun var 2 år (husker dessverre ikke høyden i hodet). Helsesøster eller lege har aldri sagt noe på vekten. Nå er hun litt over 3 år, og har tatt igjen de fleste på sin alder. Tror hun veier omkring 14 kg nå.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2012 #12 Skrevet 17. oktober 2012 Takk alle sammen for mange svar Er bestandig noe man skal bekymre seg over. Begynte å tenke på det etter en venninne nevnte hvor liten han var. Hs har følgt litt opp når han var mindre og sagt sine bekymringer men at hun satser på gener. Men vekta og forsåvidt høyden har vært stillestående nå i flere mnd. Men ville høre litt med dere andre hvilke erfaringer dere har Syns det er så godt å få svar fra dere. Skal ta det opp med hs på 2 års kontrollen
mammas Skrevet 17. oktober 2012 #13 Skrevet 17. oktober 2012 synes det hørtes lite ut ja. min gutt var 17 kilo når han var 2 år.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2012 #14 Skrevet 17. oktober 2012 ca 88-89 cm høy. er ganske så tynn Jøss, min er snart to år, 10 kg men bare 80 cm høy. Synes han er for tynn jeg! Det er ingen utovermage, ribbena er synlig når han ligger, gap mellom lårene og ikke noe "gummistrikk" på håndleddene. Føler han har en kropp som passer til en 4 åring, bare i miniformat.
Jenny251210 Skrevet 17. oktober 2012 #15 Skrevet 17. oktober 2012 Snuppa mi er 22 mnd, og veier 14 kg. 88 cm.
stearin Skrevet 17. oktober 2012 #16 Skrevet 17. oktober 2012 Det viktigste er nok å se på om barnet spiser og utvikler seg normalt. Og på vektøkning generelt. Dersom vekta har stagnert en periode kan det være greit å få det sjekket. Synes ikke to år og ti kilo hørtes veldig lite ut, ihvertfall ikke om barnet ikke er veldig høyt. Det må du huske å ta med i beregning! Min datter var 10 kilo på toårskontroll (en mnd etter toårsdag), da var hun ca. 82-83 cm høy tror jeg.
marsgutt 2013 Skrevet 17. oktober 2012 #17 Skrevet 17. oktober 2012 syntes ikke det hørtes noe unormalt ut. mi e snart 6 år og veier 17 kilo hun er 116 cm. hun spiser som en helt men har altid vært slank. men hun ligger innen for det hun skal ligge på fordi. hvordan er du og far selv i kropps bygning. hun til meg har tydelig arvet mine gener.
mrsrogaland. Skrevet 17. oktober 2012 #18 Skrevet 17. oktober 2012 Min gutt på 9 mnd er 12 kg Men han er både lang og stort hode. Han er ikke tjukk, bare stor
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #19 Skrevet 18. oktober 2012 Min gutt på 9 mnd er 12 kg Men han er både lang og stort hode. Han er ikke tjukk, bare stor Min gutt var 12 kg når han var 1 år:) Han var også 12 kg når han var 2 år;) Da var kroppen helt annerledes hehe:))
1+1=4 <3 Skrevet 18. oktober 2012 #20 Skrevet 18. oktober 2012 Hehe, min er 5 mnd å veier over 9kilo:)
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2012 #21 Skrevet 18. oktober 2012 Barnet mitt er 2 år gammel, men veier bare ca 10 kg. når jeg ser andre 2 åringer så ser h*n veldig liten ut i forhold. Bruker fortsatt klær fra ifjor vinter. Er det bekymringsverdig så man burde få det sjekket eller skal man bare håpe at plutselig kommer vekta? Jeg var bekymret for min datter da hun var 2 år og bare 10 kg. Hun brukte de samme klærne som da hun var 1 år, og stagnerte skikkelig i vekst, både vekt og høyde. Men plutselig vokste hun både en og to og tre størrelser på kort tid, og er nå 3,5 år, 15 kg og 101 cm. Hun som var så liten. Nå veier hun nesten det samme som storesøster på 5 år. Og storesøster som alltid har vært ei stor jente, ser plutselig ut som tvillingsøsteren:) Fort gjort å gå innom helsestasjonen for en vektkontroll i tilfelle, hvis du er bekymret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå