Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2012 #1 Skrevet 17. oktober 2012 Noen som har hatt haste-keisersnitt 1.gang og normal fødsel este gang? Og noen som planla normal fødsel neste gang, men som likevel endte i hastesnitt igjen? Usikker på om jeg skal søke planlagt keisersnitt denne gang. Livredd for å få like dårlig opplevelse som jeg fikk med førstemann, som endte i haste-keisersnitt og langt sykehusopphold. Samtidig har jeg lyst å oppleve å føde selv. Men hører om så mange som endre i hastesnitt neste gang også...
It's all about me Skrevet 17. oktober 2012 #2 Skrevet 17. oktober 2012 Jeg hadde hastesnitt med første og igangsatt fødsel som gikk helt etter boka med andre. Hvordan nr. to skal komme ut kommer jo helt an på hvorfor første endte i hastesnitt.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2012 #3 Skrevet 17. oktober 2012 Vel, jeg hadde to identiske fødsler der jeg ikke fikk mer enn 4 cm åpning, vannet hadde gått for nesten 2 døgn siden og jeg hadde hatt rier like lenge. Det endte med høy hjertelyd hos babyene og med sistemann så var det blødning i livmoren som var grunnen.
Gjest April barn <3 Skrevet 17. oktober 2012 #4 Skrevet 17. oktober 2012 Jeg slet med å få nr 1 ut, han kilte seg i bekkenet. Tilslutt ble han veldig sliten og kom ut med hasteks. Når jeg ble gravid igjen var jeg livredd og insisterte på keisersnitt. Måtte gå i samtaler med en jordmor og det hele endte med at jeg valgte å prøve på vaginal fødsel. Nr 2 kilte seg også, heldigvis "fikk vi han løs" ved hjelp av en en fantastisk jordmor og fødestillingen. Angret ikke et sekund på at jeg valgte vaginal fødsel. Var oppe å gikk rett etter fødselen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå