Gå til innhold

Hvilken prevensjon gir minst bivirkninger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått på Yasmin, og reagerte veldig på dem. Lyst til å prøve p ring, noen som har erfaring med den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg sverger til nuvaring. den er enkel å bruke, virker lokalt, merker ikke at du har den inne, den har lite bivirkninge.

har aldri hatt mellom blødninger eller hodepine med den, det var mitt hovedproblem med p piller. hvis du ikke ønsker blødnig hver mnd setter du bare inn en ny ring etter 3 uker. bør ta ei uke opphold minst en gang hver tredje mnd da. de koster mer enn p piller og en må være obs på dato og oppbevaring ellers har jeg bare positive ting å si om den :)

Skrevet

Minst bivirkninger er det vel kondom som har, men det var neppe det du mente. Jeg har brukt p-ring tidligere og det er vel noe av det verste jeg har brukt. Jeg reagerer generelt lite på hormoner mtp humøret og slikt, men makan til styr. Måtte ta den ut hver gang vi skulle ha sex, ellers hang den seg fast og kom ut uansett. Litt turn off..,.

Jeg har hatt veldig god erfaring med Evra, (p-plaster), det kan jeg absolutt anbefale!

Skrevet

Jeg har prøvd Evra (p-plaster) og fikk en forj@&€$ migrene av dem.

P-piller og minipiller blir jeg nesten depressiv av..

P-sprøyte fikk jeg konstant blødninger av.

Nå har jeg satt inn kobberspiral, og satser på et hormonfritt prevensjonsmiddel :)

Skrevet

Jeg har prøvd:

- P-piller av omtrent alle slag: Overvektig og deprimert hormontroll med slimhinner som sahara og null sexlyst. Angst fordi jeg vimset med pillene. Ikke en slager.

- P-stav: Ikke noe stress med piller hver dag. Bedre ift overvekt og deprimert og delvis hormontroll, men fremdeles veldig tørre slimhinner. Tok ut.

- Bare kondom: Fungerer jo, men synes det er bedre uten :P

- Kobberspiral: Det som fungerer best for meg. Mensen varierer litt i mengde og varighet, men har inntrykk av at jeg blør kraftigere de første dagene enn det jeg gjorde før. Varer omtrent like lenge. Kan spotte litt etter samleie. Har en del "mensmurringer" i ryggen, og mer menssmerter, men helt overlevbart :)

Summa summarum: for meg fungerer kobberspiral desidert best, har sexlyst som fy, slimhinnene fungerer og jeg blir ikke deprimert ;)

Ei vennine av meg hadde gode erfaringer med p-ring, men har nå begynt på kobberspiral hun og siden det ble litt knot :P

Det enkleste for deg er kanskje at du bytter til et annet p-pillemerke (annet virkestoff), f.eks Cerazette, og ser om du reagerer mindre på dem. Hvis det funker bra kan du jo sette inn p-stav?

Skrevet

Jeg elsker p-ringen min! Reagerer hormonelt og med smerter ved mens, når det kommer til alle p-pillene jeg har prøvd, men P-ringen har jeg bare èn bivirkning på. Og det er at ca hvert halvår tar jeg en kondom-mnd. Så PH-.verdien blir god.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...