Har en farlig sexy mann Skrevet 17. oktober 2012 #1 Skrevet 17. oktober 2012 Jeg blir helt fortvila, jeg har jo planer om å fullamme lenge siden lillegull reagerer på melkebasert erstatning... Men nå sliter jeg med en voldsom brystbetennelse, 40 i feber på tredje dagen og hadde 200 i crp på mandag. Jeg gjør alt jeg skal, biter sammen tenna og ammer på, pumper, nesespray, antibiotika og drikke mye, men føler at jeg har mindre og mindre melk. Noen andre som har mista melka? Kan jeg gjøre noe for å få den tilbake, eller kommer den smygende når jeg er ferdig med antibiotikaen? Begynner å bli redd...
Vicky 83 Skrevet 17. oktober 2012 #2 Skrevet 17. oktober 2012 Hei! Jeg tror dette kommer til å gå fint. Jeg hadde også brystbetennelse. Klarte ikke å amme på det ene brystet på et par dager, og dermed forsvant mye av melken. Men det tok seg opp igjen. Melkemengden ble aldri den samme i begge brystene igjen, men jeg hadde nok melk. Ble rådet til å alltid starte ammingen på det brystet med minst melk slik at det ble tømt og dermed kunne øke produksjonen.
Har en farlig sexy mann Skrevet 17. oktober 2012 Forfatter #3 Skrevet 17. oktober 2012 (endret) Det er ett himla styr for å få dekket soyabasert mme, da må lillegull gjennom flere tester, og jeg vil vente så lenge som mulig før vi gjør det. Det kan være at han vokser det av seg som broren gjorde, og da kan vi skåne han for mange stikk og vondter. Satser på at melka kommer tilbake, jeg ammer og pumper annenhver time dag og natt nå, og nå kommer det ikke noenting fra det betente brystet. Jeg er sliten, har vondt og er utrolig oppgitt..! Tusen takk for svaret:) Endret 17. oktober 2012 av lihere
Underveis --> Skrevet 18. oktober 2012 #4 Skrevet 18. oktober 2012 Det at du er sliten og sikkert stresser litt, hjelper ikke. Når du blir frisk og ting normalisert seg, så vil det nok komme på plass igjen. Jeg mister fort melka når de begynner med mat, men det har ikke vært noe problem så lenge jeg bare har ammet. Nesespray var også veldig gunstig for meg! Melkeproduksjonen har forøvrig overlevd flere brystbetennelser og tette melkeganger. Gjør som du gjør og fokuser på at det ordner seg!
bønni Skrevet 18. oktober 2012 #5 Skrevet 18. oktober 2012 Uff, det hørtes vondt ut! Vil ønske deg lykke til. Og bare minne om (i tilfelle du ikke vet) at når babyen reagerer på melkebasert erstatning må også du mens du ammer holde deg unna all slags mat som inneholder melk/melkeprotein. Jeg fikk nemlig beskjed om at jeg godt kunne drikke melk selv mens jeg ammet en melkeallergisk baby... fungerte dårlig. Og det kan uansett være lurt å starte prosessen med å få dekket melkefri mme, det kan være godt å ha i flere sammenhenger, og det anbefales jo til barnet er ca 3 år dersom allergien vedvarer. Det gikk helt fint for oss, du må vel få resept på næringsmiddel av allergispesialist, og denne resepten må godkjennes av en instans (Helfo?) når den leveres til apoteket første gang. Deretter går det av seg selv, bare få fornyet resepten hvert år. Ta vare på alle kvitteringer for mme-en dere evt kjøper, så får dere tilbake pengene i etterkant. Men selvsagt ønsker jeg deg først og fremst en god ammeperiode så snart infeksjonen gir seg!!
Gjest Kornblå Skrevet 18. oktober 2012 #6 Skrevet 18. oktober 2012 Jeg tror det går fint når du blir frisk. Men har du fått rett antibiotika? Jeg måtte bytte type etter 3 dager fordi jeg ikke ble bedre, måtte også på sykehus fordi det utviklet seg en absess/innvendig verk. Helt fantastisk når det var i orden, fortsatte å fullamme. Innså at jeg hadde lett for å få tette melkeganger og tok Lecetin. God bedring!
Togullunger Skrevet 18. oktober 2012 #7 Skrevet 18. oktober 2012 Jeg har også god erfaring med Lecitin. Fikk tette melkeganger stadig vekk inntil jeg begynte med det. Ammehjelpen anbefaler også SPC flakes som du får kjøpt på helsekost butikk. http://ammehjelpen.no/artikkel/65/Brystbetennelse-forebygging-med-SPC-flakes
Har en farlig sexy mann Skrevet 19. oktober 2012 Forfatter #8 Skrevet 19. oktober 2012 Takk for flere gode svar Nå har det retta seg litt, men har fortsatt litt lite melk i forhold til før. Formen er stigende, feberen har endelig sluppet taket, og smertene i kroppen er lettere. Jeg håper det retter seg litt mer for hver dag! Skal sjekke ut Lecitin, takk for tipset! Ang melkeallergien, så er det enda ikke påvist, men jeg rører ingen melkebaserte produkter selv, og det går helt fin. Jeg tenkte å prøve å gi han melkebasert mme når han runder 6 mnd (hvis melka mi varer så lenge), og om han fortsatt reagerer, så tar vi han med til utredning. Jeg vil vente litt med det, det er en lang prosess her hvertfall, og det kan jo være at han har umodne tarmer enda. Ha en fin dag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå