Gå til innhold

Legen min anbefalte mer barnevakt.

Anbefalte innlegg

Gjest April barn <3
Skrevet (endret)

Jeg er utbrent etter tungt svangerskap,jobb, skole, eldstesønn sin sykdom og minsten som ikke sover! Mannen min er også sliten, han har vært flink å hjelpe til etter jobb. Han har en krevende jobb så han har sluppet nattevåk med barna, har heller vekket han i fem tiden når det har vært ille.

Jeg har vært i dårlig form i det siste,dro derfor til lege. Han var helt klar på at kroppen min sa tydelig ifra pga søvnmangel. Han mente at hvis jeg fortsatte å hvile så lite så kom jeg til å møte veggen om kort tid.

Nå har jeg bursdag straks og mannen min kom med forslag om at vi kunne spise ute og sove på hotell en natt. Eldste kan være hos farmor og farfar. Yngste hjemme hos oss sammen med mormor som kjenner han godt, hun har passet han noen ganger på dagtid.

En kjempefin tanke.. Men jeg får ikke til.

Yngste er bare seks mnd. Han ammer ikke og jeg trenger virkelig å sove.

Synes det er utenkelig å dra fra lille gutten.

Er det riktig av meg å tenke slik eller er jeg bare hønemor?

Endret av April barn <3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

trenger jo bare gi dem vekk noen timer,ikke flere dager :)

Skrevet

Hvordan tror du lillegutt og storegutt har det når du ligger til sengs fullstendig apatisk i flere mnd pga. et møte med den berømte veggen?

Tror du ikke de setter mer pris på en natt, eller flere hos omsorgsfulle besteforeldre som koser seg med dem?

Vet du at du må være noe for deg selv for å ha påfyll til andre?

Blås i å la alle andre sine historier påvirke deg, nå er du sliten, nå trenger du hvile. Hva Birgitte i nr. 13 gjør er helt urelevant for deg. DU er du og du må lytte til kroppen din!

Dra på hotell!

Gjest Heartbroken
Skrevet

Noe av det viktigste en mamma (og pappa) må gjøre for barna sine er å prøve å holde seg frisk.

Nå har du fått et varsko om at ting ikke er bra og får en sjanse til å forebygge.

Det er ingenting i veien med å være hønemor, men du er nødt til å passe på deg selv for å kunne passe godt nok på barna dine.

Ta imot tilbudet om barnevakt og nyt både det å være alene med mannen og ikke minst å få sove til du våkner av deg selv.

Barna får det helt sikkert strålende hos besteforeldrene.

Skrevet

Slenger meg på de andre, det er klart at det beste for barna er foreldre med overskudd! I tillegg er det bra for barna å få et forhold til flere voksne enn foreldrene, som en bonus er det jo fantastisk kjekt for besteforeldrene også! Hvis du er veldig sliten og ikke helt vil 'slippe' ennå, hva med barnevakt mens du er i huset, så kan du sove en god middagshvil, samtidig som du ikke er langt unna?

Men jeg er helt enig med dem over at du og mannen din fortjener litt barnefri, dra på hotell og kos dere! :-)

Skrevet

Jeg hadde dratt! Vår lille er 3mnd og er mye hos besteforeldrene sine. Det er slitsomt med en krevende baby i hus, og vi trenger å få hentet oss inn så vi har overskudd. Vi trenger også å komme i mål med oppussingen av huset som ble forsinket pga langvarig sykdom. Jeg vet at de tar veldig godt vare på babyen og vi trenger litt pusterom. Synes ikke vi er dårlige foreldre av den grunn. Om 2 uker skal den lille sove der over natten, det har vi ikke gjort enda. Men jeg gleder meg veldig til det, til å få sove en hel natt og til å ha alenetid sammen med mannen min! Som nevnt i et annet innlegg her er det mye bedre å sørge for avlastning innimellom nå enn å måtte ty til langvarig avlastning senere om du "møter veggen". Det blir ikke enklere å la andre slippe til da i alle fall! Ta vare på deg selv, da tar du vare på barna!

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Kan forstå det er vanskerlig, men når kroppen er på randen av sammenbrudd, så bør du følge legens råd, så du får hvile, for det er virkerlig ikke moro når du først møter veggen, det vil gå ut over ungene dine. Bedre å gi seg selv sjansen til å få igjen noe energi, enn å la det surre og gå til det er full stopp, for når det først stopper, så er det ikke en god natt med søvn som løser det, det kan ta månder.

Skrevet

En god omsorgsperson trenger å opprettholde sin omsorgsevne.

Det gjør du blant annet ved å ta vare på deg selv.

Gjest Kornblå
Skrevet

Mannen din må være med å dele mer på nettene.Var selv i tilsvarende situasjon som deg. I samråd med lege var løsningen at vi tok annen hver natt, det som hadde "fri" sov på sofaen med ørepropper.

mannen min har også krevende jobb.

Skrevet

Ta vare på deg selv! Det er ingen andre som gjør det.

La besteforeldre ha barnet noen timer om du er ukomfortabel med en hel natt. Sov litt. Ha litt -deg- tid. Du er nødt til å tenke på deg selv også, som det nevnes over her, for at du skal kunne fungere optimalt for barnet ditt.

Du skal ikek ha dårlig samvittighet for å ta vare på deg selv :)

Skrevet

Jeg fikk en gang høre at en god soldat sover når han kan, men vettu hva?

En god forelder sover når enn kan.

Du trenger å sove og ha litt tid for deg selv.

Skrevet

Så la vær da, og gå heller på veggen? Skjønner virkelig ikke hva du spør om, ramser opp alt som er ille, og at alle mener du trenger hvile, men du viiiiiil ikke. Er lov å tenke selv altså. Her står jeg på kanten av et stup og føler jeg snart detter ned, men kan jo ikke ta imot hjelp. Hva vil du oppnå?

Gjest April barn <3
Skrevet (endret)

Hvis du bare svarte for å være frekk anonym så kan du stikke en annen plass, for jeg er ikke interessert i å bruke energi på drittkjerringer.

Til alle dere andre:

Tusen takk for gode ord og tilbakemeldinger!

Klarte ikke tenke lengre en akkurat de timene barna skulle bli passet på av andre. Dere hjalp meg å sette ting i perspektiv.

Ser nå at det beste vil være å takke ja til tilbudet fra gubben.. Og kanskje tilogmed driste seg til å spørre etter mer avlastning fra besteforeldre på dagtid innimellom :) Barna liker besteforeldre masse og elsker å tilbringe tid sammen med de.

Til deg som svarte at din mann var nødt til å ta mer på natten:

Synes det er flott at dere fant en løsning som funker for dere.

Samtidig må jeg nesten si at ikke alle har de samme forutsetninger og selv om den løsningen funker for dere er det ikke gitt at den passer alle.

Endret av April barn <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...