Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2012 #1 Skrevet 17. oktober 2012 Kan man fortsatt bruke p-piller om man nærmer seg 40? Jeg vet det er et dumt spørsmål altså. Men, er det anbefalt. Jeg mener, jo eldre man blir jo mer øker vel sannsynligheten for blodpropp el., selv om helsa egentlig er OK? Jeg har aldri helt likt p-piller, man legger på seg litt, og blir litt annerledes i hormoner og humør, og man må huske pillen hele tiden. Men, fordel er at man kanskje kan slippe mensen? Er det godkjent av leger nå at man tar piller hele tiden og dropper de dumme pausene? Jeg kunne veldig godt tenke meg å slippe mensen.... Så er det disse spiralene. Jeg blør mye når jeg har mensen, og da kan jeg vel ikke få satt i den kobberspiralen, er det ikke sånn? Hvordan er det med hormonspiralen? Og hvordan fungerer de spiralene? Jeg synes det høres så ekkelt ut å gå med en spiral plassert inni der, og holder den seg på plass da? Hva annet? Hva gjør man når man nærmer seg de 40? hva gjør dere?
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2012 #2 Skrevet 17. oktober 2012 anbefaler hormonspiral. Nå er ikke jeg 40 før om 10 år men jeg skal alikevel ha spiral frem til jeg ikke lenger har behov for det. Moren min hadde spiral til hun var 50 eller noe. Ikke pga fruktbarheten for min far er steril, men pga smerter og blødninger. Det er ikke ekkelt å ha spiral. Man kjenner den ikke. Jeg har ingen ubehag med den. Ingen mens, ingen smerter. Den er jo bitteliten og strådene som stikker ut av livmorhalsen bøyer seg og legger seg rundt mormunnen. Ingen ubehag i det hele tatt. Man slipper å tenke på piller, og veldig mange/de aller fleste får sparsommelige blødninger eller ingen blødning i det hele tatt.
Hybelkanina Skrevet 17. oktober 2012 #3 Skrevet 17. oktober 2012 Tror spiral er en grei løsning. Vi har fortsatt et par år igjen til 40 her både mannen og jeg, men vi er enige om at vi har fått de barna vi skal ha, så nå blir det sterilisering av mannen her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå