Gå til innhold

Lurer på hvilket gen jeg mangler..

Anbefalte innlegg

Skrevet

som ikke klarer å tenke at "Jippi, nå er det snart jul igjen!!" Det blir mer sånn "oooooofffffff, nå nærme den der forbaska juledritten seg igjen" Jeg klarer ikke se det koselige i julen, synes hele greia er det ork med ting og tang så skal kjøpes, bakes, lages, pyntes. Handle for tusenvis av penger i gaver til folk som egentlig ikke trenger noe av det de får, kjøpe massevis av drittmat og frukt og snop som ingen av oss har godt av å spise. Og for ikke å glemme familieselskapene da; sitte i timevis å snakke med familiemedlemmer du nesten ikke visste du hadde mens du stapper trynet full av snop, kaker og annet dritt. Dersom politikerene går inn for å avskaffe julen, skal jeg stå først i rekka og appludere! Jeg gleder meg til 1.januar, da skal juledritten ut av huset også er det et helt år til neste gang det skal inn igjen!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt enig, og attpåtil klarte jeg å få unge 1 juledag. Enda mer å gjøre :P

Skrevet

Det er nok mange som synes julen er ork og ikke bare kos.

Julen er litt ødelagt for min del siden familien til samboeren ikke har helt samme verdier som jeg er oppvokst med.

I tillegg har søsteren min funnet en samboer, som selv er kjempekoselig og godt likt, men han har noen voksne barn som jeg føler noen ganger har kommet til jorden for å gjøre livet hans og hans nære familie surt..

Så jeg gleder meg ikke lenger til alle julens dager, men koser meg med det jeg kan og liker ved julen.

Julemusikk, rydde og pynte til jul, baking med og uten barn og familie, julegrøt, familiemiddager og kos :D :D

Julegavhandling pleier også å være på listen, men pga helsa gruer jeg meg også...

Prøv å finne noen ting som du koser deg med og la resten være som det er :)

Skrevet

Blir helt gira bare jeg ser ordet JUL Jeg :D Heldigvis har jeg like julegal samboer, hvis ikke hadde jeg gått på veggen tror jeg. Gleeeder meg allerede!! :D

Skrevet

He-he.... vet ikke helt hvilket gen det er, men vet at det du mangler har fått skade hos meg ;)

Jeg eeeelsket julen da jeg var lita!! Men jeg var alltid den eneste ungen som ikke var så opptatt av hva jeg kom til å få, var mer opptatt av hvor kjekt det var med ting man kunne gjøre sammen, maten, de koselige forberedelsene, jeg elsket de positive forventningene i hele adventstiden mer enn selve julekvelden. Jeg tenkte ut gaver til de aller nærmeste hele året, og fant ting de ønsket seg innenfor mitt begrensede budsjett, og elsket å pakke inn ting slik at ingen kunne gjette hva de fikk. På julaften gledet jeg meg selvfølgelig til å åpne gavene mine jeg også, men jeg gledet meg mer til selve middagen.

Nå er jeg motsatt, dessverre. Men det har nok mest med min familie- og livssituasjon å gjøre. Ingen familie å "feire" med, julene har vært alt fra kjempestressende emotionelt til et rent h.... enkelte juler jeg har forsøkt å feire med familien. St. Hansaften har jeg i mange år blitt stresset, for da begynner det halvåret som nærmer seg jul. Dårlig økonomi har gjort at gaver har vært utelukket. å sitte i familieselskap og snakke hyggelig for deretter å høre deg bli baksnakket i ettertid har jeg også sluttet med. Så nå bare gruer jeg meg til jul... :/

Unngår bevisst alle juletrådene som allerede er kommet her inne. ..

Men jeg håper jeg en gang finner tilbake til min barndoms juleglede, for det var en utrolig god følelse :)

Skrevet

Er litt enig. Det er ikke kos med alt styret for å kjøpe gaver, handle inn til pakkekalender, vaske, rydde, osv. Men når jula først er der, DA er det kos så det holder :)

Skrevet

Jeg har begynt å handle til kalender til ungene og julegaver nå. Så da har jeg gooood tid til å kikke rundt og gjøre gode kupp. Syns det er veldig gøy å gi gaver som mottaker blir glad for. Jeg gleder meg også til å bake med ungene,kjøpe fine klær de kan pynte seg med, se de åpne gavene sine. Åååå...herlig! :D har ikke vært så glad i jula de siste årene, men etter at ungene kom gleder jeg meg masse til å glede de med en fin jul! :)

Skrevet

Hvordan var det da du selv var barn da? Gledet du deg til jul da? Var julen magisk? Har du noen gode minner? Eller var ikke julen så spesiell da heller?

For meg er julen fortsatt magisk og herlig, men det tror jeg har noe med alle de gode minnene fra min egen barndom. For meg har alltid julen vært noe helt spesielt, og jeg har også kommet inn i en svigerfamilie som liker julen, så da er det naturlig å overføre dette. Og nå er det barna vi ønsker å skape magien for. For meg handler julen først og framst om familie, lys i mørket, kos og ro. Jeg stresser ikke med juletingene, men koser meg med dem. Jeg liker å gi, liker å finne gaver til andre, liker å bake julekaker, liker å tenne lys over hele huset og skape glede og stemning. Men forstår jo at det blir noe annet om man ikke har den indre gleden i seg.

Hva med å finne tilbake til din barndomsjul (dersom denne var bra da) og ha som mål å senke skuldrene, slappe av og lage magi for barna dine? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...