Gå til innhold

Åndenes sokk


Anbefalte innlegg

Gjest sug lut
Skrevet (endret)

Brukt "lunsjen" til å sortere sokker etter maratonvask. Resultat: sammenlagt 31 enkemenn i enkemann-skuffen, hvorfra som kjent bare noen få kommer ut igjen enda jeg gir dem sjansen ved hver vask. Så nå skal jeg kontake TVNorge og høre om de er interessert i et nytt tv-konsept, nemlig åNDENES SOKK - "Mystiske og uforklarlige opplevelser i vaskeprosessen". 31 faktisk - må jo være verdensrekord, og ti nye bare i dag.

Endret av sug lut
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det er bare sokkene som lever sitt eget liv ;)

Gjest sug lut
Skrevet

Ikke sant? Vet ikke hvorfor redigering av skrivefeil (dvs forsøk på å få stor forbokstav i åndenes og i Sokk samtidig, hvilket pga Æøå-helvete her inne ikke gikk) førte til at det ble to innlegg, og slette-eget-innlegg funker ikke heller.

Skrevet

Så du skrev på ris og ros, tenkte på å stalke deg litt og skrive svar der inne.

 

Uuuuuhuuu, sokkenes hevn :P

Gjest sug lut
Skrevet

Så du skrev på ris og ros, tenkte på å stalke deg litt og skrive svar der inne.

 

Uuuuuhuuu, sokkenes hevn :P

Revenge of the Sock Puppet!
Gjest Siklerotte
Skrevet

Hvis jeg skal være helt ærlig, og det er jeg jo ofte, så vet jeg veldig godt hvorfor det mangler enormt mange sokkepar i mitt hus. Hver gang jeg kler av meg, tenker jeg at jeg egentlig ikke orker å legge det pent, så jeg slenger det på gulvet. Dagen etter tar jeg bare med meg buksen og kaster den til vask, for jeg orker ikke å henge/legge den pent. Da følger det typisk en sokk med, og en sokk blir igjen på gulvet. Kanskje under sengen. Så går det noen dager, uker, eller mnd. (alt ettersom), og jeg finner diverse sokker litt her og litt der. Noen har jeg bare kastet i nederste hylle i klesskapet (lat, jeg vet), mens andre har ligget og nedstøvet i flere mnd. Og da blir det en litt for stor jobb for meg å skulle finne par, og så har jeg allerede kastet sokkene som ikke er i par, for jeg tenker at jeg aldri kommer så langt. Og så må jeg ut og kjøpe nye sokker igjen. Det er med andre ord en stor fordel at jeg nesten bare bruker kjoler og dermed strømpebukse. Konklusjon: du har sikkert sånne som meg i familien din.

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg har definitivt en sånn som deg i familien, ja, det er en av oss som står for 21 av de 31, og de andre ti er det mer håp for, tross alt. Men vedkommende har jo også meg i familien som faktisk rydder unna, tar vare på og prøver å gjenforene som en annen Tore på Sporet, og da er det så rart at jeg likevel sitter med full enkemannskuff... Det festlige er at det kan ta måneder før noen dukker opp igjen, og da alltid samtidig med at opptil flere andre forsvinner. Jeg synes det smaker av mafia.

Skrevet

Vi har en meget glupsk støvsuger, som har mange sokkeliv på samvittigheten. Stakkarne ligger gjerne igjen under sofa eller seng, aner fred og ingen fare... Og så: Svupp, borte.

Gjest amandine
Skrevet

Hos oss ligger alltid sokker i sofaen. ARGH! Er belemret med en mann og tre barn som alle kronisk legger fra seg sokker i sofaen. Selv går jeg alltid barbent, så min skyld er det ikke. Dog tar jeg som oftest grrrende ryddejobben.... Lykke til medsorteringen!

Skrevet

I vår familie er vi tre (meg inkludert) som har en tendens til å ta av oss sokkene. Vi er imidlertid også én (meg inkludert) med særdeles gode ryddeegenskaper. Sokker legges altså "overalt", men havner allikevel i haugen med ting som skal i vaskemaskinen. I vår familie er vi to (meg inkludert) som deler på 50 par like sokker. Sjansen for enkemenn (morsomt uttrykk!) er dermed nesten halvert.

Gjest sug lut
Skrevet

I vår familie er vi tre (meg inkludert) som har en tendens til å ta av oss sokkene. Vi er imidlertid også én (meg inkludert) med særdeles gode ryddeegenskaper. Sokker legges altså "overalt", men havner allikevel i haugen med ting som skal i vaskemaskinen. I vår familie er vi to (meg inkludert) som deler på 50 par like sokker. Sjansen for enkemenn (morsomt uttrykk!) er dermed nesten halvert.

Her er vi liksom spredt fra str 36 til 46 så å dele sokker er litt vanskelig... så jeg har forsøkt å i stedet kjøpe veldig mange like par av gangen som igjen er helt ulike de andre gruppene... men det er fremdeles enkemenn i skuffen...
Skrevet

Brukt "lunsjen" til å sortere sokker etter maratonvask. Resultat: sammenlagt 31 enkemenn i enkemann-skuffen, hvorfra som kjent bare noen få kommer ut igjen enda jeg gir dem sjansen ved hver vask. Så nå skal jeg kontake TVNorge og høre om de er interessert i et nytt tv-konsept, nemlig åNDENES SOKK - "Mystiske og uforklarlige opplevelser i vaskeprosessen". 31 faktisk - må jo være verdensrekord, og ti nye bare i dag.

 

Skilsmissestatistikken gikk kraftig ned her i huset etter at jeg innførte obligatorisk seksuelt samkvem for sokker i skittentøyskurven.

Skrevet

Liten har sokker i alle farger og varianter, sjeldent det er enslige.

 

Stor har jeg gått over til å kjøpe bare sorte dressmannsokker da finnes det ikke single, bare uten partner for en dag. Men før det så krydde det av enkemenn.

 

A mor har et merkelig fenomen. Alle mine "lange" sokker har partner, men blant ankelsokkene kryr det av enkemenn.

Gjest sug lut
Skrevet

Hvis man skulle få alle de store inn i "svart Dressmann", hvilket jeg def ser godene ved, så vil det ta så lang tid med utfasing av annet (kan jo ikke brått kaste dusinvis av sokker) at Dressmann garantert har endret modell tre ganger i løpet av den tiden, og da er vi like langt, bare at vi da har *nesten* like sorte sokker som skal samkjøres. Men skulle sokkenissen brått spise alle på en gang så jeg kan kjøpe en hel generasjon like sokker ville det definitivt fremme sinnets munterhet.

 

Anne-B., jeg har innført sokkesex i skittentøyet - men tror sokkene er frigide, evt at jeg talte for døve ører.

 

Ziva, enig, ankelsokker gjør hva faan de vil alltid.

Gjest amandine
Skrevet

Hvis man skulle få alle de store inn i "svart Dressmann", hvilket jeg def ser godene ved, så vil det ta så lang tid med utfasing av annet (kan jo ikke brått kaste dusinvis av sokker) at Dressmann garantert har endret modell tre ganger i løpet av den tiden, og da er vi like langt, bare at vi da har *nesten* like sorte sokker som skal samkjøres. Men skulle sokkenissen brått spise alle på en gang så jeg kan kjøpe en hel generasjon like sokker ville det definitivt fremme sinnets munterhet.

 

Anne-B., jeg har innført sokkesex i skittentøyet - men tror sokkene er frigide, evt at jeg talte for døve ører.

 

Ziva, enig, ankelsokker gjør hva faan de vil alltid.

Enkel utfasing skjedde her i huset i sommer. Da hadde jeg fått nok av "skal ikke nevne navn"s svarte NESTEN LIKE sokker. Det er jo tross alt forbruksvare. Jeg kastet med hard hånd. Og helt alvorlig. Hvor mange par trengs? Jeg kjøpte 15 par bambussokker på fretex(de er usannsynlig gode, og fretex har en eller annen deal med produsenten så de er rimeligere der, tror 45 kr pr 2 par). Alle er like, jeg blir ikke sur, og hvis ikke 15 sokkepar er nok, ja da har man et stort fotsvetteproblem. Forøvrig er bambus som kjent bakterieuvennlig og miljøvennlig i samme slengen, ergo mindre tåfis og gladere Moder Jord. Nå får han ikke nye sokker før tidligst neste år.
Skrevet

Nesten like er godt nok og tel som par her i huset.

Skrevet

Liten har sokker i alle farger og varianter, sjeldent det er enslige.

 

Stor har jeg gått over til å kjøpe bare sorte dressmannsokker da finnes det ikke single, bare uten partner for en dag. Men før det så krydde det av enkemenn.

 

A mor har et merkelig fenomen. Alle mine "lange" sokker har partner, men blant ankelsokkene kryr det av enkemenn.

Ja, hva er det med det?? Hvorfor er skilsmissestatistikken så høy blant anklene? Ikke bare stikker den ene, men her stikker BEGGE! Ikke bare det, de tar med seg ungene også(Les: babysokker) Er det meg det er noe galt med?

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Jeg har kjøpt inn sokker til mannen i kun en stil så ikke det spiller noen rolle hvilke som hører sammen, ungens sokker forsvinner oftere i barnehagen enn i vasken så der kjøpes det nye ofte og mine har på overraskende vis holdt sammen for det meste :)

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Her er det 3 typer sokker. Hvite ankelsoper, svarte vanlige sokker og snupp sine miniatyr sokker. Alt gikk bra frem til mamma kom hjem fra USA med MENGDER av merkesokker... Så nå er jeg like langt igjen.. Lacoste og Calvin Klein har seg som aldri før, en Nike er på rømmen og de andre brukes da helt hipp som happ nå... Sånn går no dagan..

Gjest Tullmusa83
Skrevet

Noen dager frister det å gå tilbake til gamle takter. Kjøpe fargerike flotte sokker og konsekvent gå med en av hver.

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg har prøvd å introdusere ideen her, men ser ikke det store gjennomslaget i brukergruppe 10-19.

Skrevet

Har merkelig nok svært få skilsmissepar i skuffene her. Har en liten bunke på kankskje 5sokker og stort sett dukker den andre opp med neste vask. Syndromet "en sokk igjen i buksebenet" er et kjent fenomen blant mine sokker, barna tar av seg sokker i tide og utide, men siden jeg har lært meg å alltid sjekke under sofa og lignende før støvsugeren får herje villt så finne rjeg stadig tilbake til riktig sokkepar mens mannen er veldig glad i sokkeelskov i skittentøykurven.

 

Problemet her er heller at det blir hull i sokkene hele tida. Kronisk hull i sokkene faktisk

Skrevet

Hvis man skulle få alle de store inn i "svart Dressmann", hvilket jeg def ser godene ved, så vil det ta så lang tid med utfasing av annet (kan jo ikke brått kaste dusinvis av sokker) at Dressmann garantert har endret modell tre ganger i løpet av den tiden, og da er vi like langt, bare at vi da har *nesten* like sorte sokker som skal samkjøres. Men skulle sokkenissen brått spise alle på en gang så jeg kan kjøpe en hel generasjon like sokker ville det definitivt fremme sinnets munterhet.

 

Anne-B., jeg har innført sokkesex i skittentøyet - men tror sokkene er frigide, evt at jeg talte for døve ører.

 

Ziva, enig, ankelsokker gjør hva faan de vil alltid.

Enkel utfasing skjedde her i huset i sommer. Da hadde jeg fått nok av "skal ikke nevne navn"s svarte NESTEN LIKE sokker. Det er jo tross alt forbruksvare. Jeg kastet med hard hånd. Og helt alvorlig. Hvor mange par trengs? Jeg kjøpte 15 par bambussokker på fretex(de er usannsynlig gode, og fretex har en eller annen deal med produsenten så de er rimeligere der, tror 45 kr pr 2 par). Alle er like, jeg blir ikke sur, og hvis ikke 15 sokkepar er nok, ja da har man et stort fotsvetteproblem. Forøvrig er bambus som kjent bakterieuvennlig og miljøvennlig i samme slengen, ergo mindre tåfis og gladere Moder Jord. Nå får han ikke nye sokker før tidligst neste år.

 

Jeg gjorde det samme som amandine, kastet alle gamle sokker og innkjøpte altså en stor pool med like sokker til meg og 13-åringen. Da kan vi i et par år gledes over at 2/5 av husets sokker lever i et lykkelig polygomant samfunn og kan ha seg med hvem som helst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...