Gå til innhold

Kvalmen..


-Lane-

Anbefalte innlegg

Da kom kvalmen til meg igjen for 1 ukes tid siden. Blir bare verre og verre.. Kaster opp, formen er elendig. Har to barn fra før så har vært gjennom dette tidligere. Når vi diskuterte å prøve på nummer 3 så spurte mannen om jeg virkelig var klar for kvalmen igjen. Jeg har tydeligvis fortrengt hvor grusomt dette er.. I tillegg er mannen borte den neste måneden så jeg har ingen som kan dulle med meg heller (snufs).

 

Har prøvd alt av kjerringråd, afipran, akupunktur har jeg prøvd tidligere svangerskap uten effekt. Jeg vet ikke mine arme råd..

 

Hvordan er det med dere? Kvikke og raske eller slappe og dvaske:

:wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også veldig kvalm. Kvalmen er der hele døgnet, og jeg spyr flere ganger om dagen.

Dette er min første graviditet, så jeg ante ikke hva jeg gikk til.

Nå har jeg vært sykemeldt i ei uke, og er sykemeldt til og med den 26.

Håper på snarlig bedring for oss begge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja håper det blir bedre snart.. Tanken på at dette skal vare til uke 12-14 (eller lenger) er grusom. Jeg er i uke 6 + 3 nå så det er lenge til.

Jeg prøver meg frem nå med å spise lite, spise mye, spise ofte, spise sjelden. Starter dagen med noen kjeks på senga, men rekker akkurat å komme meg på badet før de kommer opp igjen. Om det ikke blir bedring de nærmeste dagene så må jeg til legen for å be om sykemelding jeg også. Jobben kan dårlig å kombineres med dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg kaster ikke opp, men er kvalm nesten hver dag og nesten hele dagen. Var ikke det med førstemann, så dette var nytt for meg gitt :) Jobber i bhg og brekker meg av alt mulig (barn som griser med mat, bæsjelukt, varmlunsj) Stod å brakk meg mens jeg laget middag igår, så det ble ikke så mye mat på meg når det var ferdig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalm, trøtt, tett i nesa, svimmel, vondt i hodet, fryser...

 

Men i juni har jeg en baby på brystet, og det er veldig verdt det <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde kvalmen var over jeg;).. hadde flere fine kvalmefrie dager her, men idag kom den stormende gitt. Har ikke kastet opp i dette svangerskapet, enda, og har vært sjelglad for det! Men nå idag er jeg jammen ikke sikker på om jeg slipper unna nå heller.

Er 8+5 idag og har klart å kontrollere kvalmen med å spise ofte og lite til nå. Men idag... hmm.. da lurer jeg virkelig på om det skal bli som sist gang.. spy 24/7 frem til uke 15:(

 

Frem til nå har jeg vært mest trøtt.. og synes jeg bare blir trøttere og trøttere. Sov 4 timer midt på dagen igår, frem til kl. 15.30.. og var trøtt og gjespet igjen ved åtte, halv-ni tiden på kvelden igjen;)

Trøster meg med som du sier castoslo: i juni kommer premien. Og det blir siste for min del:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...