meg83 Skrevet 17. oktober 2012 #1 Skrevet 17. oktober 2012 Er fullt sykmelding pga. svangerskapsplager, t.o.m. i morgen i første omgang. Legen min er lite forståelsesfull og prøver å få meg i jobb, noe jeg ser på som urealistisk for øyeblikket. Hvis han presser meg, kommer jeg til å bytte fastlege, men det kan vel ikke skje før månedsskiftet. Er det da lov å bruke egenmeldinger i mellomtiden?
gutt 2011 <3 jente 2013 Skrevet 17. oktober 2012 #2 Skrevet 17. oktober 2012 Kan ikke bruke egenmelding de første 14 dagene etter sykemelding. Da blir det regnet som fri uten lønn
tigergutt<3 Skrevet 20. oktober 2012 #3 Skrevet 20. oktober 2012 Vil jo tro at plagene dine ikke er alvorlig nok til at du trenger full sykemelding hvis legen er vanskelig. Arbeidsplassen skal jo tilrettelegge for deg slik at du kan være mest mulig på jobb.
meg83 Skrevet 21. oktober 2012 Forfatter #4 Skrevet 21. oktober 2012 Nå er det jo ikke alle leger som er like forståelsesfulle, og jo, det var jo hele poenget mitt, at jeg pr. dags dato ikke er i stand til å jobbe. Kan jo være at jeg kjenner det litt bedre på kroppen enn legen!? Har ingenting med å ikke ønske å jobbe å gjøre... Når en uke etter uke bare orker å ligge på sofaen, skal jeg love at litt jobbing hadde vært deilig, om en klarte.. Takk for svar, Maje! Ser ut til at det ordner seg likevel...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå