Gå til innhold

Dere som sier at dere fødet i uke

Anbefalte innlegg

Skrevet

37, f.eks. Betyr det at dere fødet etter 36 fullgåtte uker, ala 36+4, eller etter 37 uker, at dere var f.eks. 37+4?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fødte i uke 37+3, og sier at jeg fødte i uke 37 :)

Skrevet

Jeg fødte 38 + 6 og sier jeg fødte i uke 39 :)

Skrevet

Jeg fødte i uke 37+ 2 og sier jeg fødte i uke 37.

Men nå så er jeg i uke 34+ 2 men sier jeg er i uke 35 ;)

Men til lege sier jeg 34+2. ;)

Skrevet

Sier jeg fødte 17 dager før termin jeg ;)

Skrevet

FØR. Dvs, jeg er i uke 23 nå, men er 22 + 4.

FØdte i uke 35, dvs 34 + 6.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hehe, jeg fødte og x antall dager FøR termin. Har aldri hengt meg opp i hvilken uke det var

Skrevet

Aldri tenkt på... Men da fødte jeg i uke 43 da...?

Skrevet

Nei, det er det ikke... :) Barn som er født før uke 37 er premature, og barnet mitt ble født prematur i uke 36+0. Så da må vel uke 37 være 37+0 - 37+6? :) Jeg har i allefall aldri begynt å si at jeg er i f.eks uke 30 FøR jeg har vært 30+0, og har aldri vært borti jordmødre eller leger som har gjort noe annet heller.

Men har vært borti en hel del andre som har sagt "Nei, jeg er i uke 35 jeg..! Eller, egentlig 34+1, men jeg sier 35..!"

Skrevet

Nei, det er det ikke... :) Barn som er fØdt fØr uke 37 er premature, og barnet mitt ble fØdt prematur i uke 36+0. Så da må vel uke 37 være 37+0 - 37+6? :) Jeg har i allefall aldri begynt å si at jeg er i f.eks uke 30 FØR jeg har vært 30+0, og har aldri vært borti jordmØdre eller leger som har gjort noe annet heller.

Men har vært borti en hel del andre som har sagt "Nei, jeg er i uke 35 jeg..! Eller, egentlig 34+1, men jeg sier 35..!"

Og syns det er like teit hver gang..........

Skrevet

Jeg fødte i uke 33 (33+5)

Andre mann i uke 34 (34+4)

Gjest Mrs. Careface
Skrevet

Fødte i uke 39+0 jeg så sier altså i uke 39 :) 9 dager før termin :)

Skrevet

Nei, det er det ikke... :) Barn som er fØdt fØr uke 37 er premature, og barnet mitt ble fØdt prematur i uke 36+0. Så da må vel uke 37 være 37+0 - 37+6? :) Jeg har i allefall aldri begynt å si at jeg er i f.eks uke 30 FØR jeg har vært 30+0, og har aldri vært borti jordmØdre eller leger som har gjort noe annet heller.

DERFOR sier vi feks at vi er "i uke 36" når vi er 35 + et eller annet på vei:

"Dette med hvilken uke man er i, er ikke lett.

Men det er slik at når du for eksempel får opp uke 14 her, i forhold til teminen din, så betyr det at du har 13 fullgåtte uker bak deg og er x antall dager inne i din 14. uke."

Samme greie som at det 20. århundre var fra 1900-1999. Vi er feks inne i det 21. århundret nå, selv om vi selvsagt ikke har kommet til år 2100 enda. Det er en helt elementær "tidsregningsmåte".

Skrevet

Akkurat det med hvordan man sier det er veldig forvirrende for folk, derfor har jeg pleid å si at jeg fødte tolv dager før termin og fire dager etter termin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...