Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2012 #1 Skrevet 17. oktober 2012 ... hva synes dere om influensavaksinen? Synes dere at helsepersonell bør ta den? Eller er det greit at din KOLSsyke/hjertesyke nære slektning blir smittet av helsepersonell når de er innlagt? Influensa tar en god del liv hver sesong og de som er syke og skrøpelige er mest utsatt og det er jo gjerne de som er på sykehus. Eller bør de også la vær å ta vaksine de også?
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2012 #2 Skrevet 17. oktober 2012 Det er farlig å leve, og skal vi "forsikre" oss mot absolutt alt så får vi det travelt. Jeg mener at er man så dårlig av kols eller hjertesykdom at man kan dø av en vanlig influensa så har man trolig ikke så lenge igjen uansett. Da må det bli opp til den enkelte som er så syk å ta vaksinen om de føler seg tryggere med den. Influensavaksinen er jo i utgangspunktet laget ift de virusstammene man antar vil være årets... men det er ikke alltid man treffer. I tillegg er man ikke fullt ut beskyttet mot andre virusstammer selv om man har tatt en vaksine, det er alltid mange ulike virustyper som skaper forkjølelser og influensaer. Jeg synes ikke at helsepersonell skal tvinges til å ta influensavaksiner! Det finnes vel ingen steder det finnes mer smitte enn på sykehus, og helsepersonells evt forkjølelser eller influensa er en forsvinnende liten del av dette. Man unngår selvfølgelig de aller dårligste pasientene om man begynner å bli dårlig selv. Hver enkelt bør selv få bestemme om man vil/skal ta vaksiner eller ikke!
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2012 #3 Skrevet 17. oktober 2012 Fy, så usolidarisk. Jeg synes alle som kan burde ta influensavaksine + oppdateringer av barnevaksinene. Tenke seg til å spre smitte med viten og vilje. Vaksiner burde ikke vært valgfritt. Spesielt barn bør få vaksiner. Hva er det folk tenker med?
valkyrien Skrevet 17. oktober 2012 #4 Skrevet 17. oktober 2012 Ingen bør tvinges til å vaksinere seg, så helsepersonell må også få velge selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå