Gå til innhold

Samsung Galaxy et eller annet....mobilt nettverk

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jentungen kjøpte seg mobil igår, men jeg får ikke skrudd av mobilt nettverk. Noen som vet hvordan dette gjøres? Har satt opp wi-fi til det trådløse nettet hjemme, og det går fint ann og skru av og på. Men det mobile nettet står på hele tiden. Nå skrur hun jo av telefon når hun er på skolen, og hjemme kan hun bruke nettet vårt, men alikevel er det jo dumt at den blir tappet for penger om hun er ute og nettet er på....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra ned rullgardina på startskjermen, bla litt bortover oppgavelinjen og deaktiver det mobile nettverket. Du sperrer det jo ikke da, altså hvis du er redd for misbruk (hørtes ikke sånn ut) men du slår det av.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

går det ann å bla bortover?? Trodde jeg prøvde det igår? Neida, er ikke redd for misbruk. Men det er så dumt at det står på når det ikke brukes.

Når jeg dro ned rullgardina kom det opp wi-fi, bluetooth, lyd og et eller annet annet. Tror det var 4 eller 5 "knapper". Så det er mer altså? Hmm, får teste det da.

Men når jeg går inn på innstillnger så er det ikke noe som heter innstillinger for mobilt nettverk, sånn som det er på min htc...

Skrevet

Vent litt så hjelper jeg deg :-)

Skrevet

Ok. Du går til Stillinger, så trykker du på Trådløs og Nettverk, deretter trykker du på Wi-Fi stillinger og så trykker du på meny knappen nederst til venstre og så trykker du på avansert, så trykker du på Wifi sovepolicy og da kan du bestemme om du vil mobildata av eller på.

Håper at dette var til hjelp :-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ok. Du går til Stillinger, så trykker du på Trådløs og Nettverk, deretter trykker du på Wi-Fi stillinger og så trykker du på meny knappen nederst til venstre og så trykker du på avansert, så trykker du på Wifi sovepolicy og da kan du bestemme om du vil mobildata av eller på.

Håper at dette var til hjelp :-)

åååå, tusen tusen takk!! :) Det hadde jeg aldri funnet ut av selv, takk takk takk! :) Skal fikse det asap når jeg er hjemme fra jobb :)

Skrevet

Hold inne den lille knappen på venstre side av telefonen, samme knapp som du holder inne når du skal slå av tlf. Så trykker du på datanettverksmodus for å slå det på/av

Skrevet

Eller dytt verktøylinjen mot venstre, så kommer "mobildata" opp. Regner med det er S2 eller S3, skal komme opp på begge :-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Aner ikke hva slags modell det er. Den kosta 400 kr og var liten og hvit, så den passet både mor og datter ;) Skal sjekke når jeg kommer hjem fra jobb. Tusen takk :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hold inne den lille knappen på venstre side av telefonen, samme knapp som du holder inne når du skal slå av tlf. Så trykker du på datanettverksmodus for å slå det på/av

Den knappen er på høyre side...? Er vi da på samme telefon? :P

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nå gikk jeg inn å valgte alt det dere ramset opp, og valgte "aldri" på når bytte fra WiFi til mobildata, men den er like fullt koblet på nett......... Irritasjon!

Skrevet

Nå gikk jeg inn å valgte alt det dere ramset opp, og valgte "aldri" på når bytte fra WiFi til mobildata, men den er like fullt koblet på nett......... Irritasjon!

Uff. Da vet jeg ikke hva du kan gjøre :-(

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Uff. Da vet jeg ikke hva du kan gjøre :-(

Nei, det er jo åpenbart en bug vil jeg tro, iogmed at jeg nå fikk huket det vekk (ikke for det, den sto jo på "aldri") virker som om at den bare er tilgjengelig , men det vil jeg jo ikke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...