Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2012 #1 Skrevet 17. oktober 2012 Hva tennker du om å drikke alkohol med barn tilstede?
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2012 #2 Skrevet 17. oktober 2012 Tenker at du er 17 år og veldig usikker på deg selv og ikke kan rettskrivning!!
2_små_og_flere_grå Skrevet 17. oktober 2012 #3 Skrevet 17. oktober 2012 Jeg gjør det aldri fordi jeg har vokst opp med en alkoholisert mor. Men om man begrenser seg og ikke blir full, samt det ikke er full fest med masse folk, så ser jeg ikke noe problem med det.
Gjest peacock Skrevet 17. oktober 2012 #4 Skrevet 17. oktober 2012 Å drikke alkohol er greit, fyll er ikke det.
☆☆☆ Skrevet 17. oktober 2012 #5 Skrevet 17. oktober 2012 Forskjel på drikking og drikking. Eit glas eller to er greit synes eg, men ville ikkje finne på å drikke meg full med barn tilstades. Eg er enno ikkje i ein situasjon der dette er ei problemstilling, kan hende viser det seg at eg ikkje er komfortabel med det eine glaset heller. Det vil vise seg..
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2012 #6 Skrevet 17. oktober 2012 Hva tennker du om å drikke alkohol med barn tilstede? Jeg er 30 mor til 3. Jeg ble bare inspirert av en anne tråd. Er ikke usiker på mitt forhold til alkohol. Lurer bare på hva andre tenker. OG ja, jeg har dysleksi. HI
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2012 #7 Skrevet 17. oktober 2012 Terskelien min har alltid vert veldig høy der. Er første nå det har hendt at jeg kan ta meg en cider foran de eldste, som er tenåringer. Synes det er greit å vise at man kan ha et normalt og avslappet forhold til alkohol. Man kan ta en øl. og la det være med det.
Lady lovely locks Skrevet 17. oktober 2012 #8 Skrevet 17. oktober 2012 Jeg tenker at det er greit for barn å se at det kan stå et par ølbokser i kjøleskapet og at mamma og pappa kan kose seg med det av og til. Fyll sammen med barn, eller hverdagsdrikking til stadighet er ikke greit hos meg. MEN jeg synes det er greit at ikke barna møter alkohol førstegang sammen med sine 15 år gamle venner og at de da ikke har noe annet forhold til dette en det de lærer av sine venner. åpenhet med barna, samtaler med barna ang. alle slags temaer er viktig tenker jeg.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2012 #9 Skrevet 17. oktober 2012 Her hadde far i huset seg en øl til kampen i går. Barna reagerer ikke på det.
TPK Skrevet 17. oktober 2012 #10 Skrevet 17. oktober 2012 Et par øl i rolig lag, til maten eller foran TVen har jeg ingen problemer med. Men det må bli med noen få. Fyll er ikke greit.
itb Skrevet 17. oktober 2012 #11 Skrevet 17. oktober 2012 Syntes min mann drar den litt langt. Han kan fint ta seg en øl eller wisky med ungen tilstede, men han kan ikke ta i henne! Hva er det for noe? greit at en ikke ska ta seg av barna dersom man er litt "på tur", men en enhet?
mamma_bergen Skrevet 17. oktober 2012 #13 Skrevet 17. oktober 2012 Mitt syn er at barn og alkohol ikke hører sammen, kan tolerere at andre tar en øl/et glass vin til mat e.l.,blir det mer enn det velger jeg å ta min datter vekk derfra..Samtidig så ser jeg ikke at man "må" ha det for kosen sin del. Vet at mange blir provosert av mitt syn,men sånn er det bare
stearin Skrevet 17. oktober 2012 #14 Skrevet 17. oktober 2012 Frem til barn er 18 år synes jeg man skal være veldig forsiktig med alkoholinntak. Jeg er vokst opp i et hjem der alkohol var helt greit, ett glass til biff og bakt potet hver fredag, og jeg rynket aldri på øynene eller ble redd. Det var fordi mine foreldre ikke endret seg merkbart etter det glasset. Men derimot når mor og far skilte seg ble det leven. Mamma mistet alle hemninger og tømte i seg en vindunk (3 liter) hver helg. Da var jeg riktignok 16 år, men husker hvor usikker jeg plutselig ble. Selv om jeg var så "gammel" og vokst opp uten å tenke noe spesielt over alkohol preget dette meg. Takler for eksempel ikke at min mor tar seg ett glass vin om vi er invitert til dem på middag og jeg har med min datter. Alt med måte må jeg si, men må også legge til at typiske barnetider slik som jul og påske og sommerferien bør man være ekstra forsiktig. Det er så sårt dersom barna ikke blir ordentlig sett disse dagene! Ja til å ta ett glass i ny og ne, men nei til drikking i høytider. Høytidene mener jeg er forbeholdt barn.
stearin Skrevet 17. oktober 2012 #15 Skrevet 17. oktober 2012 Frem til barn er 18 år synes jeg man skal være veldig forsiktig med alkoholinntak. Jeg er vokst opp i et hjem der alkohol var helt greit, ett glass til biff og bakt potet hver fredag, og jeg rynket aldri på øynene eller ble redd. Det var fordi mine foreldre ikke endret seg merkbart etter det glasset. Men derimot når mor og far skilte seg ble det leven. Mamma mistet alle hemninger og tømte i seg en vindunk (3 liter) hver helg. Da var jeg riktignok 16 år, men husker hvor usikker jeg plutselig ble. Selv om jeg var så "gammel" og vokst opp uten å tenke noe spesielt over alkohol preget dette meg. Takler for eksempel ikke at min mor tar seg ett glass vin om vi er invitert til dem på middag og jeg har med min datter. Alt med måte må jeg si, men må også legge til at typiske barnetider slik som jul og påske og sommerferien bør man være ekstra forsiktig. Det er så sårt dersom barna ikke blir ordentlig sett disse dagene! Ja til å ta ett glass i ny og ne, men nei til drikking i høytider. Høytidene mener jeg er forbeholdt barn. Kan forresten også legge til at jeg ikke drakk alkohol før etter at jeg ble mor. Var 17 år når jeg ble gravid, og hadde hatt et par fyllnetter, men alkohol til mat eller kos introduserte jeg nylig. Litt før 2 årsdagen til barnet mitt. Og jeg synes det er deilig. Vin får meg til å slappe av i skuldrene, men jeg drikker det så sjeldent (og lite om gangen) at jeg ikke synes det gjør noe.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 17. oktober 2012 #16 Skrevet 17. oktober 2012 Et par glass er greit, fyll er ikke greit, punktum.
Major HotLips Houlihan Skrevet 17. oktober 2012 #17 Skrevet 17. oktober 2012 Litt er helt i orden, fyll er ikke. Selv har jeg aldri vært komfortabel med å drikke foran mine barn, selv om jeg ikke har noe i mot det eller at andre gjør det.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 17. oktober 2012 #18 Skrevet 17. oktober 2012 Her tar vi en øl eller et glass vin til middagen av og til, det er helt greit, men det går jo en grense for hvor mye og hvor ofte også, hvertfall for våres del.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2012 #19 Skrevet 17. oktober 2012 Å ta seg ett glass vin med barn tilstede syns jeg er helt greit, men Å drikke mer syns jeg ikke er greit. Full skal en ikke bli med barn i nærheten. Jeg har foreldre som har drukket mens jeghar vært tilstede, aldri vært ett problem for meg. Men de hadde en venn som var alkoholiker fant vi ut etterhvert, det var ikke sÅ greit. Men jeg hadde foreldre som pratet mye om dette, sÅ det er ikke noe som har satt noen spor i meg mer enn at jeg ønsker at mine barn skal fÅ ett naturlig forhold til alkohol. De skal ogsÅ fÅ vite farene ved alkohol, men ikke pÅ en fy fy mÅte.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 17. oktober 2012 #20 Skrevet 17. oktober 2012 Å nyte 1-2 glass vin/øl fordelt utover et lenger mÅltid er helt greit. Å drikke mye er ikke greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå