Gå til innhold

Hvor mye tjener en assistent i bhg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kommer sikkert an på erfaring og ansinitet..

Jeg er selv utdannet politi, med 6 års erfaring. Dette er et yrke jeg trives i, men skal ikke legge skjul på at det er et "tungt" yrke. Kunne tenkt meg et års persmisjon, og prøve noe helt annet, og fikk en tanke om at jeg kunne jo kanskje jobbet et år i mine barns barnehage for å få en "pause". Lønnen er jo selvfølgelig en faktor oppi dette, så derfor lurer jeg på hva man kan forvente i lønn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En venninne av meg begynte akkurat i en helt ny bhg. Hun har ingen utdannelse, og har bare jobbet i bhg som vikar i perioder med sykdom, så ikke veldig mye. I den nye jobben som assistent 100% er lønna 375 000.

Hun var veldig overrasket, dette var langt mer enn hun hadde hatt der hun jobbet før, men det var jo ikke fast stilling/vikariat

Skrevet

En venninne av meg begynte akkurat i en helt ny bhg. Hun har ingen utdannelse, og har bare jobbet i bhg som vikar i perioder med sykdom, så ikke veldig mye. I den nye jobben som assistent 100% er lønna 375 000.

Hun var veldig overrasket, dette var langt mer enn hun hadde hatt der hun jobbet før, men det var jo ikke fast stilling/vikariat

det hørtes voldsom ut. Jeg tror ikke kommunale barnehager ligger på det nivået, eller?

Da jeg jobbe som assisten i bhg for 10 år siden tjente jeg 198 000..

Skrevet

Vil tro rundt 18.000,- brutto i mnd +/-

Skrevet

min venninde jobbet i barnehage. hun fikk rundt 132 kr timen.

Skrevet

jeg jobber som fagarbeider i bhg med 6 års ansinnitet. Jeg har 302.000 i året. så syntes det hørtes voldsomt mye ut
Skrevet

Jeg hadde 254000 i året på full stilling fram til et par måneder siden. Det er rundt 140 kr timen tror jeg. 4 års annsiennitet, kommunal bhg. I privat fikk jeg 119 kr timen for 3 år siden.

Skrevet

Ca 15000 kr utbetalt i mnd.

Skrevet

Om du skal jobbe som vikar får du lønnen til personen du er vikar for.

Skal du jobbe fast (ikke vikar) får du annsinitet i lønnet jobb, jeg fikk for alle årene jeg har jobbet i andre yrkesgrupper, for og si det slik jeg tjente mye mere når jeg var vikar!

Skrevet

har vel 10 års ansinitet der jeg jobber som vikar 168 kr timen,

Skrevet

Jeg som skrev om venninne med lønn åp 375 000, dette er ikke en kommunal barnehage!

Gjest meg mamma?
Skrevet

det hørtes voldsom ut. Jeg tror ikke kommunale barnehager ligger på det nivået, eller?

Da jeg jobbe som assisten i bhg for 10 år siden tjente jeg 198 000..

Da tror jeg hun tar feil, for hvis ikke har hun like mye som meg, som er pedleder. Private barnehager ligger ihvertfall ikke på det.

Skrevet

jeg jobber som fagarbeider i bhg med 6 års ansinnitet. Jeg har 302.000 i året. så syntes det hørtes voldsomt mye ut

Jeg tror du tjener alt for lite, Marshmallow!

Skrevet

Det er veldig stor forskjell på hva man tjener fra kommune til kommune. jeg tjener akuratt det samme som andre med lik utdannelse og ansinnitet her i kommunen.

Skrevet (endret)

Skal du jobbe fast (ikke vikar) får du annsinitet i lønnet jobb, jeg fikk for alle årene jeg har jobbet i andre yrkesgrupper, for og si det slik jeg tjente mye mere når jeg var vikar!

Dette stemmer ikke i offentlig sektor, så da må du mene privat?

I kommunen får man lønn etter utdanning og ansiennitet.

Assistent med null ansiennitet har hos oss 230 000 før skatt i året. Fagarbeidere uten ansiennitet har 287 000 før skatt i året.

Endret av EnBlå&ToRosa
Skrevet

Den venninnen din lyver nok litt om lønnen sin ellers så har du hørt feil og at hun egentlig tjener 275. En assistent uten utdannelse har ikke en startlønn som er høyere enn pedleder:)

Skrevet

Hva er en fagarbeider, og hvilken utdannelse er det?

Men blir vel bare med tanken, siden jeg vil gå så mye ned i lønn.

HI

Skrevet

Jeg med venninna og lønnen hennes igjen!

Blir litt provosert av mennesker som absolutt skal mene at andre lyver. Det er stor forskjell på lønn! Hun har 375 000. Dette er en privat barnehage, som er opptatt av ansatte som skal føle at de blir satt pris på, og slipper dermed "syke" ansatte slik som det ofte er i barnehager med lav lønn.

Vi bor i en kommune med dårlig økonomi. Ble faktisk overrasket da jeg så at de søkte etter ped.leder på kommunens sider i kommunal barnehage, der lønna var 460 000 + gratis barnehage i ett år.

Skrevet

Da vil jeg gjerne vite hvor i landet dette er, så jeg kan flytte dit ;) Lønnen min er på rundt 16 000 utbetalt i en 80 % stilling. Jobber også privat. Jobbet der i snart 10 år. Jeg sier ikke noen lyver, men synes det var vannvittig mye. Uansett om de vil ha fornøyde ansatte..

Skrevet

bor den venninna i stavanger? Der er lønningene for jobb i bhg høye fordi de mangler folk og oljen presser levekostnadene sykt opp..... Har jeg hørt!

Skrevet

Jeg har 318000,- får fagarbeider lønn,men er uten utdannelse.

Skrevet

Assistent med null ansiennitet har hos oss 230 000 før skatt i året. Fagarbeidere uten ansiennitet har 287 000 før skatt i året.

Jeg jobbet i kommunen!

Skrevet

Hva er en fagarbeider, og hvilken utdannelse er det?

Men blir vel bare med tanken, siden jeg vil gå så mye ned i lønn.

HI

Barne og ungdomsarbeider :)

Skrevet

Jeg jobbet i kommunen!

Ja da gjør kommunen du jobbet i noe ulovlig og må passe på så de ikke får fagforbundet på nakken...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...